הגרלת המונדיאל: שלב הניתוחים

הגרלת גביע העולם שנערכה ביום שישי האחרון הייתה למעשה האות הרשמי לתחילת החגיגות – וכמובן, תחילת הניחושים והספקולציות. בתור בלוגר שמכבד את עצמו, הנה התחזית שלי, אבל לפני כן, כמה הסתייגויות קלות: הניחושים שלי מסתמכים על המצב הקיים. כמובן שעד הקיץ יכולים להשתנות לא מעט דברים, פציעות של שחקנים שהם בורג מרכזי בנבחרת שלהם (ע"ע מצרים), או ירידות חדות בכושרם של שחקנים מרכזיים שיכולות לחסל נבחרת. אני מאמין שגם לזוכה בליגת האלופות תהיה השפעה, שכן הפסד דרמטי בגמר יכול לתת לשחקנים אקסטרה מוטיבציה לצאת עם משהו השנה. ועכשיו לדבר האמיתי:

הדרך לרוסיה
credit to: "FIFA WORLD CUP" Facebook page

בית 1 – רוסיה, אורגוואי, מצרים וסעודיה.

המרוויחה העיקרית של ההגרלה הזו היא ללא ספק אורוגוואי ולאו דווקא המארחת. הנבחרת של סוארז, שלא משתייכת לאריות הדרג השני (קולומביה, אנגליה, ספרד וקרואטיה מסוכנות ממנה) זכתה להגרלה נוחה ביותר. רוסיה, שמשתייכת לדרג הראשון מתוקף היותה מארחת הטורניר, מציגה את הנבחרת החלשה ביותר שלה מזה דורות ומגיעה לטורניר ללא שחקן על, או אפילו שחקן מהדרג השני באירופה. סעודיה, יחד עם פנמה, היא אחת משתי הנבחרות החלשות ביותר לטורניר ובזכותה הרוסים יזכו ל-3 נקודות קלות במשחק הפתיחה. מצרים תלויה מאוד במוחמד סלאח. אם שחקנה של ליברפול ימשיך בכושר הנהדר בו הוא נמצא היא צריכה לעבור את הרוסים, למרות יתרון הביתיות שאולי דווקא ילחיץ את הנבחרת. בכל מקרה, העובדה שהבית הזה מצטלב עם זה של ספרד ופורטוגל החזקות, יגרום לכך שכבר אחרי השמינית ניפרד מכל נציגותיו.

תחזית: 1. אורגוואי, 2. מצרים, 3. רוסיה, 4. סעודיה

סוארז נבחרת אורוגאיי
Credit to FIFA World Cup Facebook page

בית 2 – ספרד, פורטוגל, מרוקו ואיראן

בית ברור מאוד ובכל זאת, יכיל בתוכו לא מעט מתח. סיום במקום הראשון של הבית יבטיח מפגש עם סגנית בית א' (כנראה לא אורווגואי) בשמינית הגמר מה שיקל על הזוכה בבית להגיע לרבע הגמר. נראה כי המשחק בין ספרד לפורטוגל, כבר ביום השני של הטורניר, יהיה על הרבה יותר מרק כבוד. ספרד, שבונה את עצמה מחדש, נראתה טוב במוקדמות ועם זאת, העובדה ששחקני על כמו צ'אבי, אינייסטה, וייה וצ'אבי אלונסו, שהיו פקטור משמעותי בספרד הגדולה, פרשו או נמצאים הרבה מעבר לשיא, יהיו לעול ללה-רוחה. זה לא שאיסקו ומרקו אסנסיו לא מוכשרים מספיק, אבל לטעמי לספרד הגדולה כבר אין מאגר בלתי נדלה של שחקנים.

פיקה, פברגאס, בוסקטס וג'ורדי אלבה דועכים? לשלב הבתים כנראה שזה כן יספיק, אבל ספק אם אפילו לניצחון מול פורטוגל הצעירה והתוססת. נכון שזה יהיה המונדיאל האחרון של רונאלדו בהזדמנות האחרונה שלו לזכות במונדיאל, אלא שבניגוד לנבחרת האפורה שזכתה ביורו, הפעם יהיה סביבו אוסף שקנים צעיר ורעב. ג'לסון סילבה הנהדר של ספורטינג, גונזלו גדש שמככב בולנסיה, ואנדרה סילבה שלא פוגע במילאן, אבל כובש בצרורות בנבחרת, הם רק חלק מדור זהב שצומח בפורטוגל – כזה שיכול ללכת רחוק מאוד הקיץ. מרוקו תסיים לפני איראן, אבל זה לא יספיק לה למקום השני.

תחזית: 1. פורטוגל, 2. ספרד, 3. מרוקו, 4. איראן

כריסטיאנו רונאלדו חוגג
Credit to "Cristiano Ronaldo" official Facebook page

בית 3 – צרפת, אוסטרליה, פרו ודנמרק

צרפת, יחד עם גרמניה וברזיל, היא אחת משלושת הפייבוריטיות העיקריות לזכייה ועם זאת, בניגוד לשתי האחרות, נראה שאין לה את ה"קילר אינסטינקט". הסגל של צרפת נראה כאילו הוא שווה הרבה יותר ממה שמאמן הנבחרת, דשאן, מוציא ממנו ועם זאת – הטריקולור לא צפויים להתקשות במעבר שלב הבתים. פרו חלשה משמעותית ביחס לשאר הדרום-אמריקאיות וגם אוסטרליה היא לא הנבחרת שהגיעה לטורנירים הקודמים, ולכן נבחרת דנמרק היא בעלת סיכוי טוב לעבור לשלב הבא. שחקני התקפה בדמותם של תומאס דיילני, לאסה שונה, פיונה סיסטו וויקטור פישר הם אמנם אפורים – אבל מאלה צריך לעתים לחשוש הרבה יותר מאשר מכוכבים אחרים שכן הם בלתי צפויים. אם כריסטיאן אריקסן יצליח להוביל את ההתקפה הזו ויחד עם הגנה ויקינגית אדירה – הדנים צריכים להיות הנבחרת השנייה שתעפיל ועם פוטנציאל להיות הסוס השחור אפור של הטורניר.

תחזית: 1. צרפת, 2. דנמרק, 3. פרו, 4. אוסטרליה

צרפת גרמניה חצי גמר יורו 2016
Credit to Équipe de France de Football Facebook page

בית 4 – ארגנטינה, איסלנד, קרואטיה וניגריה

ארגנטינה מציגה חוליית התקפה מרשימה על הנייר, קישור בינוני והגנה חלשה – כל המרכיבים למתכון לאסון עבור ליאו מסי. אם נוסיף את ההתעלמות של סמפאולי מדיבאלה המצוין והיכולת החלשה מהמוקדמות, המונדיאל (האולי אחרון?) של לאו יכול להסתיים רע מאוד, במיוחד לנוכח הבית הקשה אליו הוגרל. קרואטיה מהדרג השני היא נבחרת חזקה מאוד ומביאה עימה כוח מחץ התקפי עצום. לוקה מודריץ', איבן רקיטיץ', איבן פריסיץ' ומריו מנדזוקיץ' הם שחקנים מהשורה הראשונה באירופה וזה לא ששחקנים אחרים מהנבחרת הזו חסרי פוטנציאל להגיע לשם. ניקולה קאליניץ', אנדריי קראמאריץ', מרקו רוג ומרסלו ברוזוביץ' מתווספים לכוח האש העצום שיש לקרואטיה. יחד עם כוח הגנה לא מבוטל (כולל ביטול של לוברן) ושוער מצוין בדמותו של דניאל סובאסיץ' – ארגנטינה צריכה להתחיל לדאוג.

איסלנד, שרבים מדברים עליה כסוס שחור, זכתה להגרלות קלות יחסית, גם במוקדמות המונדיאל וגם ביורו האחרון ולכן קשה לי להאמין שהיא תצליח להפתיע את ארגנטינה וקרואטיה החזקות ממנה משמעותית. אמנם בשלב המוקדמות כששיחקו יחד, איסלנד ניצחה פעם אחת וגם סיימה לפני קרואטיה, אבל המונדיאל הוא סיפור אחר ושם הניסיון של קרואטיה במעמדים הללו ידבר. לגבי ניגריה – על אף הסגל החזק יחסית וטורניר מוקדמות טוב, נבחרות אפריקה שמדרום לסהרה מצליחות בכל פעם להמציא שערורייה חדשה (מענקים, הרכבים וכל הבא ליד) ולכן קשה לי להמר בעדן. המשחק בין קרואטיה לארגנטינה, שיתמודדו על ראשות הבית, יהיה מעניין במיוחד מפני שאף אחד מהנבחרות הללו לא תרצה לקבל את צרפת שצפויה לסיים ראשונה בבית 3.

תחזית: 1. קרואטיה, 2. ארגנטינה, 3. איסלנד, 4. ניגריה

לאו מסי נבחרת ארגנטינה2
Credit to AFA – Selección Argentina Facebook Page

בית 5 – ברזיל, קוסטה ריקה, שווייץ וסרביה.

על הנייר, ברזיל והשלישייה ההתקפית הרצחנית שלה (ניימאר, ז'סוס וקוטיניו) אמורה לדרוס את הבית בלי רחמים. שוויץ וסרביה הן נבחרות חזקות ופיזיות, אבל הן לא מהסוג שאמור לגרום בעיות לברזיל. המשחק בין שתיהן אמור להיות קרב טקטי מרתק. הייתי מהמר על שוויץ בגלל הניסיון, אבל זה מקום עם סיכוי טוב שתיפול בו הפתעה. קוסטה ריקה, סנסציית המונדיאל הקודם, לא מינפה את עצמה מאז ומלבד קיילור נבאס שאר השחקנים נעלמו מהתודעה.

תחזית: 1. ברזיל, 2. שוויץ, 3. סרביה, 4. קוסטה ריקה

קפטן ניימאר - נבחרת ברזיל

בית 6 – גרמניה, מקסיקו, שבדיה ודרום קוריאה

אלופת העולם קיבלה הגרלה קלה יחסית ואם לא תמעד באופן מפתיע, תמצא עצמה לפחות בחצי הגמר בזכות ההגרלה הנוחה (הצטלבויות הבתים). מקסיקו, שבדיה וקוריאה הן נבחרות לא רעות – אבל העובדה שהגרמנים נמנעו מהנבחרות החזקות של דרג 2 היא היתרון המשמעותי ביותר שלהם. העומק הבלתי נגמר של גרמניה הוא מדהים. גם אם נוייר למשל לא יתאושש בזמן למונדיאל, טר שטגן יחליף אותו. מגוון השחקנים הרחב של הגרמנים מדהים ממש.
מקסיקו בדרך כלל מצליחה להגיע לשמינית הגמר, אבל יש לי תחושה שהפעם התרנים השבדים יעצרו אותם. מילה על זלאטן? טוב יעשו בשבדיה אם לא יחזירו אותו. נראה שהאגו שלו גרם לנבחרת רק בעיות.

תחזית: 1. גרמניה, 2. שבדיה, 3. מקסיקו, 4. קוריאה

שחקני נבחרת גרמניה
Credit to Germany Football Team – Die Mannschaft Facebook Page

בית 7 – בלגיה, אנגליה, טוניסיה ופנמה.

על הנייר, אנגליה מחזירה בסגל לא רע ועם זאת, ההיסטוריה מקשה מאוד על הימור על האנגלים. במצב הנוכחי, קשה לראות את אנגליה מודחת כבר בשלב הבתים, לא כי יש לי אמונה גדולה בקיין ושות' – הם יפשלו כרגיל ועם זאת, פנמה וטוניסיה לא יהיו מי שיחזירו את האנגלים הביתה. נבחרת טוניסיה מורכבת משחקני הליגה המקומית הלא מוכרים, כאשר גם בפנמה אין שחקנים שמוכרים לחובב הכדורגל הממוצע (וגם לא להרבה מומחים). בלגיה, שביצעה קפיצת מדרגה אדירה בעשור האחרון, רואה עצמה כמועמדת לנצח כל טורניר אליו היא מגיעה, אך בסוף מפשלת ברגע האמת. הסגל הבלגי עוצמתי ביותר ועם שחקנים כמו קורטואה, דה-ברוינה, הזאר ולוקאקו אסור לזלזל בהם – ועם זאת, בודדים אלה שמהמרים בעדם. משהו לא עובד בנבחרת הזו וניחוש שלי אומר שהוא לא יתחיל לעבוד ברוסיה.

תחזית: 1. בלגיה, 2. אנגליה, 3. פנמה, 4. טוניסיה

אדן הזאר
Credit to Chelsea Football Club Facebook Page

בית 8 – פולין, סנגל, קולומביה ויפן

פולין יכולה לראות עצמה כמאוכזבת הגדולה של ההגרלה שכן כנבחרת מהדרג הראשון היא בוודאי ציפתה לקבל הגרלה קלה בהרבה. יפן לעומת זאת שמחה על ההגרלה, מכיוון שכנבחרת מהדרג ה-4 היא יכלה לקבל הגרלה קשה בהרבה. הפולנים הרשימו מאוד בשלב הבתים עם תצוגת ענק של לבנדובסקי, שנראה רעב מתמיד, בין היתר לאור העובדה שלא הצליח לזכות בליגת האלופות עם באיירן מינכן. סנגל היא נבחרת מוכשרת, אבל קשה לי להמר עליה גם בגלל חוסר הניסיון במעמדים האלה כנבחרת, הלחץ והציפיות צפויים להכניע אותה. מי שצפויה ליהנות מההגרלה ולזכות בהזדמנות להיות המדיחה התורנית של האנגלים היא קולומביה שמגיעה עם סגל חזק ומעניין – ועם מאמן יהודי אחד מוכשר שאהוד מאוד על שחקניו. יפן יכולה להציק מאוד לנבחרות בבית הזה ויש לה פוטנציאל להיות סוס שחור – ועם זאת, אבחר להמר נגדם הפעם.

תחזית: 1. קולומביה, 2. פולין, 3. יפן, 4. סנגל

נבחרת קולומביה

שמינית הגמר: 

אורוגוואי – ספרד

קלאץ' אדיר. לאורווגואי יש כוח התקפי אדיר בדמות לואיס סוארז ואדינסון קבאני וספרד, אע"פ שהיא עדיין חזקה, לא נראית כמו הנבחרת של 2010. עם זאת, לספרד יש עומק רב יותר ולכן בשלב זה אהמר על הספרדים – אל תתפלאו אם משחק כזה יגיע להארכה או פנדלים. מנצחת: ספרד.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

מצרים – פורטוגל

עם כל הכבוד למצרים, היא לא תצליח להשתוות ברמתה לפורטוגל. מוכשר ככל שיהיה, סלאח לא משתווה לרונאלדו מחוזק בסילונים צעירים. פורטוגל תהיה זו שתתקדם לשלב הבא – ב90 דקות.

צרפת – ארגנטינה

אל תתפלאו אם נקבל את הגמר הזה כבר בשמינית. ארגנטינה המגמגמת תצטרך להתגבר על הרבה מכשולים בשלב הבתים ומנגד, צרפת החזקה צפויה להעפיל בקלות מהדרג הראשון. מי תנצח? ובכן, נראה שארגנטינה מגיעה לא מוכנה מספיק, לעומת צרפת שמחוזקת בכל המקומות הנכונים. קשה לי לראות את לאו מסי יוצא בשלום מהמשחק הזה. מנצחת: צרפת.

דנמרק – קרואטיה

משחק מעניין ביותר ומי שיסמן את קרואטיה כפייבוריטית עלול ליפול. הקרואטים פותחים בדרך כלל חזק מאוד ונכשלים בשלב הנוק-אאוט. דנמרק היא בדיוק מסוג הנבחרות שיכולות להכשיל את הקרואטים. לתחושתי, הדנים הולכים להיות הסוס השחור של המונדיאל והגרלה בדמות קרואטיה היא בדיוק מה שהם צריכים. מנצחת: דנמרק.

לוקה מודריץ'
Credit to "Luka Modrić" Facebook page

ברזיל – שבדיה

אני לא רואה שום סיכוי שברזיל תופתע בשלב הזה ע"י נבחרת כזו. השבדים לא יהיו בשר תותחים – אבל לא יוכלו לניימאר וחבריו ויודחו בשמינית הגמר אחרי הופעה מכובדת. מנצחת: ברזיל

גרמניה – שווייץ

גרמניה ושווייץ יפגשו לשמינית הגמר לדרבי כל-גרמני. שוויץ נבחרת אפורה שמתבססת על משחק טקטי יעיל. מוכשרת ככל שתהיה, שוויץ נופלת מהגרמנים בכל עמדה ולכן היא תפסיד. מנצחת: גרמניה

בלגיה – פולין

אולי אחד המשחקים השוויוניים ביותר שיש. הבלגים מצוינים כאינדיבידואלים בקבוצותיהם, אבל כשזה מגיע לנבחרת משהו איכשהו מתפקשש. פולין, לעומת זאת, נמצאת בעלייה מתמדת. אם לבנדובסקי יגיע חד למפגש הזה, הפולנים יכולים להוכיח שמקומם בדרג הראשון. מנצחת: פולין

אנגליה – קולומביה

ובכן, ההיסטוריה אומרת שבכל פעם שנבחרת אנגליה פוגשת יריבה בעלת יכולת סבירה, לפחות, על הנייר היא מודחת. שום דבר לא גורם לי להאמין שקולומביה תשבור את הרצף של איסלנד, אורוגוואי, איטליה וגרמניה. מנצחת: קולומביה (בפנדלים?)

רבע הגמר : ספרד – צרפת, ברזיל – פולין, פורטוגל – דנמרק, גרמניה – קולומביה

ההגרלה זימנה לגרמניה הזדמנות נוחה במיוחד להגיע לגמר שני ברציפות ומנגד, צרפת, במידה ותעבור את ספרד, תפגוש ככל הנראה את ברזיל. צרפת נבחרת מצוינת על הנייר, אבל במקרה של מפגש מול ספרד אני מאמין שהניסיון הספרדי, בשילוב עם ההתלהבות של הצעירים שלא טעמו את הזכייה תכריע את הכף לטובת הלה-רוחה. ברזיל וגרמניה צפויות להעפיל בקלות לחצי הגמר. במשחק שנותר בין דנמרק לפורטוגל אני אעז ואומר שמכיוון שפורטוגל מבטיחה הרבה ומאכזבת בכל טורניר גדול (היורו האחרון היה מקרה מעוות של ניצול שיטת ההגרלה) דנמרק תפתיע ותעלה לחצי הגמר.

חצי הגמר: ספרד – ברזיל, דנמרק – גרמניה

ברזיל צפויה לנצל את סדר המשחקים הקשה יחסית של ספרד, לעומת זה הקל שלה ולעזור לפיפ"א להגשים את חלומה לגמר בינה לבין גרמניה שלא תתקשה מול דנמרק.

ניימאר
(קרדיט צילום:Confederação Brasileira de Futebol Facebook Page)

הגמר: ברזיל – גרמניה

מה יקרה בגמר עצמו? לטעמי הסיכויים נוטים ל40-60 לטובת הגרמנים שנראים כנבחרת שבנויה בצורה החזקה ביותר. ההגנה צפויה להיות ההבדל בין שתי הנבחרות האלה ועם זאת, במשחקי גמר נולדות אגדות ולכן זה יהיה ההימור היחיד שאשאיר ריק.

מלך השערים

אני מהמר על מלך שערים צעיר בדמותו של טימו ורנר שיעשה מהלך מפתיע ויעבור לבאיירן מינכן בסוף המונדיאל. כריסטיאן אריקסן יעשה הרבה צרות ליריבות ומסי אחד שיילך מוקדם מאוד הביתה והפעם לא יחזור יותר לנבחרת.

מה ההימור שלכם?

טימו וורנר
Credit to "Timo Werner" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח