על זה שדומה לליטו וגעגועים לצ'יקו

אחרי המשחק מול בני יהודה התקשיתי להירדם. תהיתי, האם איביץ' הרגיל אותנו לטוב מידי? וגם למה ג'ראלדש עבר בהעברה חופשית לאפואל ניקוסיה ולא נשאר אצלנו? וניסיתי לחשב כמה עוד משחקים נותרו העונה בהם אראה את בלקמן פותח בהרכב. כדי להירדם, ניסיתי לספור כבשים אבל במקום, ראיתי את פניו של דוניס עולות מהאוב ולוחשות: "I’m very angry with the players".

גיורגוס דוניס, מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב

 

אני נזהר מלהסיק מסקנות בשלב מוקדם, אבל בינתיים דוניס מתאמץ לעשות כל טעות אפשרית. הרכב שלא עבד במחזור הראשון מול מכבי פ"ת צפוי גם לא לעבוד במחזור השני מול בני יהודה. לא לפתוח אחרי הפסד במשחק הקודם עם דן ביטון, השחקן הטוב ביותר כרגע במכבי, זה הזוי ברמות של להמשיך ולפתוח עם בלקמן. אבל הטעות הגדולה ביותר היא להאשים את השחקנים בראיון מתנשף ישר אחרי שריקת הסיום. אין שום הגיון בזה, אין פה שום רווח ודוניס, שעוד בקושי נחת פה, כבר מכשיר את הטיסה חזרה הביתה. אפשר לתקן מערך, אפשר להחליף הרכבים, אבל את אמון השחקנים קשה עד בלתי אפשרי להחזיר.

 

ההבדל הקטן

אחרי שנבחר לתגלית העונה שעברה, רבים ציפו שאילון אלמוג יעשה את הצעד קדימה ויציג יכולת בכל משחק כאילו זה דרבי. אבל הסיפור של אלמוג מעיד על ההבדלים בין דוניס לאיביץ'. על דוניס דובר רבות בטרם הגיע כאדם חם ומאמן שקרוב לשחקנים, אך ניכר שעוד טרם הספיק לממש את התדמית שדבקה בו. תחת דוניס נראה שהשחקנים באווירת אס"ק, אלמוג מקבל קרדיט בהרכב ובתמורה מכדרר ומדרבל ללא תכלית. אלמוג יודע שאם היה משחק כך תחת איביץ' אז ממזמן היה נזרק לקצה הספסל, אבל המשמעת ששררה תחת איביץ' התפוגגה ואלמוג עושה מה שבא לו במגרש. במקום לממש את הפוטנציאל ולהצדיק את תואר תגלית העונה, אלמוג מתפתח להיות חן עזרא #2, מהיר עם כדרור מצוין וחסר תכלית שייזכר בעיקר כאחד שלא ידע לשחרר את הכדור בזמן.

איילון אלמוג, מכבי תל אביב
אילון אלמוג, חייב לשחרר מהר יותר את הכדור. קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב

 

90 דקות מבית

אם יקרה נס ומכבי תגיע לשלב בתים באירופה, היא צריכה לשלוח פרחים לאלכסנדר לוקשנקו, נשיא בלארוס. לוקשנקו, שנקרא "הדיקטטור האחרון של אירופה", משמש כנשיא בלארוס מ-1994. לוקשנקו, שרצה להיבחר לקדנציה שישית באוגוסט האחרון, עשה כל שביכולתו כדי לפגוע במועמדים אחרים החל מלסכל את מהלכי האופוזיציה ועד לזיוף קולות, כך שייראה שניצח באופן סוחף. לאחר פרסום התוצאות, נפתחה מחאה בכל קצוות המדינה כשבשיא התקיימה הפגנה של כרבע מיליון איש.

בעיר ברסט, יריבתה של מכבי, מתקיימות הפגנות באופן סדיר. לפני כשלושה שבועות אף נורה למוות מפגין ובשאר ההפגנות משתמשים בתותחי מים כדי לפזרן. המדינה סובלת כבר למעלה מחודש מחוסר יציבות שלטונית, מהפגנות אלימות ומחברה מתפוררת. בלארוס היא מדינה ששבויה בידיו של דיקטטור וההתנגדות אליו מעולם לא הייתה כה נרחבת ומוחצנת. קשה להבין איך מצליחים להתרכז ולשחק שם כדורגל, אך ברור כי הראש של שחקני ברסט טרוד במצב וזה יכול לעבוד לטובתה של מכבי. אין ספק כי מכבי לא יכלה לקבל תנאים טובים יותר מאלה של העונה, בשביל להעפיל לאירופה ואם זה לא יקרה, יהיה זה אות קין למועדון.

מאות אלפים מוחים בבלארוס, הראש פחות בכדורגל. קרדיט לעמוד הפייסבוק Pray for Belarus

 

It’s Chico time

כל בר דעת מבין שמכבי נואשת לחיזוק בעמדת החלוץ. יש קושי במצב הקיים להביא שחקנים חדשים לארץ, אבל מה עם שחקן שכבר היה במועדון, מחובר אליו, בעל מספרים מצוינים ולא מפסיק לצייץ "בהצלחה למכבי"?
אין שום סיבה בעולם לא להנחית את צ'יקו ולהחזיר אותו לקבוצה, זה שהדבר עוד לא קרה מעיד על מצבה הניהולי הרעוע של מכבי. אחרי שמכבי איבדו זרים דומיננטיים, שניים מהשחקנים הישראליים הטובים בארץ ואת המאמן הגדול ביותר שהיה פה, זה הזמן למהלך שיעניק יציבות לקבוצה ושמחת חיים לאוהדים, צ'יקו הוא בדיוק התשובה.

צ'יקו אופואדו, מכבי תל אביב
אפואדו, חזרה שלו למכבי זה win-win לכולם. קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. נהניתי לקרוא,
    דבר אחד לגבי ביטון, אם תריץ שוב את המשחק נגד פ"ת,
    תראה שהיתה שם תופעה מוזרה,
    היו לו לפחות 10 מסירות חלשות מדי בעוצמתן , כשהכדור מתגלגל לאיטו לשחקן קרוב אליו ומסבך אותו עם המגן שממהר לסגור בקלות, דבר שהביא ל'כמעט איבודי כדור' רבים בחצי המגרש.
    אני באופן אישי מאוד התפלאתי שמעלים בהרכב שחקן שיש לו ליקוי כ"כ בסיסי והרגל גרוע,
    ושמחתי שסופסל, ועוד יותר שמחתי לראות שכשנכנס כמחליף זה לא חזר על עצמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח