המועדון הכי מופרע בגרמניה רוצה לחגוג עלייה

מועדון הכדורגל של סט. פאולי, שכונה נחשלת בעיר הנמל המבורג, הפך לאחד המושכים ביותר בגרמניה כולה.
אסור לטעות, לא מדובר במועדון מוצלח ובעל הישגים, שכן העונה האחרונה בה שיחקו בסט.פאולי בבונדסליגה הייתה 2010/11 וגם בה הציגו יכולת חלשה.
הגורם העיקרי שמחזיק את סט.פאולי, המועדון העני של המבורג, מעל המים היא העובדה שמדובר במועדון בעל מורשת ועקרונות הגדולים מסך חלקיו.

סט. פאולי לוגו

סט.פאולי הוא מועדון המזוהה עם הצד שמאלי (מאוד) של המפה הפוליטית וכך גם אוהדיו.
רוב אוהדי המועדון הזה מתנגדים נחרצות לגזענות, לפאשיזם להומופוביה ולסקסיזם. העובדה שאוהדי המועדון שייכים לשמאל, גרמה לשלל קטטות של האוהדים במשחקי חוץ, מול גורמים נאו-נאציים, כמו גם קבוצות ימין מקומיות שעלו על אותה הרכבת. המועדון, שמתנגד לאלימות, גינה את הארועים כמובן וקרא לאוהדים להימנע מקטטות, כאשר בנוסף הוא מבצע בקרה על רוכשי הכרטיסים למשחקי החוץ שלו, במטרה למנוע מקבוצות שמאל קיצוני לתפוס טרמפ על הקבוצה.

סט. פאולי קהל
Credit to FC St. Pauli Facebook page

סט.פאולי משתפת פעולה עם מועדוני אולטראס נוספים המשויכים למפה השמאלית. שיתופי הפעולה המפורסמים ביותר שלה הם עם סלטיק וליבורנו, כשצעיפים עם סמלי המועדונים מרסקים צלבי קרס הם מוצר מבוקש אצל האוהדים. מועדוני אולטראס נוספים שמשתפים פעולה עם סט. פאולי הם ראיו ויאקאנו, טרנאנה, פרטיזן מינסק ובבלצברג. לא הרבה יודעים, אבל ארגון האולטראס של סט.פאולי משתף פעולה באופן הדוק עם ארגון "שיקריה", הידוע גם כארגון האולטראס של באיירן מינכן, כשדגל של הארגון הבווארי מוצג באצטדיון "מילרנטור" האהוב של הצפוניים. השילוב הזה מוזר במיוחד לאור העובדה שאוהדי סט.פאולי מתנגדים לתרבות צבירת העושר של המועדונים ואילו באיירן ידועה כמועדון העשיר ביותר בגרמניה ושנואה על-ידי רבים בשל כך. סביר ששיתוף הפעולה מצליח בשל העובדה שהאולטראס של באיירן ידועים בהשתייכותם לצד השמאלי של המפה הפוליטית ומתאפיינים גם הם בלחימה בגזענות.

סט.פאולי מעורבת גם בתעשיית המוזיקה, כאשר מספר להקות מפורסמות כתבו שירים שקשורים ישירות למועדון; בין אם מדובר בלהקת הרוק הנורווגית טורבונגרו או להקת הפאנק האיטלקית טאלקו, שהשיר שלה "סט.פאולי" הפך להמנון המועדון. אם אתם ברי מזל ומגיעים להמבורג, בדקו האם מתקיים קונצרט באצטדיון המילרנטור. חוויה מוזיקלית איכותית מובטחת.

מה באשר לכדורגל? את העונה הנוכחית פתח המועדון בליגה השנייה, עם 4 נקודות מתוך 6 אפשריות. עונת 2016/17 עברה בטלטלה גדולה על הקבוצה שחוותה פתיחת עונה נוראית והתאוששות מופלאה לאחר מכן.
אין ספק שבעונה הקרובה יקוו בסט.פאולי לקצת פחות דפיקות לב. האם זה יסתיים בעליית ליגה? קשה לדעת. הקבוצה אמנם לא פייבוריטית, אך כשסוכנויות ההימורים מציבות אותה במקום ה-6 בליגה כל-כך שוויונית, יכול להיות שבעונה הקרובה נזכה לראות את אחד ממשחקי הדרבי הלוהטים ביותר חוזר לחיים.

סט. פאולי
Credit to FC St. Pauli Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח