פרויקט הרוכבים המבטיחים 2019 – חלק ב'

לקראת שנת 2019 אני מנסה לשים אצבע על הרוכבים שיעשו קפיצת מדרגה. בעוד בפרק הראשון בסדרה התמקדתי ברוכבים שיעברו ב-2019 לקבוצות WorldTour, בפרק הזה אתמקד ברוכבים שכבר נמצאים ברמה הגבוהה ביותר. העיקרון המרכזי נשמר – אסור לבחור ברוכבים שהשתתפו בגרנד טור.

ג'ירו דאיטליה, אופניים
Credit to "Giro d'Italia" Facebook page

פסקל אקרמן (Pascal Ackermann), גרמניה, בן 25, בורה
אקרמן היה רוכב נהדר בקטגוריה מתחת לגיל 23 – אלוף גרמניה וסגן אלוף עולם, זה מה שגרם לבורה להחתימו ב-2017. בשנתו הראשונה בבורה כספרינטר מוכשר, הוא בעיקר רכב עבור סם בנט ולא ממש הביא תוצאות. ב-2018 הגיע השינוי כאשר אקרמן בקושי רכב עם סאגאן או בנט וקיבל את הצ'אנס להביא תוצאות.

והתוצאות הגיעו, אחרי כמה כמעט-ים במרוצי האביב – בסוף אפריל אקרמן השיג את הניצחון הראשון שלו כמקצוען בקטע האחרון של הטור של רומנדי. ביוני ניצח קטע אחד בקריטריום דאופינה ובראשון ביולי זכה באליפות גרמניה, אחר כך הוא התפוצץ. ההתפוצצות החלה במרוץ RideLondon בו ניצח בין היתר את ויויאני, בהמשך השבוע הוא ניצח את שני הקטעים הראשונים בטור של פולין ובכך השלים ארבעה ניצחונות רצופים (יחד עם אליפות גרמניה). למעשה אחרי שנה וקצת במקצוענים ללא ניצחון אקרמן ניצח שישה מרוצים מתוך 12 ימי מירוץ בשלושה וחצי חודשים.

 

בספטמבר אקרמן ניצח עוד שני מירוצים (קטגורית HC) בהפרש של יום והוא סיים את העונה עם ניצחון אחד בטור של גואנגשי (מחוז בסין). בסה"כ אקרמן הגיע לתשעה ניצחונות העונה, רק לוולרדה, ויויאני, חרונווגן ואלאפיליפ היו יותר ממנו. בעצם אקרמן הוא לא איזה רוכב שנחזיק לו אצבעות שיצליח – הוא כבר הדבר האמיתי, הוא רק צריך לעלות על הבמה המרכזית.

לבורה יש צרות של עשירים, קודם כל יש להם את הכוכב הכי ענק בענף בדמות סאגאן. יש להם ארבעה מטפסים מעולים – מייקה, בוכמן, קונראד ופורמולו. בגזרת הספרינטרים מלבד סאגאן נמצאים בנט ואקרמן. תזרקו את הכל לסיר יחד הרכש החדש מקוויק-סטפ מקסימיליאן שכטמן ותקבלו בלגן גדול. סאגאן ישמור על המעמד שלו והמטפסים צריכים פחות הגנה. כדי להצליח בגדול כבר השנה אקרמן יצטרך לתפוס את מקומו של בנט כספרינטר השני בהיררכיה של הקבוצה וזה יהיה קשה.

פסקל אקרמן רוכב
פסקל אקרמן. Credit to "Pascal Ackermann" Facebook page

פאביו יקובסן (Fabio Jakobsen), הולנד, בן 22, קוויק-סטפ
יקובסן הוא אחד משורה של רוכבי קוויק-סטפ מבטיחים וכנראה הספרינטר הטוב ביותר מבניהם. יקובסן ניצח שני מרוצי אביב בבלגיה – שניהם בדרגת HC ושניהם הסתיימו בספרינט המוני. בהמשך העונה ניצח קטעים בטור הפיורדים של נורווגיה ובטור של סלובקיה.

הניצחון הגדול ביותר של יקובסן הגיע בקטע הראשון של מרוץ בינק-בנק (הגלגול של Eneco Tour) מול רוכבים כמו מרסל קיטל, קיילב יואן ודילן חרונווגן. הוא סיים את העונה עם שני ניצחונות וקטגוריית הנקודות בטור של גואנגשי. למעשה בחודשיים האחרונים של העונה יקובסן ניצח ארבעה ספרינטים מתוך ארבעה מרוצים שהגיעו לספרינט המוני.

 

מבחינת מספרים – ליקובסן היו שבעה ניצחונות ב-56 ימי מירוץ ב-2018. זה המון ניצחונות (מקום 15 בפלוטון) במעט מאוד ימי מירוץ. יקובסן היה במצב דומה לשל אקרמן כאשר בקבוצה שלו היו שניים מהספרינטרים הטובים בעולם ב-2018 (ויויאני וגביריה). עם המעבר של גביריה לאמירויות מתפנה בקוויק-סטפ משבצת של ספרינטר מוביל באחד הגרנד טורים. יקובסן יצטרך להוכיח את עצמו בתחילת 2019 כי נדמה שהוא בתחרות עם אלבארו הודג' הקולומביאני (שכמעט נכנס לפרק הזה במקום יקובסן) על אותה המשבצת. בהנחה שויויאני ירכב שני גרנד טורים – מי מבין הצעירים שלא יקבל תפקיד ראשי גרנד טור כנראה ישמש כ-Lead out man (אחד שמושך את הספרינטר הראשי ומוביל אותו לספרינט).

פאביו יקבוסן רוכב
פאביו יקובסן. Credit to "Fabio Jakobsen" Facebook page

נילסון פאולס (Neilson Powless), ארצות הברית, בן 22, (לוטו) יאמבו
אי אפשר לבחור רק בספרינטרים. נילסון פאולס האמריקאי עדיין לא ממש פרץ לתודעה במרוצים באירופה אבל במרוצים במולדתו הוא מרשים כבר כמה שנים. ב-2016 זכה בחולצה הלבנה (מתחת לגיל 25) בטור של קליפורניה כשהיה רק בן 19. שנה לאחר מכן היה שישי ב"בייבי ג'ירו" ורביעי בטור של יוטה (גם כאן זכה בקטגוריית הצעירים). היכולת הזו בגיל 21 יחד עם תוצאות טובות באליפות העולם וארה"ב במקצי הנג"ש נתנו לפאולס חוזה בלוטו-יאמבו ל-2018.

ב-2018 כאמור פאולס עבר לוורלד-טור. בתחילת השנה הוא עוד היה צריך זמן הסתגלות ולא הרשים במרוצים המוקדמים באירופה (וזה בסדר לרוכב בן 21). כשחזר להתחרות בארה"ב התוצאות גם חזרו עם מקום 15 בטור של קליפורניה. באוגוסט פאולס עזר לחברו לקבוצה (ולמולדת) ספ קוס לזכות בטור של יוטה בעוד הוא בעצמו דורג שני בדירוג הכללי עד לקטע הטיפוס המכריע. פאולס המשיך את העונה בטור של בריטניה שם עבד עבור רוגליץ' והצליח לסיים שביעי בעצמו.

 

לוטו-יאמבו מפתחים את פאולס לאט לאט, יש לו סט כישורים נהדר שמתאים לאבטיפוס של רוכב GC והעובדה שגדל כרוכב אופני שטח עוזרת לו בעניינים של שליטה באופניים. פאולס כאמור רוכב נג"ש טוב והוא גם יודע לטפס לא רע, לי הוא מזכיר את ווט פולס – בסגנון ובמבנה הגוף (גובה ומשקל זהים). באקלים הנוכחי של הקבוצה ההולנדית זה בהחלט צריך להיות הכיוון אליו הם צריכים להוביל את פאולס, כל עוד רוגליץ' וקראוסוויק בקבוצה הם יצטרכו דומסטיקים טובים ונראה שפאולס מתאים לתפקיד הזה, אם ירשים אולי בעתיד הוא גם יהיה הרוכב המיועד של הקבוצה לגרנד טור. בינתיים נקווה שבשנה הקרובה נראה אותו ממשיך במגמת העלייה וגם רוכב איזה גרנד טור.

נילסון פאולס רוכב
נילסון פאולס (משמאל) עם ספ קוס. Credit to "Neilson Powless" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. תמיד כיף לקרוא. אתה רואה בעתיד של אחד מהם זכייה בגרנד טור?

    • קודם כל תמיד קשה לחזות. כריס פרום לדוגמה בגיל הזה עוד רכב במירוצים קיקיוניים כמו הטור של מאוריציוס. גריינט תומאס סיים במקום הלפני אחרון בטור דה פראנס הראשון שלו ואם היית שואל אותי לפני שנה אם יכול להיות שהוא יזכה אי פעם בקריירה שלו בגרנד טור כנראה הייתי אומר שלו.

      אבל פסקל ופאביו ספרינטרים, אז אני יכול להגיע בביטחון שהם לא יזכו בגרנד טור. נילסון מצד שני הוא רוכב עם סט כישורים שמתאים לגרנד טור אבל יש לו עוד המון המון לאן להתפתח וזה מוקדם להגיע, אבל כדי לא לצאת עם תשובה דלה מדי אני אגיד שיש לו סיכוי.

      מצד שני, בנוגע לשלושת הרוכבים מחלק א' של הפרויקט – רמקו, טדאיי ואיוון – אני מוכן להמר על המון המון כסף שלפחות אחד מהם יזכה בגרנד טור בקריירה. החבר'ה ההם ממש ממש מוכשרים, אם עוד לא קראת, אני ממליץ ?.

      איל פידל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח