פרויקט פתיחת עונת ה-NBA. הבית הצפון מערבי

עונה ה-NBA מתחילה בקרוב ובסדרת הטורים הזו הבלוגרים שלנו (וכמה אורחים) ינסו לשכנע אתכם למה כדאי לצפות בכל קבוצה בליגה. היום נעסוק בקבוצות הבית הצפון מערבי.

לשאר הטורים בפרויקט פתיחת עונת 2021 ב-NBA

 

פורטלנד טרייל-בלייזרס // מוטלה רפלד:

Dame time?

אם בעונה שעברה (בעיקר בבועה) פורטלנד, הליגה כולה ואוהדי ה-NBA ברחבי העולם קיבלו את הגרסה הטובה ביותר של דמיאן לילארד, העונה לילארד צפוי לקבל את הגרסה הטובה ביותר של הבלייזרס, לפחות על הנייר.
וכאן השאלה הגדולה – האם לילארד, שהתרגל להיות האנדרדוג האהוד שזוכה לשבחים על הישארותו בפורטלנד ועל איך שהוא סוחב את הקבוצה, יכול להפוך בהינף יד למנהיג של קבוצה פייבוריטית עמוסת ציפיות? וזה עוד בלי להזכיר את המילה שמתחילה בט… כשלילארד כבר יחגוג בסוף העונה 31 קיצים.

אז דמיאן לילארד הוא כמובן הכוכב הגדול, אבל למרות הנפח שהוא תופס בבלייזרס, ייתכן שהוא לא יהיה הסיפור כולו בעונה הקרובה:
אם בעונה הקודמת פורטלנד הייתה הקבוצה שנמצאת במקום ה-29 מתוך 30 בטבלת הנקודות מהספסל, ההתחזקות שלה בקיץ האחרון בקובינגטון וקאנטר (שאמורים גם לשפר את ההגנה, למרות לכתו של וייטסייד), ההישארות של כרמלו, הארכת החוזה של רודני הוד וכמובן, עצם זה שכולם בריאים (היי זאק קולינס) נכון לכתיבת שורות אלה, מבטיחים לנו שלפחות על הנייר הנטל ההתקפי לא ייפול רק על לילארד, וכך גם על נורקיץ' שהשתפר ככל שהעונה שעברה ועל סי ג'יי מקולום הנהדר.

עם קצת מזל, השלושה גם יזכו למנוחה ראויה לקראת הפלייאוף. ועם עוד קצת מזל, השמיים הם הגבול.

דמיאן לילארד, פורטלנד
Credit to "Portland Trail Blazers" Facebook page

 

מינסוטה טימברוולבס // גיל פידל:
הטימברוולבס מגיעים לעונה הקרובה אחרי עוד עונה עלובה, עם שני רצפי הפסדים של יותר מעשרה משחקים, ועוד בעונה מקוצרת. הזאבים נפרדו מוויגינס אשתקד, טרייד בו הקבוצה התחדשה בדיאנג'לו ראסל, ובחרו בבחירה הראשונה באנתוני אדווארדס
.
כרגע הקבוצה בצומת דרכים. תרחיש ראשון ואופטימי הוא שטאונס, אדווארדס וראסל ימצאו את הדרך להביא ניצחונות לאוהדים הצמאים, ונראה פלייאוף בשנה הבאה או אחריה. המאמן ראיין סונדרס יגלה שהשילוב בין טאונס וראסל מוצלח משחשב, אחרי שבעונה שעברה שיחקו רק משחק אחד ביחד. המועדון יצליח למשוך אליו כמה שחקנים בעזרת הפוטנציאל של הרוקי והצד ההגנתי הצולע יתחזק. השיפור המיוחל של טאונס בהגנה גם יעזור לקבוצה לצאת מתרבות ההפסדים. התרחיש השני והפסימי הוא שינוי משמעותי בקבוצה, שצפוי להתחיל מלמעלה, ויתבסס על השתלבות טובה של הרוקי אדוורדס. כמות ההזדמנויות שאפשר לתת לשחקן להוביל את הקבוצה עם סגלים מתחלפים מבלי לספק את הסחורה מתישהו נגמרת, ולכן הרבה אחריות מונחת על הכתפיים של טאונס להביא תוצאות שמתחרזות עם "פלייאוף" בשנים הקרובות.

 

יוטה ג'אז // אודי ריבן:
יוטה, סולט לייק סיטי. מה לעזאזל מעניין במקום הזה? טוב, יש קבוצת כדורסל. די טובה. קבוצה שניצחה מעל 60% ממשחקי העונה הרגילה שלה בפעם השלישית ב-4 עונות ב-2019/20, עונה שנכנסה להשבתה ואח"כ מצב בועה הרבה בזכות שחקן של הג'אז: רודי גובר.

וכנראה השאלה האם יוטה תשלח את גובר בטרייד או לא במהלך העונה היא השאלה הגדולה לגבי הקבוצה. גם אם לא מתייחסים ליחסים בין גובר לדונובן מיטשל (חתם על חוזה מקסימום ל-5 עונות בפגרה), ביוטה הבינו שיש תקרה כשסנטר כמו גובר הוא שחקן כל כך חשוב עבורך. החזרה של דרק פייבורס לקבוצה (שאמר שהוא הכי מצפה להיות שוב עם ג'ו אינגלס באותה קבוצה) והבחירה באודו אזובויקה בסיבוב הראשון בדראפט מצביעה על כך שביוטה מוכנים לשלוח את הסנטר הצרפתי למקום אחר. ועד שכן יקרה הטרייד, התקרה של יוטה תמשיך להיות מקום 4-5-6 במערב מקסימום, ואולי לעבור סיבוב פלייאוף.

יוטה ג'אז
Credit to "Utah Jazz" Facebook page

 

אוקלהומה סיטי ת'אנדר // איל פידל:
אפשר לתאר את ה"קיץ" של אוקלהומה סיטי בהרבה מילים – "תחרותי" היא לא אחת מהן. הקבוצה שהורכבה השנה מתאימה בדיוק למי שרוצה לראות איך בחירות דראפט עתידיות משחקות כדורסל או אם טרבור אריזה יגדיל עוד יותר את שיא הטריידים לשחקן בעונה.

אבל עכשיו ברצינות. אוקלהומה נפרדה מ-5 מ-6 השחקנים ששיחקו הכי הרבה דקות בעונה שעברה, אך השאירה את זה ששיחק הכי הרבה – שיי גיליג'וס אלכסנדר. התחזיות של המומחים לאוקלהומה העונה נמוכות מאוד, אבל קבוצה שבנויה על שחקנים ותיקים ומוכשרים כמו ג'ורג' היל ואל הורפורד סביב שג"א עדיין יכולה לעשות פלייאוף, בטח עם טורניר ה"פליי-אין". ללא כריס פול שג"א יקבל את הכדור ואת האחריות ואני חושב שנראה ממנו עוד קפיצת מדרגה העונה ושהוא למעמד של אולסטאר או משהו קרוב לזה. אין ספק שהקנדי הצעיר והמוכשר בדרך להיות שחקן גדול בליגה הטובה בעולם.

למי שזה לא מספיק כדי לעקוב – תוכלו לצפות בטי ג'יי ליף מנסה להציל את קריירת ה-NBA שלו.

 

דנבר נאגטס // יריב קרן:
דנבר נאגטס הם כרגע בגדר תעלומה, אבל אם היו שמים לי אקדח לרקה ואומרים לי להגדיר את הקבוצה הצפונית בשלוש מילים, הן היו "השמיים הם הגבול". הצמד יוקיץ' את מארי הוכיח בפלייאוף האחרון שכדי לעבור אותם, קבוצה תצטרך להיות האלופה הבאה וזה הפך אותם באופן רשמי לכוח שאי אפשר להתכחש אליו במערב, למרות המלעיזים וטענות השמנדריק כלפי הסנטר הסרבי. ג'מאל מארי שמצידו נתן את אחד מהופעות הפלייאוף הטובות של שחקן בעונה שחלפה, ינסה לעשות עוד קפיצת מדרגה ואני מצידי מאמין שפרס השחקן המשתפר יהיה שלו בסוף העונה הקרובה.

שלא יהיה לכם ספק, דנבר נאגטס הייתה ועודנה הסוס השחור במערב, שלא מפחד להסתכל לאף לברון או קוואי בעיניים ולמרות שלא עשו שינוי ענק בסגל העונה, מגמת העלייה שלהם צפויה להמשיך לעלות ועד שנגלה את התקרה של הקבוצה הנהדרת הזו, יש עוד זמן ואולי אפילו טבעת בדרך לשם.

ניקולה יוקיץ'
Credit to "Nikola Jokić" Facebook page.
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח