דירוג חולצות הספורט של 2018

שנת 2018 עומדת להסתיים והבלוגרים שלנו פותחים בפרויקט סיכום מלא בדירוגים והפעם יהונתן מאיר מדרג את חולצות הספורט של 2018

לשאר הטורים בפרויקט סיכום 2018

באנר פרויקט סיכום שנת 2018

אם יש משהו שכל אוהד ספורט חושק בו, מלבד ניצחון של קבוצתו, הוא חולצת משחק (Jersey) של הקבוצה שיוכל להתגאות ביופיה שנים רבות קדימה. החלטתי להתמקד בדירוג עשרת חולצות הספורט היפות ביותר השנה, מכל ענפי הספורט.

הדירוג המלא לפניכם:

10. מדי הפוטבול של אוקלנד ריידרס לא השתנו מאז שנות ה-60, ואין שום סיבה שהם ישתנו בקרוב. עיצוב המדים מתאים לכל תקופה, והפשטות שבו יחד עם הצבעים המאיימים יוצרים מדים נצחיים. הזיכיון של הקבוצה אמנם החליף ערים בעבר ויתכן ויחליף ערים בעתיד, אך נדמה כי המדים של הריידרס לא ישתנו לעולם, וטוב שכך.

אוקלנד ריידרס
Credit to "The Oakland Raiders" Facebook page

9. מדי הבייסבול של הפיטסבורג פייראטס מתבססים לחלוטין על הכינוי של הקבוצה. צבעים מאיימים ביחד עם סמל הקבוצה, שודד ים מזוקן עם רטייה על עינו הימנית ובנדנה אדומה על רקע חרבות, מביאים את התחושה שעם הפייראטס לא כדאי להתעסק. הקבוצה, שזכתה חמש פעמים בוורלד סירייס, נושאת את הכינוי עוד משנת 1891, ומלבד ניסיונות בשנים האחרונות להחליף את המדים לצבעי הסוואה כתמיכה בצבא האמריקני, המדים של הקבוצה מפיטסבורג תמיד נותנים מקום של כבוד ליורדי הים.

פיטסבורג
"Credit to "Pittsburgh Pirates

 

8. נבחרת סין בכדורגל אמנם מדורגת במקום ה76 בעולם (נכון לסוף נובמבר 2018) ונדמה כי היא רחוקה עוד שנים רבות עד שתצליח להשאיר את חותמה על הכדורגל העולמי, אך ללא ספק היא בדרך הנכונה. הממשל הסיני דואג שכספים רבים יושקעו בליגה המקומית ויעזרו להתפתחות השחקן הסיני, ביחד עם פרוייקטים ממשלתיים שדואגים שדור חדש של ילדים סיניים ינסה לתקוע יתד בכדורגל העולמי.

התאחדות הכדורגל הסינית החליטה לא לאשר את החולצה הבאה כחולצה רשמית של הנבחרת, אך נייק הספיקו למכור אותה במשך כמה שעות עד שהורדה מהמדף הוירטואלי. אין עיצוב יותר מתאים לנבחרת שמכונה "נבחרת הדרקון", תוך שימוש בצבע הזהב המסמל שגשוג והצלחה בתרבות הסינית. אז מדוע נגנז העיצוב לבסוף? כנראה בגלל שהדרקון אמנם מסמל כמבשר טובות, אך בתרבות הסינית העתיקה יש לו הקשרים מונארכיים ומלחמתיים שאינם תואמים את הדרך בה הרפובליקה העממית של סין מנסה למתג את עצמה כלפי העולם. סיכוי טוב יותר שנראה דוב פנדה על המדים הלאומיים של הנבחרת הסינית מאשר דרקון. בינתיים נמשיך לעקוב.

credit- nike.com

7. מדי הסיטי של קבוצות ה-NBA הפכו לתחרות מעניינת בין קבוצות הכדורסל בליגה הטובה בעולם. דנבר נאגטס החליטה לחזור ללוגו משנות ה-80, שעוצב על ידי אוהדי הקבוצה. בעיצוב מופיעים הרי הרוקי על רקיע ובו קשת בענן (RAINBOW SKYLINE). הלוגו עוצב לראשונה כדי לסמל את הפיתוח שהתרחש בדנבר במהלך שנות השמונים. עיצוב זה נתפס כאחד עם מזל בעיני האוהדים, משום שבין השנים 1982 – 1990 הנאגטס עלו לפלייאוף במשך תשע עונות ברציפות. החזרה של הסמל לא מקרית, והיא מתרחשת כ-25 שנים מאז שהמדים הוצאו מכלל שימוש כחלק מסט מדי הקבוצה (עונת 1992/93).

 

6. העונה אנחנו עדים לשיתוף פעולה יוצא דופן שיוצא מהמותג אייר ג'ורדן עם מועדון הכדורגל הצרפתי פריז סן ז'רמן. בפריז החליטו שהם לא נשארים בזירה הספורטיבית, וכעת הם מנסים להפוך את המותג פריז סן ז'רמן למותג אופנה טרנדי. כחלק מהליך המיתוג הוציאו במועדון הפאר ז'קט ממותג אותו לבש ג'סטין טימברלייק במהלך הופעה בפריז. גם הראפר טראוויס סקוט זכה לייצג את המותג במהלך פסטיבל מוזיקה בצפון צרפת. בהמשך גם הזמרת ריטה אורה ולהקת הרולינג סטונס נבחרו לפרסם את המותג. אז נכון, רוב ההתעסקות בשיתוף הפעולה בין מועדון הכדורגל והמותג אייר ג'ורדן לא מתרכז בכדורגל, אבל אי אפשר שלא לאהוב את חולצת המשחק השחורה שנוצרה בתהליך, גם אם הוא מסמל את כל מה שרע בכדורגל המודרני.

מייקל ג'ורדן בהצגת שיתוף הפעולה עם פריז סן ג'רמיין
Credit to "PSG – Paris Saint-Germain" Facebook page

 

5. קבוצת הרכיבה סקיי (SKY) הוציאה השנה סט מיוחד לכבוד הטור דה פראנס. הקבוצה הגיעה למקום השלישי הכללי בדירוג הקבוצות ושני רוכביה גריינט תומאס וכריסטופר פרום הגיעו לפודיום בדירוג הכללי, כאשר תומאס היה המנצח של הטור השנה. החולצה, עליה מופיע מתחת לשם הקבוצה הכיתוב "OCEAN RESCUE", היא חלק מקמפיין לצמצום ההשפעה של נזקי הפלסטיק באוקיינוסים. החולצה מעוצבת בסגנון החולצה הרגילה של סקיי בשנת 2018 בשילוב הצבע השחור משנים עברו, אך השינוי הגדול הוא דמותו של הלוויתן הקטלן על גב הרוכבים. בנוסף למהלך התדמיתי, קבוצת סקיי הודיעה כי עד שנת 2020 תפסיק להשתמש בפלסטיק חד פעמי כחומר אריזה בכל הפעילויות העסקיות שלה.

credit- sky team official website

 

4. אינטר מילאנו הוא אחד ממועדוני הענק של הכדורגל האיטלקי. השנה החולצה השלישית של הקבוצה מעוצבת בצורה אלגנטית, שמחביאה בתוכה את כל סמליה של העיר מילאנו. בנייק החליטו לעצב את החולצה בהשראת קתדרלת מילאנו, הקתדרלה הקתולית השנייה בגודלה בעולם. סמל מילאנזי נוסף שבא לידי ביטוי בתלבושת הוא צלב ג'ורג' הקדוש. הצלב, שבמקור צבעו אדום על רקע לבן, משמש כיום כסמל לערים רבות בעולם, ביניהן מילאנו. מקורו של הסמל, שמזוהה היום עם המדינות אנגליה וגאורגיה וכן ערים בודדות ברחבי העולם, מגיע מאיטליה, שם שימש כדגל הרפובליקה של ג'נובה.

בחזרה למדים – במרכז המדים מוצג צלב ג'ורג' הקדוש בצבע אפור עם לוגו הקבוצה (PIRELLI), אך חדי העין יוכלו להבחין כי צבעו האפור של הצלב מורכב ממפה של מרכז העיר מילאנו ובמרכז החולצה ממוקמת הקתדרלה והאיזור הסובב אותה. הצבע הכחול של הקבוצה לא נשאר בחוץ, ולוגו הקבוצה וכן הלוגו של נייק יצרנית הבגד נצבעו בצבע המסורתי של הנראזורי.

Credit- nike.com

3. אני מודה, מעולם לא יצא לי לראות משחק הוקי של אריזונה קיוטיס, אבל מסט המדים שלהם היה לי קשה להתעלם. אם בדרך כלל חולצות הוקי משעממות נושאות על עצמן מספר ענק ואת שם הקבוצה בעיצוב משעמם כזה או אחר, באריזונה החליטו לקחת את החולצה לשלב הבא. סט המדים השלישי של הקבוצה שימש בעבר כסווצ'רט, וגם כסט מדים בעיצוב כזה או אחר לאורך השנים, אך העונה הוא חזר במלוא הכוח לשמש בכל משחקי הבית. סווצ'רט "הק'צינה" מייצג על פי מנהל המותג של הקיוטיס את החיבור האמיתי והשורשי לאריזונה.

Credit- NHLSHOP.COM

 

2. המנצחת הגדולה של מדי הסיטי בליגת הכדורסל הטובה בעולם היא ללא ספק מיאמי היט. בשנה שעברה שברה הקבוצה את שיא המכירות לסט מדים שלישי בהיסטוריה של ה-NBA. השנה החליטו במיאמי לקחת את גרסת MIAMI VICE של העונה הקודמת ולהפוך את צבע הבסיס הלבן לשחור, ובכך להבליט את צבעי הניאון שמעטרים את הגופיה. עכשיו רק נשאר להם לחזור ולהתמקד בכדורסל.

credit- nike.com

 

1. 2018 תיזכר בסופו של דבר כשנת מונדיאל, ואם במונדיאל עסקינן, המדים הכי יפים השנה היו ללא ספק אלו של נבחרת ניגריה. הבאזז סביב המדים האלה היה אחד הדברים שהרבו להתעסק בו במונדיאל, אולי משום שבתוך שעה בלבד מרגע שנפתחה המכירה נמכרו כל 3 מיליון החולצות הזמינות ברחבי העולם.

מעצב החולצה הגיע לניגריה ושוחח עם אוהדי כדורגל מקומיים, התחבר לתרבות המקומית, וניסה באמצעות המקומיים לתת ביטוי לנבחרת המכונה The Super Eagles. מת'יו וולף, מעצב בכיר בנייק העולמית, ניסה ביחד עם עמיתיו לתת ביטוי לעיצוב הכנפיים שהופיע על מדיה של הנבחרת הלאומית של ניגריה כבר במונדיאל 94', וללא ספק הצליח. בניגוד למדים שסחפו את מעריצי הכדורגל בכל רחבי העולם, הנבחרת הניגרית סיימה את שלב הבתים במקום השלישי עם הפסדים לארגנטינה החזקה וקרואטיה הפיינליסטית, אך גם עם ניצחון על איסלנד המאכזבת שסיימה אחרונה בבית.

לשאר הטורים בפרויקט סיכום 2018

איוובי, ניגריה, מדים
הנבחרת האופנתית של הקיץ. Credit to "Nigeria Super Eagles" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח