מלחמה ושלום גרסת הכדורגל

אם אתם קוראים את הטור הזה אתם בוודאי אוהבים ספורט. בספורט, בדגש על ספורט קבוצתי, יש כל כך הרבה מוטיבים מלחמתיים ועדיין אנחנו נוטים לחשוב שספורט מקדם שלום, ודרך הספורט ניתן לגשר על פערים ועל שנאה. לא משנה את מי אתם מאשימים בביטול משחק הידידות מול ארגנטינה, ההתערבות של פוליטיקה בספורט היא מעצבנת במקרה הטוב והורסת את ההנאה במקרה הרע. אבל מה קורה כשדווקא הספורט הוא זה שמתערב בפוליטיקה?

דרום קוריאה
קרדיט לעמוד הפייסבוק SOUTH KOREA SOCCER TEAM

דרום קוריאה תשחק במונדיאל הקרוב בבית מספר 6 ביחד עם גרמניה, שוודיה ומקסיקו. למרות שבסגל שלה אפשר למצוא שחקנים מהליגה הגרמנית, האנגלית והאיטלקית, היא כנראה לא תצליח לעבור שלב בבית הקשה הזה. דרום קוריאה היא מדינה מעניינת. היא אירחה אולימפיאדה ב-1988 ופחות או יותר פתוחה וזמינה לעולם המערבי, אבל היא גם גובלת באחת מהמדינות המסוכנות בעולם כיום, צפון קוריאה, שכנתה, ניחשתם נכון, מצפון.

המתיחות רבת השנים בין שתי המדינות מחייבת את המדינה מדרום להחזיק צבא גדול ועל כן, ממש כמו אצלנו, יש בדרום קוריאה חובת שירות צבאי. אבל מה קורה עם ספורטאים מצטיינים? ובכן, גם כאן בדומה אלינו יש התחשבות בספורטאים מצטיינים, אבל רמת ההתחשבות מותנית בתוצאות.

אם אתה כדורגלן מצטיין בדרום קוריאה, סביר להניח שתשחק בקבוצת הצבא, סאנג'ו סאנגמו (Sangju Sangmu) ותרוויח משכורת חייל, ובשלב קריטי בקריירה שלך, לא תוכל לצאת לכסף הגדול של אירופה (נשמע לכם מוכר?). אם בכל זאת תרצה להתמודד בבמות הגדולות ביותר, אתה חייב להביא הישגים למדינה. רק הישגים למדינה יכולים להרוויח לכדורגלנים המצטיינים פטור מלא משירות צבאי, ומסלול פתוח לליגות גדולות וחזקות יותר מה- K League.

ניתן לקבל פטור למשל על ידי זכייה במדלייה אולימפית או זכייה במדליית זהב במשחקי אסיה. המונדיאל הקרוב כנראה לא יעניק לשחקני הנבחרת פטור משירות צבאי, אבל משחקי אסיה, שיערכו באוגוסט הקרוב, בהחלט יכולים להעניק לשחקני הנבחרת את הפטור המיוחל.

סון יונג מין, דרום קוריאה
קרדיט לעמוד הפייסבוק של Son Heung-min

ואיך כל זה מתקשר להתערבות של ספורט בפוליטיקה אתם שואלים? ובכן, במהלך השיחות האחרונות שהתקיימו בין צפון קוריאה לדרום קוריאה, במטרה להפסיק את הסכסוך הצבאי בין שתי המדינות, הוחלט לשתף פעולה בין נבחרות הספורט השונות במשחקי אסיה הקרובים. משרד הספורט הדרום קוריאני פנה ל-40 התאחדויות ספורט שונות במדינה על מנת לבחון את שיתוף פעולה עם הצפון, 7 התאחדויות, ביניהן התאחדות הכדורסל והג'ודו, הסכימו לשתף פעולה – התאחדות הכדורגל סירבה בתוקף.

יש שיטילו את הסיבה לסירוב בכך שדרום קוריאה היא מחזיקת גביע משחקי אסיה בכדורגל מהאליפות האחרונה ב-2014, והם אינם רוצים לפגוע בסיכוייהם לזכות שוב, אבל אם בודקים קצת יותר לעומק, מגלים כי בגמר ב-2014, קוריאה הדרומית ניצחה את שכנתה מצפון, כך שאיכות הנבחרת כנראה שלא תיפגע יותר מידי בשילוב בין שתי המדינות. מה הסיבה האמיתית לסירוב אם כך? צירוף שחקני הצפון לנבחרת, ייגרום לניפויים של אותו מספר שחקנים מהדרום מהנבחרת, ובכך יגזור את דינם לשחק בליגה המקומית, בקבוצת הצבא, ולא באירופה.



לשחק על הבמה הגדולה בעולם, מונדיאל, זאת ללא ספק חוויה בלתי רגילה, אבל כמה מהמשחקים החשובים ביותר של חלק מהכדורגלנים הדרום קוריאנים יערכו דווקא במשחקי אסיה הקרובים, וישפיעו ישירות על קריירת המשחק שלהם. אם זאת לא סיבה מספיק טובה למלחמה, אני לא יודע מה כן.

פה יכולים לבלות הכדורגלנים הדרום קוריאנים את הקריירה שלהם אם לא יזכו התארים
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח