הפריחה האנגלו-גרמנית

בעונה וחצי האחרונות אנחנו עדים לעלייה מפתיעה בכמות השחקנים דוברי האנגלית שמשחקים בבונדסליגה. יותר מכך, מדהים לראות כיצד רבים מהשחקנים הללו הם דמויות בולטות בקבוצות שלהם וכיצד הם משתלבים מצוין בשיטת המשחק והאווירה הגרמנית, שהפילה לא פעם שחקנים ממוצא אנגלי שניסו את מזלם בגרמניה.

כריסטיאן פולישיץ', נבחרת ארה"ב
כריסטיאן פוליסיץ' במדי הנבחרת
Credit to "Christian Pulisic" Facebook page

 

כריסטיאן פוליסיץ', 20, בורוסיה דורטמונד, ארצות הברית

אולי אחד השחקנים הכי חמים באירופה בשוק ההעברות הקרב ובא של ינואר. פוליסיץ' נולד בפנסילבניה והגיע לקבוצת ה-17-U של בורוסיה דורטמונד כבר כשהיה בן 16. הילד האמריקאי היה כל כך מוכשר שכבר בעונה השנייה שלו בצהוב הוא זכה לדקות ראשונות בבונדסליגה ואף כבש שני שערים בתשע ההופעות ששיחק בליגה. בעונת 2016-17 היה כבר ברור שהילד הוא כוכב, והוא החל להיות חלק קבוע מהמערך של תומס טוכל. שלושה שערים ושבעה בישולים היו לו בעונה הזו ובעונה שאחריה הוא כבר שיחק כמעט בכל המשחקים של דורטמונד בליגה, באלופות ובגביע והציג מאזן יפה של ארבעה שערים ושישה בישולים בליגה הגרמנית.

בעונה הנוכחית פוליסיץ' הוא אחד השחקנים הכי מבוקשים באירופה וייתכן שזו גם הסיבה שהוא לא כל כך משתלב בהרכב של פאברה, עם ממוצע של פחות ממחצית למשחק ליגה. אין ספק שדורטמונד, כמו דורטמונד, תדע לעשות עליו הרבה מאוד כסף מאחת הקבוצות הגדולות באירופה, אם לא בחורף, אז בחלון ההעברות בסוף העונה.

 

ג'יידון סאנצ'ו, 18, בורוסיה דורטמונד, אנגליה

יליד לונדון הצעיר דווקא החל את הקריירה המקצועית שלו בווטפורד ומיד אחר כך במנצ'סטר סיטי, שם שיחק בקבוצות הצעירות ולא זכה להשתלב בקבוצה הבוגרת, באופן מובן עקב גילו הצעיר. בקיץ 2017 הסקאוטים של דורטמונד שמו עליו עין ורכשו אותו במחיר של קצת פחות מ-8 מיליון אירו. אולי אחת הרכישות הכי חכמות שלהם בשנים האחרונות או בכלל.

בעונתו הראשונה במועדון הוא שולב ב-12 משחקים בהם כבש שער אחד ובישל ארבעה, אך העונה מדובר בסיפור אחר לגמרי. ב-15 מחזורי בונדסליגה יש לילד הקסם האנגלי חמישה שערים ושמונה בישולים, נתון פשוט מדהים. בחודש אוקטובר האחרון הוא גם זומן לראשונה לנבחרת האנגלית, בגיל 18 בלבד, ושיחק פעמיים מול קרואטיה ומול ארה"ב במשחק ידידות. על פי חישוב שנעשה ממש לאחרונה, סאנצ'ו הוא השחקן שהערך שלו עלה הכי הרבה באירופה מאז תחילת השנה, קפיצה של למעלה מ-800 אחוז, כאשר כיום שוויו מוערך בכ-88 מיליון אירו. בין אם יימכר או יישאר, סאנצ'ו הוא אחד הנכסים הכי גדולים שיש לדורטמונד כרגע.

ג'יידן סאנצו
Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page

 

לאון ביילי, 21, באייר לברקוזן, ג'מייקה

הקשר הג'מייקני הצעיר הוא ללא ספק אחד השחקנים הצעירים הכי מבטיחים שיש לבונדסליגה להציע. את הקריירה המקצועית שלו החל בגנק הבלגית, שם שיחק לא מעט והביא נתונים יפים של 15 שערים ו-21 בישולים במדי הקבוצה הבוגרת בכל המסגרות. בחלון ינואר 2017 נרכש ביילי על ידי לברקוזן בסכום של 12.5 מיליון אירו והחל מיד להשתלב בקבוצה. בעונה שעברה ביילי חתום על תשעה שערים ושישה בישולים בבונדסליגה, נוסף על עוד שלושה שערים בגביע הגרמני.

העונה ביילי קצת פחות משחק בהרכב של לברקוזן בבונדסליגה, עם ממוצע של כ-55 דקות למשחק, אך שותף בכל ששת המשחקים של הקבוצה בליגה האירופית ואף בישל שם שלושה שערים. ייתכן כי הירידה היחסית ביכולת של הקשר המצוין היא שהוא לא מרוצה ממעמדו בקבוצה של הרליך, וייתכן מאוד שהוא ימצא את עצמו בקבוצה אחרת כבר בחורף הקרוב, כאשר שמות של מועדונים גדולים כבר עומדים על הפרק.

 

רייס נלסון, 19, הופנהיים, אנגליה

עוד יליד לונדון לרשימה' אבל הפעם אחד שבחר לשחק בקבוצה לונדונית בתחילת דרכו. נלסון שיחק כל הקריירה המקצועית שלו בארסנל ואף זכה בעונה שעברה לשלוש הופעות בקבוצה הבוגרת בפריימר ליג. בארסנל החליטו בקיץ, בצדק, להשאיל את הכישרון הצעיר והופנהיים עטו על המציאה, ונראה שהם לא טעו. נלסון אומנם לא פותח בכל משחק, אבל ב-11 משחקי הבונדסליגה שבהם הוא שותף הוא רשם שישה שערים ובישול, נתונים יפים לכל הדעות. גם בליגת האלופות הוא שיחק בחמישה מהמשחקים של הופנהיים בשלב הבתים.

מבחינת הנבחרת, נלסון עודנו משחק בנבחרת האנגלית הצעירה, אבל אם ימשיך ביכולת הנוכחית הוא בהחלט יכול לצפות לעצמו בהמשך הקריירה זימון לנבחרת הבוגרת, במיוחד בהתחשב במצב הלא מזהיר של נבחרת אנגליה בשנים האחרונות. להופנהיים יש עד סוף העונה ליהנות מהכישרון האנגלי הצעיר, ואולי היא תנסה לשמור אותו בשורותיה גם לאחר סיום תקופת ההשאלה.

 

וסטון מקני, 20, שאלקה, ארצות הברית

מקני נולד בדאלאס ב-1998 והעביר את רוב הילדות שלו בקבוצה המקומית. בקיץ 2016 אותר על ידי הסקאוטים של שאלקה ועבר למחלקת הנוער המפורסמת והמוצלחת שלה. בעונתו הראשונה אצל הרויאל בלוז שיחק בעיקר בקבוצת ה-19-U וזכה רק ל-13 דקות בקבוצה הבוגרת במשחק מול אינגולשטאט. בעונה לאחר מכן כבר שיחק 22 משחקי בונדסליגה בקבוצה הבוגרת, ובעונה הנוכחית שולב כבר ב-11 מתוך 15 מחזורי הבונדסליגה שבהם כבש שער אחד, וכן כבש שער ובישל אחד נוסף בארבעת משחקי ליגת האלופות של קבוצתו שבהם שותף.

שאלקה קיבלה אותו מדאלאס בהעברה חופשית וכעת ערכו עומד על כ-12 מיליון אירו. מדובר בקשר אמצע שיכול לשחק גם בתפקיד הגנתי או התקפי יותר. אי אפשר להגיד שהוא שחקן מפתח בשאלקה כעת, אבל בהחלט נראה שצופן לו עתיד גדול.

 

ג'וש סרג'נט, 18, ורדר ברמן, ארצות הברית

אולי השחקן הכי פחות מוכר ברשימה, אבל שווה לציין גם אותו. סרג'נט נולד במיזורי בשנת 2000 והגיע לקבוצה הצעירה של ברמן בתחילת העונה, ושם הוא בעיקר משחק עד היום. ב-12 מחזורים בקבוצת המשנה יש לו שבעה שערים ושני בישולים. בשני המחזורים האחרונים, נכון לכתיבת שורות אלה, סרג'נט זומן לסגל הקבוצה הבוגרת ואף זכה לקבל דקות. השיא היה כאשר כבש בהופעתו הראשונה בת ה-14 דקות בלבד את שערו הראשון עבור הקבוצה הבוגרת מול דיסלדורף אחרי 2 דקות על המגרש. סרג'נט משחק בעיקר כחלוץ או מאחורי החלוץ, ונראה שאם הוא ימשיך לקבל הזדמנויות הוא יוכל להגיע רחוק מאוד.

 

בובי ווד, 26, האנובר, ארצות הברית

החלוץ שנולד בהוואי נמצא כבר לא מעט שנים בגרמניה, אולם הפריצה שלו הייתה רק בתקופתו בהמבורג בשנתיים האחרונות. ווד הגיע כבר בגיל מאוד צעיר לאקדמיה של מינכן 1860 שם שיחק כחמש שנים כולל כמה עונות בקבוצה הבוגרת. עונת הפריצה האמיתית שלו הייתה בעונת 2015-16 כאשר שיחק באוניון ברלין בליגה השנייה. בעונה הזו הוא כבש 17 שערים ובישל 3 ב-31 משחקי בונדסליגה שנייה.

המבורג לא נותרה אדישה להצלחה של החלוץ האמריקאי ורכשה אותו בארבעה מיליון אירו אחרי אותה שנה. בשתי העונות שלו בהמבורג הוא נתן מספרים יפים, אך לא מספקים, וירד עם הקבוצה לליגה השנייה. כעת הוא מושאל לעונה להאנובר, שם עד כה יש לו 3 שערים ובישול ב-12 משחקים בהם שותף.

 

כמעט ונכנסו: ג'ון אנתוני ברוקס (הבלם האמריקאי היה נהדר בתקופתו בהרטה, עבר לוולפסבורג ושם די נעלם, גם בעקבות פציעות חוזרות), פאביאן ג'ונסון (אמריקאי מוכר מאוד בבונדסליגה, עבר כבר כמה וכמה קבוצות וכעת מרבה לשחק בגלדבאך), מתיו לקי (האוסטרלי הבינלאומי לא משחק יותר מדי בהרטה, אבל לפעמים יש לו הברקות), אלפרדו מוראלס (הקשר האמריקאי גם כן לא מעט שנים בבונדסליגה, שחקן די מרכזי בחוליית הקישור של דיסלדורף).

רייס נלסון
Credit to "Reiss Nelson" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח