האירועים הבולטים של 2018

// מאת צחי זר

2018 הסתיימה, וכמו בכל שנה הספורט מספק לנו רגעים בלתי נשכחים שנחקקים בספרי ההיסטוריה. צרפת מניפה את גביעה העולם, פדרר מוכיח שוב שגיל הוא רק מספר, אדה הגרברג שחתומה על הזכייה הראשונה של אישה בכדור הזהב. רשימת הרגעים הגדולים של 2018 לפניכם וזה הזמן לעשות סדר ולדרג.

לשאר הטורים בפרויקט סיכום 2018

באנר פרויקט סיכום שנת 2018

צרפת זוכה במונדיאל
המונדיאל ברוסיה ללא ספק היה אחד מרגעי השיא של השנה (לא סתם קוראים לשנה "שנת מונדיאל"). בין כל הסיפורים, הניצחונות והרגעים, הרגע הגדול ביותר מגיע כאשר הטריקולור משחזרים את ההצלחה ואחרי 20 שנה מחזירים את הגביע המוזהב והיוקרתי לצרפת. הצרפתים התעלו באיכות הסגל ואיכות המשחק על הנבחרות האחרות כשהם עוברים בדרך את ארגנטינה, אורוגוואי, בלגיה וקרואטיה בגמר.

מעל כולם בלט קיליאן אמבפה שניצל את הבמה שנתן דידייה דשאן והפך את שמו לאייקון עולמי. אמבפה, בגיל 19 בלבד, סחף את צרפת לזכיה במונדיאל וקיבל את תואר השחקן הצעיר המצטיין של הטורניר. הנבחרת המוכשרת מכולן, המגוונת מכולן ובסופו של דבר גם העוצמתית מכולן עושה היסטוריה ונותנת לנו רגע בלתי נשכח וכדורגל שאפשר להתמוגג ממנו .

היזכרו בטורים באתר באזור המונדיאל המיוחד שפתחנו

נבחרת צרפת, מונדיאל 2018
Credit to Équipe de France de Football facebook page

 

ריאל מדריד זוכה בליגת האלופות
ריאל מדריד מנצחת את ליברפול 1-3 בגמר ליגת האלופות ומניפה את הגביע עם האוזניים הגדולות בפעם השלישית ברציפות והרביעית בחמשת השנים האחרונות. מה לא היה לנו בגמר הזה? השמטות של קאריוס שחתמו איך יראה גורלו בעתיד, פציעתו של סלאח עם תחילת המשחק ושינוי מעמדו של בייל עם צמד ומספרת שתיזכר כאחד השערים המרהיבים בתולדות המפעל. ריאל מדריד שוב מוכיחה שאי אפשר להספיד אותה למרות חצי עונה לא מרשימה. 13 גביעים המוצגים בברנבאו מספרים את הסיפור – ריאל מדריד שולטת באירופה.

 

לוקה דונצ'יץ
אין ספק ששנת 2018 זוהי השנה בה דונצ'יץ הצעיר פרץ לתודעה. הסרבי הספיק לככב ולהוביל את ריאל מדריד לזכייה ביורוליג, להיבחר בדראפט ולהפוך לכוכב הגדול של דאלאס מאבריקס. לוקה הפך את אירופה למגרש המשחקים הפרטי שלו עוד לפני גיל 20 והפך את דאלאס בבת אחת מקבוצה כבויה לקבוצה שמשחקת כדורסל איכותי וטוב. הנתונים של לוקה מדברים בעד עצמם כאשר הוא תורם עד כה בממוצע בליגה הטובה בעולם 19 נק', קוטף 7 ריבאונדים ומוסיף מעל 5 אסיסטים למשחק. עוד הספיק אמש להפוך לשחקן הצעיר בהיסטוריית שקולע 7 שלשות במשחק. לנו נשאר לקוות שהסיפור על ילד הפלא שכבש את הליגה הטובה בעולם ימשיך גם בשנה הבאה.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס
Credit to "Dallas Mavericks" Facebook page

דרום קוריאה זוכה במשחקי אסיה
נכון, הזכייה לא עולמית כמו זכיה במונדיאל ולא יוקרתית כמו זכייה באלופות, אבל אין ספק שזאת הזכייה הכי מרגשת לשנת 2018. הניצחון של דרום קוריאה הפך לניצחון האישי של סון יונג-מין טוטנהאם. כזכור, הקיצוני היה צריך לחזור ולהתגייס לצבא הדרום קוריאני. דרום קוריאה העמידה תנאי לסון שיוכל להשתחרר משירותי הצבאי ולחזור לפרמיירליג רק במידה שיזכה במדליית זהב במשחקים האסייתים או במדליית זהב באולימפיאדה. כאמור, נבחרותו ניצחה בגמר את יפן 1-2, ניצחון שכולן יציאה לחופשי.

 

קרב המאה של ה-UFC
קרב המאה ב-UFC בין קונור מקרגור לחביב נורמגומבדוב, שנערך באוקטובר סיפק את הסחורה ובגדול. חביב שמר על תוארו ועל מאזן מושלם בקריירה של 0:27, אחרי שניצח את מקגרגור. האלוף הרוסי חנק את יריבו וכפה את כניעתו. לאחר מכן הוא התגרה בצוות המקצועי האירי, זינק מעל הגדר והוביל לתגרה גדולה בסיום הקרב. חביב לא קיבל את חגורת האליפות לאחר הקרב, שני הלוחמים לא היו בזירה ברגע הכרזת המנצח, סיום לא צפוי לאירוע הענק והמרכזי של ה-UFC בשנים האחרונות.

טור סיכום השנה ב-UFC

פינת ה-UFC באתר

רוג'ר פדרר זוכה בגרנד סלאם ה-20 בקריירה
הטניסאי הטוב בהיסטוריה הפך למבוגר אי פעם שמעפיל למקום הראשון בעולם, השוויצרי קבע בגיל 36 וחצי סטנדרט חדש להזדקנות הספורטיבית והפך לטניסאי הראשון בהיסטוריה שמגיע ל20 זכיות בטורנירי גראנד סלאם. פדרר הוסיף עוד גביע לאוסף כשניצח בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה את מארין צ'יליץ' 1:6 ,6:3 ,3:6 ,(5) 7:6 ,2:6. פדרר מוביל את כמות הזכיות בגראנד סלאם ומוכיח שוב ושוב שגיל זה רק מספר.

פדרר. תואר 20.
קרדיט לדף הפייסבוק "AUSTRALIAN OPEN"

אדה הגרברג זוכה בבלון ד'אור
אדה הגרברג בת ה-23, לדעת רבים אחת משחקניות הכדורגל הגדולות שנראו באירופה, הפכה לאישה הראשונה שזוכה בפרס כדור הזהב. קשה שלא להתמקד בצורה הסקסיסטית בה הוגש לה הפרס, אך זה לא יוריד מגודל ההישג. הגרברג זכתה בעבר בתואר שחקנית השנה של אופ"א ב- 2016 ופרס שחקנית השנה בעולם של רשת ה-BBC ב-2018. החלוצה הנורווגית היא הסקוררית המרכזית של אלופת אירופה בשלוש שנים האחרונות, ליון (צרפת) וככל הנראה בדרך להפוך לאחת השחקניות הגדולות בהיסטוריה. צעד קטן לכדור הזהב, צעד גדול לספורט הנשי.

גולדן סטייט זוכה באליפות ה-NBA
הווריירס עושה "back to back" משלימה סוויפ ענק על קליבלנד של לברון. קבוצת החלומות סגרה סדרה חלומית, בדרך ל-0:4 ואליפות שלישית בארבע שנים והופכת את עצמה מקבוצת כדורסל לשושלת שתיזכר לדורות. גולדן סטייט לא דרסה את הליגה כמו בעונות הקודמות, גדולתה אל מול שאר הליגה לא בלטה והקבוצה נראתה פגיעה מתמיד, במיוחד מול יוסטון בפלייאוף, אך חניכיו של סטיב קר ידעו להעביר הילוך ברגע האמת בדרך לסדרת גמר מושלמת.

הדומיננטיות של הווריירס ניכרת היטב גם במספרים הבאים:
* מקום ראשון בנקודות למשחק – 113.5
* מקום ראשון באסיסטים למשחק – 29.3
* מקום ראשון בחסימות למשחק – 7.5
* מקום ראשון באחוזים מהשדה – 50.3%
* מקום ראשון באחוזים מהשלוש – 39.1%
* מקום ראשון באחוזים מהעונשין – 81.5%
* מקום ראשון בנקודות פר 100 פוזשנים – 112.3
סטף קרי ביחד עם דוראנט שנבחר ל-MVP של סדרת הגמר הובילו את הקבוצה להישג מדהים עם התגברות על מכשולים לאורך כל העונה, הקבוצה מהמערב הוכיחה אופי וחדות ברגע האמת, וקצת שברה לנו גם את הלב כששיחררה את עמרי כספי שבוע לפני תחילת הפלייאוף. מי תצליח לעצור את הקבוצה הזאת?

 

המספרת של רונאלדו
אחרי שעשה כבר הכל בליגת האלופות, הפתיע הכוכב בן ה-33 כשהוא שובר את חוקי הפיזיקה ושם פס על כוחות המשיכה בשער שלא ישכח לעולם. רונאלדו מתעופף במספרת אלוהים לשער של בופון וקובע 0-3 לקבוצה מספרד ברבע גמר האלופות. שער המספרת המרהיב של כריסטיאנו רונאלדו גרם גם לאוהדי יובנטוס לקום על רגליהם ולהריע לכוכב של ריאל מדריד. האוהדים של "הגברת הזקנה" הבינו שהם עדים לרגע מיוחד ולביצוע מופלא והחליטו לקחת חלק בהצגה של הפורטוגלי.

אי אפשר להתכחש לזה, צפינו במעשה אמנות יוצא דופן. המספרת של רונאלדו נכנסה באופן מיידי לספרי הזהב של הכדורגל העולמי. אחרי שנדמה היה כי עשה כבר הכל, הצליח הסקורר האגדי להתעלות על עצמו. כריסטיאנו רונאלדו שולט ביד רמה בצ'מפיונס והביצוע רק מדגיש זאת מעבר לכל ספק.

Real Madrid Ronaldo GIF by nss sports - Find & Share on GIPHY

הג'ירו ד'איטליה מגיע לישראל
האירוע השני בחשיבותו בעולם האופניים הגיע לארץ הקודש וגרם לעניין רב ברחבי המדינה ובעולם. האתרים והתקשורת בעולם פירגנו לישראלים שיצאו החוצה לעודד והרשימו בכמות הצופים שהופיעו לאורך הדרכים מחיפה לתל אביב. הג'ירו ד'איטליה התקיים במהלך שלושה ימים בישראל. במהלך היום השני הכריז פרשן יורוספורט כאשר המסוק הראה את הנופים באיזור בנימינה וקיסריה: "שימו לב כמה יפה כאן. זאת לא ליגוריה, זה לא מחוז טוסקנה, זוהי ישראל". כבוד גדול לישראל על אירוח מופתי ומקצועי. אנחנו על המפה.

מהו רגע השנה שלכם?

לשאר הטורים בפרויקט סיכום 2018

כריס פרום רוכב
כריס פרום מנצח את קטע 19 בג'ירו 2018. Credit to Giro d'Italia Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח