הג'וקר של אינטר – מתיאס וסינו כותב את הסיפור שלו

למרות פתיחת עונה לא חלקה, אינטר דוהרת בליגה ובדרך לשמינית הצ'מפיונס. בין כל הכוכבים של הקבוצה, יש שחקן אחד שנמצא שם תמיד בדקות הסיום ולא, זה לא מאורו איקארדי.
וסינו אחרי שער הניצחון הדרמטי מול טוטנהאם. החזיר את הווינריות לקבוצה (Credit to Inter facebook page)
וסינו אחרי שער הניצחון הדרמטי מול טוטנהאם. החזיר את הווינריות לקבוצה (Credit to Inter facebook page)

10 דקות לסיום העונה שעברה בליגה האיטלקית, מתיאס וסינו הפך ליקיר האוהדים. קרב ראש בראש בין אינטר ללאציו על הכרטיס האחרון לליגת האלופות הוכרע בנגיחה של וסינו שגרמה לרוב יושבי האולימפיקו לדמוע ולאוהדי הנראזורי לחגוג בכיכר העיר.

ההופעה המכובדת של הסלסטה במונדיאל בעוד וסינו היה בורג מרכזי בקישור, העלתה את המניות שלו ולא מעט קבוצות חיזרו אחריו בקיץ, בראשן צ'לסי של סארי, אך אינטר, שרכשה אותו בקיץ הקודם בסכום של 24 מיליון יורו, לא שקלה אפילו לשחרר את הקשר החרוץ. החלטה מובנת מאליו לאור פתיחת העונה המצוינת שלו.

הטרגדיה לא עצרה את ההתפתחות

וסינו נולד לפני 27 שנים בדרום אורוגוואי לדולי, מורה לאנגלית ולמאריו, כדורגלן לשעבר בקבוצת ליברפול (האורוגוואית). כבר מגיל 4 היה מתאמן עם אביו שהיה דמות מפתח בחייו. אביו תמיד אמר לו שלא חשוב לו שינצח, אלא שילמד – מנטרה שמלווה את וסינו כל חייו.

 

הבן סומן מגיל צעיר ככישרון ענק וצפו לו קריירה מזהירה. עם זאת, בגיל 14 חווה טרגדיה נוראית כאשר אביו נהרג בתאונת דרכים. הטרגדיה הכואבת לא פירקה את המשפחה. סבתו עזרה יותר בבית בזמן שאמו עבדה בשלוש עבודות, אחיו הצעיר ניקולאס היה בן שנתיים וחצי ולקח את זה קשה כשלא הבין את המשמעות שאבא לא יחזור ואילו וסינו הנער תיעל את הכאב לכדורגל. הוא הקפיד ללכת כל יום לאימון, זאת כדי להגשים את חלומו שלו ואת של אביו.

וסינו היה מצוין בתור קשר התקפי והיה חלק מנבחרת הצעירה באליפות דרום אמריקה עד גיל 20 שהתקיימה ב-2011. הוא הבקיע את השער שהבטיח מקום לנבחרת הצעירה באולימפיאדה בלונדון שנה לאחר מכן. הדרך והחינוך של אביו השתקפו במה שסיפר על אותו השער. "מאוד שמחתי, אבל אמרתי לאימא שאני לא רוצה להיזכר בזכות הגול הזה, מבחינתי אני רק מתחיל לכתוב את הסיפור שלי"

חוגג עם החברים לנבחרת. (Credit to Matias Vecino facebook page)
חוגג עם החברים לנבחרת. (Credit to Matias Vecino facebook page)

סיפור אהבה מעצב

וכך היה. אחרי שנתיים וחצי בנאסיונל, וסינו הוחתם בפיורנטינה תמורת סכום זעום של 2.3 מיליון יורו. ההתחלה לא הייתה קלה ווסינו הושאל לקליארי. לאחר שסיים את העונה בבירת סרדיניה הוא הושאל שוב, הפעם לאמפולי, שם חיכה לו מאוריציו סארי על הקווים. וסינו התאים כמו כפפה ליד למערך של סארי.

סארי זיהה את הפוטנציאל הגלום בקשר המחונן והעביר אותו לעמדה יותר אחורית ומשם הקריירה שלו נסקה. אחרי העונה המצוינת תחת שרביטו של סארי, וסינו שב לפיורנטינה שם חיכה לו מאמן מכבי ת"א לשעבר, פאולו סוזה. סוזה, שגם כן היה קשר אחורי, לימד את וסינו את כל רזי התפקיד והשתמש בו באותה תצורה בה השתמש בו סארי.
"בתור ילד שיחקתי כקשר התקפי" סיפור וסינו בראיון, "אך עם הזמן עברתי לשחק בעמדה יותר אחורית. אני אוהב לפרוץ קדימה עם הכדור מהעמדה שלי ולנצל שטחים מתים. לא כ"כ חשוב לי איפה אשחק, אני זמין לכל מה שהמאמן צריך ממני"

 

וסינו הפך לחלק אינטגרלי במערך של סוזה ולאחר שנתיים כעוגן בקישור הויולה, אינטר פתחו את הפנקס והחתימו אותו תמורת 24 מיליון יורו. מהאימון הראשון היה ברור שספאלטי ווסינו זה סיפור אהבה ממבט ראשון וספאלטי אף אמר כי הוא בונה על וסינו כשחקן מפתח בחזון שלו לקבוצה. "ספאלטי הדהים אותי עם הדרך בה הוא מלמד כדורגל, הרוגע שלו והדרך שלו בה הוא מצליח לתקשר ולהעביר את רעיונותיו. הוא אוהב להתחיל לשחק מהעומק, רעיון שאני אוהב ורגיל אליו".

אכן אין זה מפתיע שהמאמנים מתאהבים בוסינו והוא מתפקד כחייל מצטיין עם משמעת מיוחדת במינה. וסינו הוא אחד מתוצרי האקדמיה של אוסקר טבארס, מאמן נבחרת אורוגוואי ואבי הכדורגל של המדינה. טבארס הוזעק לעמדת מאמן הנבחרת ב-2006. כחלק מההסכמה שלו לשוב לתפקיד הוא דרש להיות אחראי על כל הנבחרות הצעירות. הוא ניסה להבין איך מדינה קטנה כמו אורוגוואי יכולה להמשיך ולהצליח נגד הגלובליזציה של הכדורגל והגיע למסקנה שחשוב לחנך את השחקנים מגיל צעיר, הן מבחינה מקצועית, הן מבחינה משמעתית והן מבחינת חיבור לזהות הלאומית. וסינו הוא תוצר מוצלח של התוכנית של טבארס וגם ההתאחדות האיטלקית, שחיזרה אחרי הצטרפות של הקשר לנבחרת איטליה לאור שורשיו האיטלקיים, הבינה מבעוד מועד שהסיכויים אפסיים.

וסינו וספאלטי. סיפור אהבה שלא נגמר. (Credit to Inter facebook page)
וסינו וספאלטי. סיפור אהבה שלא נגמר. (Credit to Inter facebook page)

איש המאני טיים

בעוד אשתקד וסינו השתפשף ועזר לאינטר לחזור לצ'מפיונס לאחר היעדרות מ-2012, העונה הנוכחית נפתחה עבורו מצוין. אחרי שנה ביחד, ספאלטי מבין מהי הצורה הנכונה להשתמש בקשר המחונן, ולא סתם כל המדדים של וסינו השתפרו בצורה ניכרת העונה לעומת עונה שעברה עם 2.4 בעיטות למשחק, 2 תיקולים למשחק ו-82% אחוזי דיוק במסירות. גם הקילומטראז' שלו גבוה במיוחד ולראייה ה-24.1 ק"מ שכיסה בצ'מפיונס ליג בינתיים (לא כולל המחזור האחרון), שני במפעל רק לברוזוביץ' עם 25.1 ק"מ מה שמעיד על הקישור של המילאנזים כמכונה משומנת שהשיגה בצדק בינתיים שני ניצחונות.

החשיבות שלו באה לידי ביטוי גם בשערים ובישולים. וסינו נגח את שער הניצחון בתוספת הזמן מול טוטנהאם (מסתבר שזה תחביב אצלו) וגם בישל את שער הניצחון מול איינדהובן לאיקארדי. היכולת המצוינת המשיכה גם לליגה כאשר בדרבי ביום האחרון בישל במיומנות את שער הניצחון לאיקארדי, כאשר הרים מהצד בסיבוב ובנגיעה אחת כדור היישר לראשו של קפטן הקבוצה.

 

בעוד שעריו ובישוליו באים בדקות קריטיות וחורצים את גורל המשחק, וסינו מקבע את מעמדו באינטר והופך להיות אהוב על האוהדים כמעט כמו שחקן העבר האורוגוואי האגדי של הקבוצה, אלברו רקובה, מושא ההערצה של וסינו והמנטור שלו מימיהם המשותפים בנאסיונל.

וסינו מייצג את מדיניות הרכש החדשה של אינטר, לא עוד רכישת שחקנים עם פוטנציאל, אלא רכישת שחקנים מוכחים שיוכלו לקחת את הקבוצה ואת הקריירה שלהם צעד קדימה. מכל הרכישות בשנתיים האחרונות וסינו מצטייר בינתיים כרכישה המוצלחת ביותר. עם קישור שכולל את פרישיץ', ניינגולאן, ברוזוביץ' וקאנדרבה, אינטר נהנית משפע בקישור וחולמת על לחזור לפסגת האירופאית. בינתיים זה הולך לה לא רע.

וסינו נהנה מכל רגע העונה. (Credit to Inter facebook page)
וסינו נהנה מכל רגע העונה. (Credit to Inter facebook page)
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח