גדלו מהר – המאמנים הצעירים כובשים את גרמניה

יוליאן נגלסמן ודומניקו טדסקו – תזכרו את השמות האלה, כי עוד כמה שנים הם יגיעו לטופ של הכדורגל העולמי. נגלסמן מצליח זו השנה השלישית בהופנהיים ואילו טדסקו מאמן את שאלקה בשנה הראשונה. שניהם מצליחים בגדול והשתיקו את כל מבקרי המאמנים הצעירים. מה מיוחד בהם? הרבה.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

נגלסמן וטדסקו חטפו מטח ביקורת על חוסר הניסיון שלהם ועשו הכל בכדי להשתיק את הביקורות. הם הפכו את חוסר הניסיון שלהם ליתרון הגדול ביותר.

כשבהנהלת באיירן התייעצו עם ניקלאס זולה וסבסטיאן רודי לגבי החתמה עתידית של יוליאן נגלסמן, אמרו שני חניכיו לשעבר שהיתרון הגדול ביותר שלו הוא המקוריות באימונים והיכולת לשמור על השחקנים בעניין מתמיד. דיברו על נגלסמן כעל מאמן שחי את האימון ומתחבר לשחקנים באופן אישי. העובדה שהוא קרוב אליהם בגיל, רק מחזקת את העובדה שהוא בעל אישיות חזקה מאוד. נגלסמן זוכה להערכה רבה בגרמניה ומקושר עם מעבר לבאיירן או דורטמונד בקיץ. קשה להאמין שזה לא יקרה.

נגלסמן
יוליאן נגלסמן
Credit to TSG 1899 Hoffenheim Facebook page

דומניקו טדסקו למד יחד עם נגלסמן בקורס הפרו ונבחר כמצטיין הקורס (נגלסמן היה שני). טדסקו, שם פחות מוכר מנגלסמן, קיבל לידיו את שאלקה – שם גדול בכדורגל הגרמני. הקבוצה בעלת סגל אדיר, אך בעונות האחרונות כשלה בליגה ובאירופה באופן תמוה. טדסקו מיהר לזהות את האשם – הקפטן הוודס. במהלך שבדיעבד התברר כמבריק, שלל ממנו את סרט הקפטן והעביר אותו ליובנטוס. ההעברה של הוודס, שהיה לעוגן הגנתי בשאלקה מזה שנים, עשתה רק טוב לקבוצה מעיר הכורים והיא נראית השנה מצוין.

שחקן שחווה רנסנס תחת טדסקו, הוא לאון גורצקה, שביצע שיפור דרסטי. גורצקה נחשב שנים לפוטנציאל, אבל החולשה היחסית של שאלקה העיבה על יכולתו. את השנה גורצקה התחיל בהופעה נהדרת בגביע הקונפדרציות ולאחר מכן, ואף חשוב מכך, הוא פתח טוב בשאלקה. גורצקה פיתח את יכולת החזקת הכדור ואת חוכמת המשחק שלו תחת טדסקו ונראה כי לא רחוק היום בו יבצע מעבר לאחת מקבוצות העל באירופה.

טדסקו
דומניקו טדסקו
Credit to FC Schalke 04 Facebook page

טדסקו עדיין לא מוזכר כמועמד לעבור משאלקה, אבל אם ימשיך כך, לא רחוק היום הזה גם בשבילו. לטעמי היכולת לנהל סגל של קבוצה בינונית היא זו שמצביעה על מאמנים גדולים. לקבל את ריאל מדריד או ברצלונה עם סגל בנוי בצורה מושלמת, זה קצת פחות חוכמה.

הבונדסליגה חווה עונה גרועה מבחינת הישגי הקבוצות שלה באירופה, אבל מבחינת מאמנים, היא חווה רנסנס שוודאי יעזור לה להשתקם כבר בשנים הקרובות.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח