מיאמי היט – מה הלאה?

מיאמי היט של עונת 2019-2020 היא אולי הקבוצה הכי מפתיעה של העונה. כשג'ימי באטלר בחר להצטרף לקבוצה שפספסה את הפלייאוף בשנה שעברה הרבה אנשים סביב הליגה ראו את המעבר הזה כפרישה של ג'ימי לפנסיה מוקדמת – מעבר לחופים היפים של מיאמי, מקום שגם יש בו הקלות מס. הפרשנים ראו את מיאמי כקבוצת דרג שני במזרח אחרי בוסטון, פילדלפיה, מילווקי, ברוקלין וטורונטו.

הקבוצה הייתה צריכה לבנות את עצמה מחדש אחרי הפרישה של דווין וויד והטרייד ששלח את חסן וויטסייד לפורטלנד. כבר בתחילת העונה היה דיבור בקרב אוהדי הקבוצה והסיקור המקומי על שנה של פיתוח ועל בניית תשתית שתקרוץ לשוק השחקנים החופשיים של שנת 2021.

מיאמי היט
Credit to "NBA" Facebook page.

 

העונה הזו הייתה כמו רכבת הרים. מיאמי פתחו את העונה בסערה עם המאזן הביתי הטוב בליגה וללא שני הפסדים רצופים עד ינואר. השיא היה ניצחון בהארכה על פילדלפיה בסוף דצמבר, ניצחון שהציב את מיאמי במקום השני במזרח עם מאזן של 24-8. מהנקודה הזו הקבוצה הידרדרה וב-33 המשחקים שנותרו עד פגרת הקורונה היא סבלה מגל פציעות וניצחה רק 17 משחקים. בבועה הגיע שינוי ברוטציה, ריצת פלייאוף מעולה וההפסד הכואב בגמר.

אז מה מצפה לקבוצה הלאה? בטור הזה אעבור על הסגל של מיאמי מבחינת החוזים ואראה מה המצב של כל שחקן ומהם המהלכים הצפויים בסגל עד העונה הבאה.

 

הליבה

הליבה של מיאמי הם השחקנים עם חוזים לעונה הבאה ומעבר – ג'ימי באטלר שיש לו חוזה מקסימום עד 2023, אנדרה איגודלה שהתנה את הטרייד באמצע העונה בחתימת חוזה של 15 מיליון לשנה עד 2022, טיילר הירו עם חוזה הרוקי שלו ובאם אדבאיו עם חוזה הרוקי שלו שנכנס לשנה האחרונה.

במהלך העונה עלתה האפשרות שמיאמי תעביר את טיילר הירו בטרייד תמורת כוכב (למשל בראדלי ביל או ויקטור אולדיפו), אני חושב שאחרי ריצת הפלייאוף הזו אין שום סיכוי שדבר כזה יקרה. הירו הראה פוטנציאל להפוך לאולסטאר בשנים הקרובות ולשחקן מוביל בליגה, הוא מתאים לבאם מבחינת המשחק והגיל ולהעביר אותו בתמורה לשחקן מבוגר עם היסטוריית פציעות תהיה טעות ענקית שהקבוצה לא תעשה.

מיאמי היט
Credit to "NBA" Facebook page.

 

באם מיצב את עצמו כאחד הגבוהים הטובים בליגה ואחד משחקני ההגנה הטובים ביותר ולכן הוא יישאר מעבר לחוזה הרוקי שלו. באם זכאי להארכת חוזה כבר עכשיו, הארכה שתיכנס לתוקף ב-2021. באם שווה חוזה מקסימום והוא יקבל אותו, השאלה הגדולה היא התזמון. מצד אחד באם עשוי לדרוש לחתום על ההארכה כבר עכשיו, אבל מבחינת גמישות כספית המהלך הנכון יותר הוא לחכות לקיץ 2021, להחתים כוכב (יאניס?) באמצעות הכסף החופשי שיהיה למיאמי ואז להחתים את באם עם חריגה מתקרת השכר באמצעות זכויות הבירד שיש למיאמי עליו. אם ההחלטה הייתה בידיי, הייתי מציע לבאם את ההארכה כבר עכשיו ומשאיר את כאב הראש הכספי לקיץ 2021. הג'נרל מנג'ר אנדי אליסבורג (שכפוף להחלטות של הבעלים ושל הנשיא פאט ריילי) הוא מומחה בלהטוט חוזים ולראייה המהלכים לפני כשנה שאפשרו את החתמת ג'ימי באטלר.

שחקן נוסף בליבה הוא דאנקן רובינסון שחתום על חוזה של 1.6 מיליון לשנה הבאה, רק אירוע קוסמי בדמות טרייד על שחקן טופ-10 בליגה ישכנע את מיאמי לוותר על רובינסון. אני מאמין שאחת המטרות של קיץ 2021 תהיה להשאיר אותו.

 

השחקנים שמסיימים חוזה

יש שישה שחקנים בסגל של מיאמי שהחוזה שלהם הסתיים בתום העונה – גוראן דראגיץ', ג'יי קראודר, סולומון היל, מאיירס לאונרד, דריק ג'ונס ג'וניור ויודוניס האסלם. אני מאמין שהיל, לאונרד וג'ונס לא נמצאים בתוכניות של המועדון לשנה הקרובה ואם הם יישארו זה יהיה על חוזה נמוך וכנראה קצר טווח. יודוניס האסלם הוא למעשה עוזר מאמן שתופס משבצת של שחקן ובגלל זה קשה לנתח את האפשרות שיישאר כאוהד שמחוץ למערכת, אני מאמין שהוא ירצה להישאר שחקן לשנה נוספת, אבל הוא לא פקטור מבחינת דקות משחק.

גוראן דראגיץ' הוא הקפטן של הקבוצה והשחקן הכי ותיק במועדון מלבד האסלם. הוא חווה את כל השנים הקשות שאחרי העזיבה של לברון, המחלה של כריס בוש, העזיבה והחזרה של ווייד או במילים אחרות "הדור של וויטסייד". דראגיץ' רוצה מאוד להישאר והוא כנראה יישאר, אני מצפה מהמועדון לסכם איתו על חוזה חד שנתי על סכום גבוה מאוד ולהגיע להסכמה שבקריצה לחוזה ארוך טווח עם שכר שנתי נמוך יותר ב-2021. המהלך הזה גם יתגמל את דראגיץ' וגם ישמור על הגמישות הכספית בקיץ 2021.

קראודר אומנם הגיע לקבוצה רק בטרייד דדליין, אבל הוא מתאים בדיוק למועדון ולאופי שמיאמי מחפשים בשחקנים. כאוהד אני אשמח אם הוא יקבל עסקה דומה לדראגיץ' שתתגמל אותו ותשאיר אותו כאן לטווח ארוך. מצד שני, קראודר לא שיחק עם מיאמי אפילו עונה אחת שלמה ובתור שחקן בן 30 שהרוויח מעט מאוד (יחסית!) כסף בקריירה, אני לא אתפלא אם הוא ינצל את ריצת הפלייאוף הזו לחתום על חוזה גדול וארוך טווח בכל קבוצה שתציע לו את זה.

מיאמי היט
Credit to "NBA" Facebook page.

 

המתנדנדים

קלי אוליניק וקנדריק נאן הם השחקנים המתנדנדים בסגל. לנאן יש חוזה של 1.6 מיליון לשנה הקרובה שאחריה הוא יהפוך לשחקן חופשי. נאן היה שחקן חמישייה עד לפגרת הקורונה, אבל בבועה הוא נאלץ להתמודד עם החלמה מקורונה, עניינים אישיים והימצאות מחוץ לרוטציה. זה מאוד מוזר להגיד על שחקן שהיה שני בהצבעות לרוקי העונה שהוא לא בתוכניות של הקבוצה לעתיד, אבל נראה שזה המצב. היתרון הגדול של נאן הוא כסקורר, אבל לא חסרים למיאמי שחקנים שיקלעו נקודות ובתור גארד קטן הוא היה הרבה פעמים החוליה החלשה בהגנה של מיאמי. אני מאמין שבמידה ומיאמי יעשו טרייד לפני תחילת העונה הבאה או במהלכה הוא יהיה חלק מהעסקה ולא חושב שבונים עליו לטווח הארוך, בכל זאת, אם הוא יהיה בסגל בעונה הבאה אני מאמין שהוא יהיה שחקן רוטציה שיקבל המון דקות בעונה הסדירה.

קלי אוליניק צריך להחליט אם הוא מממש את אופציית השחקן שלו בסך 12 מיליון דולר לעונה הבאה וכמובן שהוא יממש אותה. אוליניק הוא לא מהמרווחים הגדולים של ריצת הפלייאוף של מיאמי ולא מחכה לו חוזה מפתה בקבוצה אחרת. הסיבה שהוא מתנדנד היא שמיאמי מחפשת חיזוק בעמדה שלו וחוזה מסתיים של 12 מיליון הוא פיסת טרייד נזילה מאוד.

 

קצה הספסל

למיאמי היו ארבעה שחקני קצה ספסל שלא שיחקו באופן משמעותי בפלייאוף. גייב וינסנט וקייל אלכסנדר היו עם חוזה דו-כיווני ולא חתומים לשנה הבאה ולכן אני מצפה לראות אותם בחזרה בקבוצת הפיתוח של ההיט. כריס סילבה חתום על חוזה מינימום עד 2022 ואם יראה השתפרות הוא ייכנס לרוטציה של מיאמי בתור הסנטר מהספסל.

קייזי אוקפלה הוא השם הכי מעניין מבין הארבעה. אוקפלה בן ה-21 היה הבחירה ה-32 בדראפט 2019 ומיאמי סחרו בשלוש בחירות סיבוב שני עתידיות כדי לבחור בו. אוקפלה סבל מפציעה באכילס (לא קרע) לפני עונת הרוקי שלו ולא שיחק באופן משמעותי בקבוצה. הוא פורוורד אתלטי, ארוך וחזק (אולי המילה "מתחזק" נכונה יותר) עם פוטנציאל הגנתי מעולה. הוא הראה מעט כישורי ניהול משחק ואמור להיות שחקן טוב במגרש הפתוח. אנדרה איגודלה ציין בריאיון שבמהלך הסדרה מול מילווקי אוקפלה דימה באימונים את יאניס ובאמת דבק בו הכינוי "בייבי יאניס". כמובן שההשוואה של שחקן סיבוב שני שלא שיחק באמת ב-NBA ל-MVP היא מגוחכת, אבל כמו שהמון שחקנים ביססו את המשחק שלהם על זה של ג'ורדן, ברייאנט ולברון – אוקפלה צריך לבסס את המשחק שלו על זה של יאניס והוא יכול להיות חלק ברוטציה של מיאמי בשנה הבאה.

יש לציין שמיאמי באופן סדרתי מפתחים שחקנים שמגיעים כאילו משום מקום. הדוגמות האחרונות הן כמובן דאנקן רובינסון שלא נבחר בדראפט וקנדריק נאן שהיה בקבוצת הפיתוח של גולדן סטייט בשנה שעברה. דוגמות נוספות מהשנים האחרונות הן ג'וש ריצ'רדסון שהיה בחירת סיבוב שני, חסן וויטסייד ששיחק בסין ובלבנון לפני שהפך לשחקן מקסימום במיאמי ושחקנים נוספים כמו רודני מקגרודר וטיילר ג'ונסון.

מיאמי היט
Credit to "NBA" Facebook page.

 

האפיקים לחיזוק

ההתקפה של מיאמי מספיק טובה כדי לעשות ריצת פלייאוף עמוקה גם בשנה הבאה. באם, רובינסון והירו עוד ישתפרו, באטלר עדיין שם והגיל לא יעצור את דראגיץ'. מיאמי יחפשו להתחזק בשחקני הגנה איכותיים. מלבד החופים והקלות המס, ריצת הפלייאוף הלא צפויה הזו אמורה לעזור למיאמי להשיג שחקנים ותיקים ומוכחים שישמחו למלא תפקיד בשביל הזדמנות לזכות באליפות. אני חושב שהצורך הכי דחוף של מיאמי הוא ביג מן הגנתי ואתלטי שיכול לשחק עם באם או בדקות שבאם על הספסל.

השם הכי מתאים הוא סרז' איבקה, שמביא איתו גם ניסיון פלייאוף ויכולת קליעה מבחוץ. אני לא יודע אם איבקה יעזוב את הסיטואציה שלו בטורנטו, אבל פאט ריילי בהחלט צריך להזמין אותו לפגישה. שחקנים נוספים שיכולים להתאים לדעתי הם ג'רמי גרנט (שבטח תהיה קבוצה כמו הניקס או הקינגס שיציעו לו מקסימום) ונרלנס נואל (שאותו אפשר יהיה להביא גם בזול).

 

הנקודה השנייה שצריכה חיזוק היא גארד שיחזק את ההגנה (מה שג'סטיס ווינלסו היה צריך להיות). כבר הזכרתי את אולדיפו ואת ביל ואופציה נוספת היא ג'רו הולידיי, אבל למיאמי יהיה קשה להשיג אותם והם יקשו גם על הגמישות הכלכלית ל-2021. יש המון אפשרויות זולות יותר ואולי מיאמי יצליחו להביא שחקן מתאים עם הבחירה ה-20 בדראפט (או עם טרייד שיכלול משהו מבין הבחירה, נאן והחוזה של אוליניק).

טבלת העומק של מיאמי לעונה הבאה במצב הנוכחי:
דראגיץ'* / נאן
רובינסון / הירו
באטלר / איגודלה
אוליניק / אוקפלה
אדבאיו / סילבה

(*בהנחה שדראגיץ' נשאר)

מיאמי היט
Credit to "NBA" Facebook page.
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח