הכחדת הדינוזאורים – על הקריסה של המבורג

המבורג הוא אחד המועדונים המפוארים והמעוטרים בגרמניה. ירידת הליגה שלהם בעונה שעברה, לאחר שהיו המועדון היחיד שטרם ביקר בליגה השנייה לאחר 55 שנות קיום הבונדסליגה, הייתה ללא ספק נקודת ציון כואבת בהיסטוריה של המועדון הוותיק. אולם הירידה לא הייתה מפתיעה, ובאה לאחר לא מעט שנים שבהן המועדון ניצל ברגע האחרון מנשירת ליגה, וחטף תבוסות מרובות שערים בעיקר לבאיירן, אך גם לקבוצות אחרות בבונדסליגה.

המבורג סופגת
Credit to "HSV" Facebook page

השנה המטרה בהמבורג הייתה אחת, וברורה מאוד – עליית ליגה ותו לא. זה התחיל טוב, עם סיום הסיבוב הראשון במקום הראשון. אולם אז הגיעה הנפילה. הפסדים לקבוצות כמו דרמשטאט, רינסבורג, מגדבורג והשבוע הפסד מביך 3-0 לאינגולשטאט, מציבים את המבורג, נכון לזמן כתיבת טור זה, במקום הרביעי, שכמובן לא מוביל לעלייה לבונדסליגה הראשונה ואפילו לא לפלייאוף, עם 53 נקודות.

יחד עם זאת, צריך לציין כי צמרת הבונדסליגה השנייה רותחת. קלן העפילה השבוע באופן רשמי, אולם הקרבות על המקום השני ועל הפלייאוף פתוחים לחלוטין. כרגע, שני מחזורים לסיום העונה, פדרבורן היא זו שתעפיל ישירות עם 54 נקודות, מאחוריה אוניון ברלין שתגיע לפלייאוף עם 53, ואז המבורג כאמור עם אותו מספר נקודות. השבוע המבורג יוצאת לפדרבורן למשחק על עונה שלמה – הפסד, והיא ככל הנראה מחוץ לתמונת ההעפלה לליגה הראשונה.

 

אם המבורג לא תצליח להעפיל, או גם אם תגיע לפלייאוף ותיכשל בו, זה ייחשב ככישלון מוחלט למועדון. במהלך רוב העונה הסדירה נראה היה שהמבורג וקלן גדולות על שאר קבוצות הליגה השנייה למרות עונה טובה של אוניון, פדרבורן, סנט פאולי וקבוצות נוספות. הקריסה הזו לקראת הסיום לא מותירה מקום לספק, המבורג במשבר. נראה שאם אכן המבורג לא תעלה, הראשון לשלם את המחיר יהיה המאמן האנס וולף, שמעמדו ממילא מעורער בעקבות התוצאות האחרונות, ועל פי הדיווחים המקומיים הוא נשאר במועדון רק כי אף מאמן לא רצה להגיע. וולף הוא המאמן הרביעי של המבורג מאז ינואר 2018, דבר שמעיד עוד יותר על הבלבול הרב במועדון נוכח המצב הקשה.

גם מבחינת סגל השחקנים, נראה שהמבורג בבעיה. הכובש המצטיין של המועדון העונה, עם 13 שערים בליגה, פייר-מישל לאסוגה, ככל הנראה לא יישאר במועדון בגלל בעיות תקציב. גם אחד השחקנים הבולטים במועדון בשנים האחרונות, לואיס הולטבי, יעזוב בתום העונה. יאן פיטה ארפ, עליו מדובר כאחד מחלוצי העתיד של גרמניה, כמעט ולא זוכה לקרדיט במועדון, וייתכן שיעזוב גם הוא, בין אם לבאיירן, שכידוע כבר רכשה אותו מהמבורג, ובין אם שבאיירן תשאיל אותו למועדון אחר לעונת השתפשפות.

המבורג אצטדיון
Credit to "HSV" Facebook page

הבעיה בהמבורג היא עמוקה יותר משחקן אחד או אחר, או מהחלפת מאמן. גם אם המבורג תצליח להעפיל, ללא רכש יוצא דופן נראה שהיא תחזור מהר מאוד להיות שק החבטות של קבוצות הבונדסליגה הבכירה, ותחזור מהר מאוד לליגה השנייה. ההיסטוריה מראה כי קבוצות שעולות ליגה הרבה פעמים מתקשות להשתלב ולייצב את מעמדן כקבוצת בונדסליגה לגיטימית. אם לא תעלה, המבורג תצטרך להתמודד בעונה הבאה על המקומות הראשונים מול קבוצות כמו האנובר, נירנברג או שטוטגרט, יריבות קשות במיוחד.

המצב הכלכלי הגרוע בהמבורג, שאליו הגיע המועדון בגלל החלטות ניהוליות תקציביות שגויות בשנים האחרונות, יקשה עליה מאוד לגבש סגל שחקנים שיחזיק אותה בליגה הראשונה, שכן הסגל הנוכחי והמוצלח יחסית מתבסס בעיקר על שחקנים שהיו במועדון בעונה שעברה. אולם ברגע שיתחילו החוזים להסתיים, וללא רכש של שחקנים ברמה המתאימה, המבורג יכולה למצוא עצמה מבלה עוד שנים רבות בליגה השנייה. לדאבוננו ניהול שגוי הוא מנת חלקן של לא מעט קבוצות בונדסליגה, שמוביל אותן לקריסות מפתיעות או לכישלונות בזירה האירופית. קבוצות כמו שאלקה שקרסה לחלוטין העונה, שטוטגרט שעם סגל לא רע קרובה לירידת ליגה, או אפילו באיירן ודורטמונד שהיו יכולות להצליח הרבה יותר אם הנהלת המועדון הייתה מקבלת החלטות אחרות.

 

אחד משחקני העבר הגדולים ביותר של המבורג ושל נבחרת גרמניה, אווה זילר, אמר השבוע: "אנחנו רואים כעת את המבורג הגרועה ביותר בהיסטוריה". כשהדברים מגיעים מאגדת מועדון, מדובר במילים שיש לקחת ברצינות. אין לדעת כיצד העונה של המבורג תסתיים, אך קשה לראות אותה בשנים הקרובות חוזרת להיות המועדון המפואר שהייתה בעבר.

המבורג חוגגת
Credit to "HSV" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח