בין הטוב והרע: בני סכנין פותחת עונה וחולמת על פלייאוף עליון

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2018-2019, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. והפעם, אלעד בהר על הקבוצה המתחדשת מהמגזר.

ליגת העל סוף סוף שוב איתנו ומי שעדיין לא קיבלה את אור הזרקורים בפרויקט פתיחת העונה, היא הקבוצה של המגזר הערבי, בני סכנין. הקבוצה שסיימה את העונה האחרונה בפלייאוף התחתון (מקום 11) אמנם הייתה רחוקה ממאבקי תחתית ובשלב מסוים אפילו הייתה קרובה לפלייאוף העליון, אך בסופו של דבר רשמה עונה מאכזבת למדי. אז האם העונה סכנין תצליח להשתחל לחלק העליון של הטבלה? לא בטוח.

בני סכנין, מוגרבי
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל

הקבוצה עברה קיץ מוזר למדי ולצד החתמת שחקנים מבטיחים כמו קלאודמיר ומהראן ראדי, עומדת עננה של חוסר ודאות סביב הקבוצה. נכון לעכשיו, בני סכנין עדיין לא עברה בבקרה התקציבית והמאמן החדש של הקבוצה, בני בן זקן, אפילו לא יודע מי יוכל לשחק בהרכב במשחק פתיחת העונה בראשון מול רעננה. ביום ראשון ייעשה ניסיון נוסף להעביר את הקבוצה בבקרה ובכל מקרה, סכנין לא נכנסת לעונה החדשה בצורה אידיאלית.

למרות הכל, סכנין עברה קיץ לא רע בכלל מבחינתה. קלאודמיר הגיע מבית"ר ירושלים אחרי עונת שיא, לפחות מבחינת כל מה שקשור למספרים ויכולת התקפית. מהראן ראדי הוא רכש מעולה למרות גילו המבוגר, ויחד הם יכולים להרכיב חוליית קישור מאוד מאיימת ומנוסה. סכנין החתימה גם את אלבן פנישי, בלם נבחרת קוסובו ושחקנה של גראסהופרס השוויצרית עד הקיץ האחרון. החתמה די מפתיעה, לפחות על פי הרזומה הלא רע בכלל של הבלם גבה הקומה.

פנישי הוא לא הזר היחיד שהוחתם. גם ג'ורג' אקפביו, החלוץ של הפועל קטמון ירושלים, הצטרף לקבוצה ויהיה מאוד מעניין לראות מה החלוץ, שהיה מהחלוצים הטובים ביותר בליגה הלאומית, יוכל לתרום בליגה הראשונה. גם אמיר נסאר, המגן המוכשר מקריית שמונה, הצטרף לסכנין כי צריך תחרות ראויה לעלי עותמן או אפילו יורש ראוי, בכל זאת, עותמן כבר לא ילד. לצד כל הרכש הנ"ל, הספיקו כבר לשחרר שחקן רכש חדש. קלביד דיקאמונה הקונגולזי שחתם בקבוצה לפני מספר שבועות, קיבל הודעת שחרור (בגלל הבעיות הכלכליות של סכנין) וככל הנראה לא ישחק בסכנין העונה.

גם ללא הרכש החדש, לסכנין יש שלד די חזק. מחמוד קנדיל, עלי עותמן, סארי פלאח, סגס תאמבי, חאלד חלאיילה, פיראס מוגרבי ושלומי אזולאי כבר הראו מה הם שווים ברמת ליגת העל וגם העונה הם אמורים להיות האנשים שמובילים את סכנין קדימה. ג'אבר עטא ומוחמד כליבאת (גדלו במכבי חיפה) ינסו לעשות קפיצת מדרגה העונה, משום שעד עתה שניהם התנדנדו בין הספסל להרכב.

בני בן זקן, בני סכנין
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בני סכנין – Bnei Sakhnin F.C.

מי שאמור להנהיג את כל השחקנים הללו הוא לא אחר מאשר בני בן זקן, אולי המאמן המושמץ ביותר בעונה שעברה. המאמן שהגיע מבית"ר, ירצה יותר מהכל להוכיח שהוא באמת איש מקצוע ראוי ומי שאשם בסאגה שהיה שותף לה, אלו הם אלי טביב ועוזריו. לבב"ז יש סגל לא רע בכלל והוא עשוי להספיק לו לפלייאוף העליון. בהתחשב בעובדה שבן זקן הסתמך בעיקר על כישרון התקפי בקבוצתו הקודמת, המאמן מרשה לעצמו להגיד שהוא מרוצה מהסגל. פיראס מוגרבי, הכוכב של סכנין, נשאר גם העונה בקבוצה ואם ישחזר את היכולת מהעונות הקודמות, בן זקן יכול להיות רגוע.

אם לא ידעתם, סכנין היא הקבוצה היחידה שעדיין לא החלה במכירת מנויים. הקבוצה שיפצה את יציע הכבוד באצטדיון דוחא ועקב כך לא מכרה כלל מנויים עד עתה. נושא הקהל הוא תמיד נושא בעייתי בסכנין, מכל הבחינות, ובהנהלת הקבוצה מקווים שהקהל לא יהווה חיסרון או מכשול אלא יעזור לקבוצה להשיג את מטרותיה.

בחזרה לכדורגל. רכש נוסף שעשוי לחזק את הקבוצה מהמגזר הוא מוחמד גאדיר, חלוצה של הפועל ב"ש. בסכנין נפרדו מג'ורדן פושה שעבר לרד סטאר פריז מהליגה השניה בצרפת, ולכן מחפשים חלוץ בכיר שימלא את מקומו. בסך הכל, לסכנין יש סגל טוב (אם אכן תעבור בבקרה) והיא כאמור אמורה להתחרות על מקום בפלייאוף העליון.

ההרכב של בני סכנין נכון לכרגע נראה כך:

קנדיל

עותמן, פלאח, פנישי, ונדרסון

חלאיילה, קלאודמיר, ראדי

כליבאת, אזולאי, מוגרבי

קבוצות כמו מכבי פ"ת, עירוני ק"ש והפועל חיפה ינסו להקשות על החבורה של בני בן זקן והן היריבות העיקריות של סכנין במאבק על המקום הנכסף.

התסריט האופטימי: מקום 4, עונה נהדרת של סכנין בכיכובם של קלאודמיר וראדי הותיקים, מוגרבי מועמד לשחקן העונה

התסריט הפסימי: מקום 10 והסתבכות במאבקי תחתית

ההימור שלי: מקום 6. הניסיון והאיכות ישחקו תפקיד מרכזי ויכריעו במאבק מול קבוצות פחות מנוסות

בני סכנין
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בני סכנין – Bnei Sakhnin F.C.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח