במינכן, האקשן האמיתי רק התחיל

בקיץ האחרון הגיע למינכן קרלו אנצ'לוטי, המאמן האיטלקי המעוטר. אנצ'לוטי הגיע לאחר שלוש עונות של פפ גווארדיולה, בהן כשל המאמן הספרדי במטרה לשמה הגיע לבירת בוואריה, זכייה בליגת האלופות. עם זאת, באיירן סיימה את העונה עם תואר האליפות בלבד, כאשר איבדה את הגביע ליריבה השנואה מדורטמונד ובליגת האלופות הודחה כבר בשלב רבע הגמר מול ריאל מדריד. עונה רביעית בלי גביע האלופות, או לפחות הגעה לגמר, מסמלת רוחות של שינוי בבאיירן שמתבססת על סגל מזדקן ולפי הלך הרוח שנראה שהקיץ הבווארי הולך להיות מעניין מהרגיל. המתח הנצחי בין הנס השמרן, שמעדיף להתבסס על סגל גרמני, לבין רומיניגה שיורה לכל עבר, בצירוף העובדה שנכנסים לשנת מונדיאל, מבטיחה קיץ מרתק בקבוצה הבווארית שתזכה למתיחת פנים.
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי. חוגג את התואר היחיד. קרדיט צילום: Bundesliga Facebook Page

אני בוחר להתמקד בשלוש נקודות עיקריות ויהיה נחמד לחזור ולבדוק מה מבין ההימורים יהיה נכון בתחילת העונה:

1 – הגנה 
באיירן ספגה מכה קשה עם פרישתו הבלתי צפויה של הקפטן, פיליפ לאם. גם בגיל 33 לאם היה לאחד משחקני ההגנה המובילים בעולם, כשהאובדן שלו, יחד עם עובדת היותו מנהיג מוערך על השחקנים תהווה יותר מרק פער מקצועי. לעמדה של לאם ייכנס, ככל הנראה, ג'ושוע קימיך, מי שנחשב לאחד משחקני העתיד של באיירן מינכן ונבחרת גרמניה וזאת אע"פ דיווחים על הגעה אפשרית של קייל ווקר מטוטנהאם.
בעמדת הבלם, הולכים וגוברים הסיכויים לעזיבה אפשרית של ג'רום בואטנג. הגרמני הבינלאומי חושש למעמדו לאור ההחתמה של ניקלאס זולה הנהדר מהופנהיים וחושש לאבד את מקומו בהרכב של באיירן ונבחרת גרמניה. בואטנג סובל בשנתיים האחרונות מירידה ביכולתו, כאשר לצד ההתגברות בעוצמה של הומלס והדילמה הנצחית בנוגע לחזרתו של חאבי מרטינז לקישור, ברורים לכל חששותיו של הגרמני הבינלאומי. האם הוא יעזוב? קשה להמר, אך אני לא אפול מהכסא אם נראה אותו מגיע לפאריס או צ'לסי.
2 – קישור
אולי העמדה בה יתבצע השינוי הגדול ביותר. באיירן מבינה שהיא לא יכולה להמשיך ולהתבסס על רובן וריברי שיהיו בעונה הקרובה בני 34 ו-35 בהתאמה. עובדת היותם שחקנים הנתונים לפציעות גם כך מחייבת בניית תוכנית ב'.
טיאגו אלקנטרה שהצטיין העונה יישאר, כמו גם אריאן רובן, אך מלבדם איש אינו בטוח. דוגלאס קוסטה יעזוב כמעט בוודאות (ומעידה על כך יותר מכל העובדה שהצעיפים שלו נמכרים במכירת חיסול בחנות של באיירן), קינגסלי קומאן אמנם נרכש מיובנטוס, אך עקב מיעוט הדקות שקיבל מאנצ'לוטי בעונה החולפת, לא ברור מה יעלה בגורלו. רנאטו סאנצ'ס הגיע בקול תרועה מבנפיקה בעסקה שעשויה להגיע ל-80 מיליון אירו, אך כבר עתה נשמעים קולות בנוגע למכירה אפשרית שלו ליובנטוס וגם ריברי עלול לעזוב לסין.
אריאן רובן
רובן. כבר לא ילד
Credit to "FC Bayern München" Facebbok page
בגזרת הרכש, נראה שהשחקן הראשון להגיע יהיה אלכסיס סאנצ'ז שינסה לחבור לארתורו וידאל, חברו לנבחרת צ'ילה, תוך כדי המלטות מארסנל הקורסת. סבסטיאן רודי, שהגיע מהופנהיים, יכול לשחק בקישור, כאשר נראה כי יגיע גרמני נוסף שיהיה לאון גורצקה משאלקה או יוליאן בראנדט מלברקוזן. עם זאת, בבאיירן יכולים לוותר על רכש ולנסות לשלב את טימותי טילמן הנהדר מהנוער, שאמור להיות אחד מכשרונות העל הגרמנים.
3 – צעירים
טימותי טילמן, פביאן בנקו, פליקס גצה וכריסטיאן פרוכטל. ארבעת אלה, יחד עם ג'ושוע קימיך המבוגר מהם רק במעט, אמורים להיות דור הזהב הבא של באיירן.
הדור הקודם כלל את לאם, שווינשטייגר, קרוס, באדשטובר, מולר ואלאבה, כאשר רק שני האחרונים נשארו בקבוצה.
קרלו אנצ'לוטי הוא מאמן שמעדיף את השחקנים המבוגרים והמנוסים, אך באיירן הייתה קבוצה שתמיד התבססה על סגל של שחקני בית. למרות השינויים החלים בכדורגל העולמי, קשה להאמין שאולי הנס, האיש החזק בגרמניה, ייתן לזה יד.
קיץ חם לכולכם.
טימותי טילמן
טילמן. כוכב העתיד
Credit to "Timothy Tillman" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח