פרויקט פתיחת עונת ה-NBA. הבית הדרום מערבי

עונה ה-NBA מתחילה בקרוב ובסדרת הטורים הזו הבלוגרים שלנו (וכמה אורחים) ינסו לשכנע אתכם למה כדאי לצפות בכל קבוצה בליגה. היום נעסוק בקבוצות הבית הדרום מערבי.

לשאר הטורים בפרויקט פתיחת עונת 2021 ב-NBA

 

סן אנטוניו ספרס // נדב כוכבי:

אחרי שנתיים בהן כוכבי הקבוצה, דרוזן ואולדרידג', כשלו להיכנס לנעליים של הכוכבים שהפכו את הארגון למצליח ביותר בספורט האמריקאי במשך כ15-20 שנה ועונה בה הקבוצה פספסה את הפלייאוף לראשונה מאז 1997, הדבר המתבקש היה פרידה משני השחקנים שכבר מעבר לשיא הקריירה והליכה לבנייה מחדש. אבל פופוביץ' כנראה פחות מאמין בקונספט ובעשור השמיני לחייו לא רוצה לא לפרוש ולא לבזבז שנה בהפסדים וצבירת נכסים. אז נכון לכתיבת שורות אלה שני השחקנים אמורים לסיים חוזה ולהוביל את הקבוצה גם בעונה הקרובה, במטרה להמשיך להתחרות על מקומות 7-8 בפלייאוף המערב במקום להתבזות בתחתית.

האם זה אפשרי? בעונה שעברה הם איבדו את הסיכוי במחזור השני מהסוף, אבל העונה צפויה פריחה של קבוצות כמו פיניקס וניו אורלינס שתהפוך את המערב לעמוק יותר, ככה שאי אפשר יהיה להגיע לפלייאוף עם מאזן שלילי ולחלום על סנסציה. כך שחזרה לצמרת דורשת שני מרכיבים: קאמבק של אולדרידג', שבגיל 35 יצטרך להתאושש מפציעה בצורה מיטבית כדי לחפות על הסיוע הדליל שיש לו בקו הקדמי והתקדמות משמעותית של הצעירים-ווייט, מארי, ג'ונסון וווקר שהראו קצת ניצוצות אבל לא מסומנים ככאלה שיהפכו לכוכבים של ממש.

לכאורה מדובר ביותר מדי "אם" והדירוגים באתרי הספורט לא ממש מחמיאים לקבוצה כרגע, אבל אם יש מישהו שיכול להכניס חיים בסגל הזה זה גרג פופוביץ', שלמרות שנתיים בינוניות, הוא עדיין האיש הכי מתאים בליגה למצבים כאלה.

סן אנטוניו ספרס
Credit to "San Antonio Spurs" Facebook page.

 

דאלאס מאבריקס // יריב קרן:
אין חדש תחת השמש בדאלאס. הקאובויז בפוטבול ימשיכו להיות קבוצת הספורט האהודה ביותר בעיר, לוקה ימשיך להיות לוקה ובובאן מריאנוביץ' ימשיך להיות האיש הכי גדול בטקסס. הדברים המעניינים ביותר שהולכים לקרות בקבוצת הכדורסל של העיר בכלל הולכים לקרות במשרדי הקבוצה, שם מארק קיובן ימשיך לרקוח מזימות ופעולות בשביל להפוך את הקבוצה שלו למקום שהכי שווה להיות בו.

בעונה הקרובה לוקה דונצ'יץ' ימשיך לעשות את מה שהוא עושה ולהיראות כמו מנפץ תקרות מקצועי בליגה ויחד עם פורזינגיס בריא, הם מסוגלים לעשות הרבה נזק בצמרת המערב לקבוצות שכבר התרגלו לנוחות ששמורה לקבוצות הטובות ביותר. המפתח העיקרי שלהם בשביל להפוך לכאלה, יהיה שלא רק לוקה ימשיך לתת עונות פריצה אחת אחרי השנייה, אלא להפוך לקבוצה שלמה שמשחקת ביחד ולא תולה את כל תקוותיה בילד בן 21 מסלובניה, שגם הוא, כמו כל סופרסטאר בליגה, צריך את העזרה הדרושה בכדי להגיע להישגים משמעותיים ברמת הקבוצה.

דאלאס מאבריקס
Credit to: "Dallas Mavericks" Facebook page.

 

יוסטון רוקטס // יריב קרן:
אומרים שזקן זה אחד הדברים שנותנים ביטחון לגברים. אני אומר שזקן נותן ביטחון לקבוצות, ובטח לאחת כזו שעלולה לאבד את הזקן שלה מאוד בקרוב. יוסטון רוקטס עברו מהפכה ארגונית ומקצועית בקיץ האחרון אחרי שדריל מורי נטש את הספינה הטובעת מעיר החלל ולפניו מייק דא'נטוני נשלח לקרקס של ברוקלין, גם ג'יימס הארדן עלול לנדוד לשדות ירוקים יותר בעונה הקרובה ולהשאיר את ג'ון וול המתקאמבק להתמודד במערב הקשוח, מה שלא בטוח אפילו שיספיק לפלייאוף.

מצד שני, לא באנו לבאס אז בואו ניקח בחשבון שנס יקרה והזקן אכן ישאר בטקסס ויש מצב שאנחנו רואים את אחד מהצמדים הדינמיים ביותר בשנים האחרונות, כמובן בהנחה וג'ון וול לא ייפול במקלחת שוב ויקפיד על האומגה שלוש כדי להישאר בריא. תוסיפו לזה עוד קאמבק שעשוי להתגלות כמרגש, בדמות דמרקוס קאזינס ובתמונה הכי אופטימית, קיבלתם את קאנטקי עם חיזוק של אחד הקלעים הגדולים בדור האחרון, פייר? נשמע מאוד מעניין על הנייר המאוד שברירי הזה. נחיה ונראה.

 

ניו אורלינס פליקנס // איל פידל:
אני בטוח שלא צריך להסביר מי ימשוך את מירב תשומת הלב בפליקנס השנה. הליגה כבר שיבצה את זאיון וויליאמסון למשחק הפותח ולמשחק בחג המולד בשנה שעברה לפני שהוא שיחק משחק אחד בקריירה (וזה טיפה התנקם בהם כי הוא היה פצוע עד אחרי חג המולד). השנה הליגה שוב תדחוף את זאיון בכל אפשרות כולל עוד משחק בחג המולד ו-14 משחקים ב-National TV בחצי הראשון של העונה (רק הלייקרס משחקים יותר – 16).

אבל אנחנו מכירים את זאיון ואת הנטייה שלו לא-לשחק, אז מה נעשה בכל המשחקים של הפליקנס שישודרו השנה? אז ג'רו הולידיי אומנם עזב, אבל אריק בלדסו הגיע במקומו וסטיבן אדמס הגיע מאוקלהומה, יחד עם ברנדון אינגרם, ג'יי ג'יי רדיק, לונזו בול ועוד כמה צעירים מבטיחים נבנה פה סגל מגוון ומאוזן שלגמרי יכול לרוץ לפלייאוף, בטח עם שיטת הפליי-אין החדשה.

 

ממפיס גריזליס // איל פידל:
ממפיס הייתה אחת הקבוצות המפתיעות של השנה, יעיד על כך המקרה של אנדרה איגודלה, אשר הבהיר לקבוצה שהוא לא מתכוון לשחק במועדון מפסיד, אימרה שהדהדה חזק בראש של ג'ה מוראנט, ג'ארן ג'קסון ג'וניור וחבריהם לקבוצה שהגיעו לפגרת הקורונה כקבוצת פלייאוף ונעצרו רק בטורניר הפליי-אין נגד הבלייזרס.

העונה הם יכוונו גבוה עוד יותר, וכאחת הקבוצות הצעירות בליגה, סביר מאוד שנראה קפיצות גדולות ביכולת מהרבה שחקנים של ממפיס. הסיבה הכי גדולה לצפות במשחקים של הגריזליס העונה תהיה ג'ה מוראנט. רוקי העונה של העונה הקודמת יעשה את כל מה שביכולתו כדי להצעיד את ממפיס צעד אחד קדימה לעומת העונה הקודמת. עבור סופרסטארים בליגה, גם כאלה שהיו מעולים בתור רוקיז, העונה השנייה היא זו שבה רואים את ההתקדמות האמיתית ובעזרתה ניתן לצפות איך ייראה שיא הקריירה שלהם. העונה מוראנט ירצה להראות לנו שהוא שייך לקטגוריה הזו של שחקנים.

ממפיס גריזליס
Credit to "Memphis Grizzlies" Facebook page,
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח