אתגר הקורונה – בונדסליגה

במסגרת שעמום הקורונה והעובדה שאין לנו כדורגל כבר למעלה מחודש, נעניתי לאתגר של רשת DW הגרמנית שקראה לגולשים לנסות ליצור את ההרכב הטוב ביותר תחת התנאים הבאים:

  1. יש להציב שחקנים ששיחקו/ עודם משחקים בבונדסליגה.
  2. אסור להציב שני שחקנים ששיחקו באותה הקבוצה, גם אם לא שיחקו במקביל.
  3. אסור להציב שני שחקנים בעלי אותה אזרחות, גם אם לא שיחקו בנבחרת במקביל.

באומץ רב החלטתי לאתגר את עצמי אפילו יותר והוספתי תנאי נוסף, והוא – מותר לבחור רק שחקנים שעדיין פעילים.

***

האתגר היה לא פשוט, ודרש משחק עם השחקנים והרבה חשיבה, אבל בסופו של דבר נראה לי שהגעתי להרכב לא רע בכלל, ואפילו הצלחתי ליצור כזה שבו כל ה-11 הם שחקנים פעילים בבונדסליגה.
אשמח מאוד לשמוע את דעתכם על ההרכב, ולראות האם יש פה אמיצים שינסו גם כן לעמוד באתגר בליגות נוספות.


שוער – רונה יארשטיין, הרטה ברלין, נורבגיה.

אחד השוערים הסימפטיים בליגה שיש בה המון שוערים טובים. השוער הסקנדינבי הוותיק עומד בין הקורות של הרטה כבר מאז 2014, ולמרות העונה הבינונית של קבוצתו, הוא אחד השחקנים היציבים בעיר הבירה. הגיע ממולדתו לברלין, ומאז ועד היום הוא שם.


מגן ימני – תאודור גברה סלאסי, ורדר ברמן, צ'כיה.

אחד מהזרים הוותיקים בבונדסליגה מצטרף גם הוא להרכב שלי. לא מדובר בשחקן ענק, אך כן בשחקן שהוא באנקר של שנים בעמדת המגן בברמן, וגם צבר לא מעט הופעות במדי הנבחרת שלו. גם עבורו ברמן הייתה התחנה הראשונה מחוץ למולדת, ובה הוא נשאר ומשחק עד ימינו אנו.


בלם – דאיוט אופאמקנו, ר.ב לייפציג, צרפת.

הצרפתי בן ה-21 הוא שחקן שדובר וידובר עליו רבות, אחד משחקני ההגנה הכי מבטיחים בעולם, ולא בכדי הוא מבוקש כבר בקבוצות הגדולות של אירופה. כבר בגיל צעיר אותר על ידי הסקאוטינג המעולה של רד בול, הגיע תחילה לאחות האוסטרית בזלצבורג, ואחרי כמה שנים התקדם ללייפציג.


בלם – סאליף סאנה, שאלקה/האנובר, סנגל.

השחקן הנהדר הזה אומנם נולד בצרפת כמו חברו להרכב שהוזכר קודם, אך הוא בעל אזרחות סנגלית ושחקן נבחרת סנגל. מדובר בבלם גבוה, פיזי וחזק מאוד, שנתן עונות מעולות בהאנובר ולכן מצא את עצמו בקבוצה רצינית כמו שאלקה. מדובר בשחקן לא רע בכלל, שהיה מבוקש גם בקבוצות גדולות אפילו יותר טרם המעבר לשאלקה.

 

מגן שמאלי – אלפונזו דיוויס, באיירן מינכן, קנדה.

עוד שחקן שהוא אחד המבטיחים ביבשת, וממש דקות לפני כתיבת שורות אלה, האריך חוזה בבאיירן עד 2025. הילד הקנדי, שנחת משום מקום במינכן, הפך במהירות לשחקן הרכב בגיל כה צעיר אצל אלופת גרמניה, ואין ספק שממתין לו עוד עתיד גדול ומזהיר.


קשר אמצע – דניס זאקריה, בורוסיה מנשנדלבאך, שוויץ.

הקשר האחורי הצעיר הזה גם כן מוצא את מקומו בהרכב, כאשר בגיל 23 הוא שחקן הרכב בגלדבאך וגם בנבחרתו משחק לא מעט. השוויצרי הגיע בגיל 20 לגלדבאך מהשכנה שוויץ, ומאז השווי שלו רק עלה, וייתכן מאוד שגם ימשיך לעלות בשנים הקרובות.

קשר אמצע – אקסל ויטסל, בורוסיה דורטמונד, בלגיה.

הבלגי הבינלאומי טייל כמעט בכל העולם לפני שמצא את מקומו במערב גרמניה. לאחר עונות ברוסיה ובסין, ויטסל הגיע לדורטמונד ונראה כי ההחתמה הזו התאימה גם לקבוצה וגם לשחקן ככפפה ליד. גם בגיל 31 ממשיך להוות עוגן במרכז השדה ולהחזיק את הקישור של קבוצתו.

בלגיה, ברזיל
Via FIFA World Cup Facebook page

 

כנף ימין – רוברט סקוב, הופנהיים, דנמרק.

שחקן הכנף הדני נתן עונות מעולות בקופנהאגן לפני שהצטרף להופנהיים בקיץ האחרון. מהר מאוד סקוב הפך לשחק הרכב בקבוצתו של שרודר, למרות שאינו מגיע למספרים אותם הציג במולדתו. זוהי כאמור התחנה הראשונה שלו מחוץ לדנמרק, ולא מן הנמנע שנראה אותו מככב גם בליגות נוספות ביבשת.

קשר התקפי – קאי האברץ, באייר לברקוזן, גרמניה.

כבר דובר בלי סוף על הכוכב הגרמני הצעיר שמחוזר בגיל 20 בכל רחבי היבשת. לא ארחיב יותר מדי כי כולנו יודעים במי מדובר, אך שווה לציין כי האברץ הגיע בגיל מאוד צעיר ללברקוזן, שם הוא משחק עד היום. נראה כי זוהי עונתו האחרונה במועדון והוא ימצא את דרכו ליעד אחר בקיץ הקרוב.

קשר שמאל – פיליפ קוסטיץ', שטוטגרט/המבורג/איינטרכט פרנקפורט, סרביה.

אחד השחקנים האהובים עליי באופן אישי בבונדסליגה. קוסטיץ' פשוט עושה הכל על המגרש – כובש, מבשל, מגן ומנהל את המשחק. שחקן פשוט נהדר שעבר כמה תחנות בגרמניה לפני שמצא את ביתו בפרנקפורט. הוא רק בן 27 אבל מרגיש שהוא כבר נצח איתנו, והלוואי וימשיך לשחק כדורגל מרהיב בבונדסליגה.

חלוץ – ווט ווחהורסט, וולפסבורג, הולנד.

הענק ההולנדי הגיע לוולפסבורג לפני כשנתיים, ומאז הוא האחראי הכמעט בלעדי על מלאכת כיבוש השערים של הזאבים. בעונה שעברה סיים עם 17 שערים ובעונה הזו כבר יש לו 11. מדובר במכונת שערים שנחתה היישר מאלקמאר בגרמניה, ולא נראה שהיא מתכוונת להפסיק לירות.

אתגר הקורונה בונדסליגה

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח