מפנטזים על – אנטוניו רודיגר, המראה להגנה

// מאת איתמר דביר

הישורת האחרונה של העונה מתחילה עכשיו. תשעה מחזורים לפנינו ומידת הסיכונים שניקח תעלה ותרד לפי מידת הרצון שלנו מהדירוג הנוכחי. אז לפני שאנחנו נכנסים לרצף של הימורים שונים ומיוחדים כמו קאי האברץ ופדרו נטו, צריך לדבר על הבסיס שיחזיק אותנו מול כל הבלאגן. והבסיס הזה מתחיל בטוני רודיגר.

רודיגר הגיע לצ'לסי אחרי שנתיים מוצלחות ברומא בתור בלם שני, לא כל כך מנהיג אבל יכול להסתדר בעצמו והוא סוג של מראה להגנה כולה; כשההגנה טובה ויציבה, רודיגר טוב ויציב וכשהיא לא, הוא לא. זה היה מאוד שייקי; נכנס ויוצא מההרכב, מאמנים מתחלפים כמו גרביים ותחרות גדולה בתוך הסגל עצמו מול שחקנים כמו זומה, כריסטיאנסן ופאקיו טומורי, השאירו את רודיגר בלימבו מתסכל. ואז הגיע טוכל.

תומאס טוכל הביא איתו לצ'לסי מערך הגנתי פרופר, כזה שמתחיל דבר ראשון בלשמור על שער נקי ואחר כך לנסות להבקיע. זומה, שפתח את העונה, ירד מהר מאוד לספסל בעקבות לקויות הגנתיות, למרות משחק ראש אדיר. טיאגו סילבה אימץ לעצמו את עמדת הביג בוס כבלם מרכזי ואזפי הוסט לאחור לעמדת בלם ימני. רודיגר זכה במקום האחרון בשלישייה, מצד שמאל לצד אלונסו או צ'ילי וההגנה של צ'לסי הפכה להיות כמעט בין לילה – הטובה ביותר באירופה.

Antonio Rüdiger
זכה במקום קבוע בשלישיית ההגנה
Credit to Antonio Rüdiger Facebook Page

בארבעת המשחקים האחרונים צ'לסי ספגה 0 שערים (הכי נמוך בליגה יחד עם יונייטד), צפי השערים שתספוג עמד על 1.41 (הכי נמוך בליגה), ספגה רק 10 בעיטות למסגרת (הכי נמוך בליגה) וספגה אפס מצבים מסוכנים (הכי נמוך בליגה). הנתונים האלה דמיוניים, גם אם צ'לסי הייתה משחקת את כל ארבעת המשחקים האלו נגד שפילד יונייטד, אבל היא לא שיחקה אותם נגד שפילד יונייטד. ארבעת המשחקים בהם צ'לסי שמרה על הנתונים האלו היו נגד מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, אברטון ולידס. מקומות 2, 5, 10, ו-6 בטבלת השערים העונתית.

במשחקים הקרובים תפגוש צ'לסי את ווסט ברומיץ', קריסטל פאלאס וברייטון – כולן נמצאות עמוק בחלק התחתון של הסטטיסטיקה ההתקפית לעונה, כאשר ברייטון היחידה שמציגה נתונים טובים התקפית, אך פשוט נכשלת להבקיע פעם אחר פעם.

מאז שטוכל חתם בצ'לסי, רודיגר שיחק בשמונה מתוך עשרה משחקי ליגה, הכי קרוב שיש לבאנקר, למעט מנדי ואזפי ששיחקו יותר בתקופה הזו. במשחקים שלא שיחק, קיבל מנוחה לקראת משחקים בצ'מפיונס ולא סופסל משום מקום, ככה שבמידה ותהיה סכנה שחלילה לא ישחק, נוכל לצפות את הפגיעה לפני כן.

Antonio Rüdiger
לא נבהל מאף יריבה
Credit to Antonio Rüdiger Facebook Page

זה השלב בו אני מדבר על כמה רודיגר טוב בבונוס, על האיום ההתקפי שלו בקרנות או על הפריצות הרנדומליות שלו קדימה. אבל לצערי, אין על מה לדבר. הוא צובר המון נקודות בונוס, אך החברים שסביבו פשוט צוברים יותר, בעיקר הבלם המרכזי, כלומר כריסטיאנסן או סילבה. הוא סביר בעלייה לקרנות, אך לא בצורה יוצאת דופן כלל והפריצות הרנדומליות שלו קדימה נגמרות בדרך כלל בכלום ושום דבר. אז המציאות היא שרודיגר הוא 6 נקודות מהלכות, לא יותר, לא פחות. אבל ב-4.7 מיליון – זה יותר ממספיק.

//

איתמר דביר שחקן פנטזי פרמייר ליג משנת 2017, סיים במקום השלישי בישראל (433 בעולם) בעונת 2017-18 ומנחה שותף של פודקאסט הפנטזי פרמיירליג – "מינוס 4" (זמין בכל הפלטפורמות) להאזנה – https://open.spotify.com/show/1IFr3C4Fl6XaoxiQeIl81I

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח