איגן ברנל – הכוכב הבא של ענף האופניים

טור דה פראנס 2018 יוזנק ב-7 ביולי מארץ הלואר ויכולים לקרות בו המון דברים היסטוריים. כריס פרום רוצה לזכות בפעם החמישית שלו (הכי הרבה בהיסטוריה שממנה נמחק ארמסטרונג) ולהיות השני בהיסטוריה שזוכה בארבעה גרנד טורים רצופים, הישג בו מתפאר כרגע רק אדי מרקס. מלבד פרום, פטר סאגאן יוכל להשוות את שיא הזכיות בקטגוריות הניקוד (החולצה הירוקה) ומארק קבנדיש רודף אחרי השיאן הנצחי אדי מרקס בניסיון לנצח בהכי הרבה קטעים בהיסטוריית הטור דה פראנס (יש לו 30 נצחונות, למרקס יש 34). תוסיפו אליהם את נאירו קינטנה שיקווה כי פרום יגיע חלש ויחפש ניצחון בטור דה פראנס – הגרנד טור היחיד בו לא זכה.

Chris Froome כריס פרום
האם כריס פרום יזכה בטור רביעי ברציפות?                                                                      Credit to "Team Sky" facebook page

כל אלה סיפורים גדולים ומעניינים שסביר שיקרו, אבל דבר אחד בטוח יקרה – טור דה פראנס 2018 יהיה הגרנד טור הראשון של איגן ברנל. השם לא נשמע לכם מוכר? הגיוני, ברנל רק בן 21, אבל הוא הכישרון הכי מבטיח של הענף כרגע ופוטנציאל לזכיות מרובות בגרנד טורים בעתיד הלא כל כך רחוק.

איגן נולד ב-1997 בעיירה זיפאקרייה שבפאתי בוגוטה, בגובה של 2,600 מטרים מעל פני הים וכמו רוב הרוכבים הקולומביאנים הוא מטפס נהדר וקליל. כבר בשנה שעברה, לפני שהגיע לסבב ה-WorldTour, ניצח בטור לאבניר (טור העתיד או אם תרצו ה"בייבי טור"), במרוץ זה זכו בשנים האחרונות נאירו קינטנה, אסטבן צ'אבס, מיגל אנחל לופז ועוד רבים וטובים. סקיי ראו משהו בבחור הזה ונתנו לו חוזה לשלוש שנים.



ברנל כבר הראה ניצוצות השנה כשניצח בטור הזהב והשלום בקולומביה (אומנם מרוץ תחילת עונה, אבל קינטנה, הנאו, אוראן ואלאפיליפ היו שם), בוואטלה קטלוניה הוא היה שני לאלחנדרו וולוורדה בשניות בודדות, אך התרסק כ-6 קילומטרים לסוף הקטע השישי ונאלץ לפרוש מהמרוץ. אחרי חודש הגיע לטור של רומנדי בשוויץ וסיים שני אחרי פרימוז' רוגליץ' בדירוג הכללי כשהוא מקדים את ריצ'י פורט, רוהאן דניס ועוד כמה רוכבים לא רעים כל כך. החודש ברנל רשם את הניצחון הגדול בקריירה – הוא ניצח את שני קטעי הטיפוס בטור של קליפורניה וניצח בדירוג הכללי של המרוץ כולו.

Egan Bernal איגן ברנל
ברנל חוגג בקליפורניה. האם נראה אותו עם חולצה צהובה גם בטור?                              Credit to "Team Sky" Facebook page

אז מה מייחד את ברנל לעומת הרוכבים הקולומביאנים האחרים? קודם כל, אף אחד לא ניצח כל כך הרבה בגילו. אין מה לומר, הבחור הוא ווינר. אך התכונה המאפיינת אותו יותר מכל זו היכולת שלו במירוץ נגד השעון. ברנל הוא אמנם אלוף קולומביה ברכיבה נגד השעון, אך זה לא תואר מאוד מחמיא כי הרי הרוכבים הקולומביאנים מצטיינים בטיפוסים וקשה להגיד שהייתה לו תחרות גדולה, אבל ברנל מראה יכולת טובה במירוצים נגד השעון גם באירופה וזכה בקטע השלישי של הטור של רומנדי, כשהתחרה מולו פרימוז' רוגליץ' – סגן אלוף העולם בנג"ש, וזה רק בגיל 21!

עם כישרון הטיפוס העילאי הצפוי מרוכב קולומביאני ועם האיכות היוצאת דופן בנג"ש שתשתפר בשנים הקרובות, נראה ששום דבר לא יכול לעצור את הכוכב העולה. עידן השליטה של פרום בגרנד טורים על סף סיום בשנים הקרובות (ואולי קודם, תלוי בבית המשפט) וברנל נמצא בעמדת זינוק נהדרת להיות היורש שלו. הוא אפילו באותה הקבוצה.



אני לא יכול להגיד בוודאות שברנל ירשים בטור דה פראנס, קשה למצוא תקדים לרוכב שנתן הופעה בבכורה שלו בגרנד טור, בטח בגיל כזה. אבל ברנל ככל הנראה יהיה צמוד לפרום גם בהרים ויראה מקרוב איך נראה שליט של גרנד טור. במידה ופרום ייפצע (או יורשע) סקיי יפנו אליו כדי להוביל.

אז בשביעי ביולי חפשו אותו על המסך (כנראה ילבש את המספר 8), ואם אתם לא יכולים להתאפק – כבר ראשון הוא הוזנק לקריטריום דו דאופינה, מרוץ ההכנה הכי יוקרתי לקראת הטור.

La Tour de France טור דה פראנס
Credit to "La Tour de France" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח