המלפפונים החמים של הקיץ

וירוס הקורונה המשתולל העלה חשש כבד בקרב חובבי עונת המלפפונים כי זו תהיה יבשה ודלה, עקב חשש הקבוצות ממכה כלכלית קשה בעקבות המגיפה. נכון לעכשיו, אפשר לבשר שלא כך הדבר.

נכון, הסבירות שנראה מעברים בסדר גודל של למעלה מ-100 מיליון אירו נמוכים, ולכן ניימאר וקיליאן אמבפה לא יוזכרו בטור זה, אולם ההעברות הלא-זולות של טימו ורנר, לירוי סאנה ואשרף חכימי גורמות לנו להבין שהקיץ יהיה מעניין, לא פחות מעונות המלפפונים טרום וירוס הקורונה.

הטור יעסוק במלפפונים החמים ביותר, ויתעלם מהעודפים שנותרו על המדף מעונות קודמות.

 

קאי האברץ

הקשר הגרמני הצעיר בן ה-20 של לברקוזן הוא הדבר הבא בכדורגל העולמי. הכישרון הצעיר רשם 16 שערים בעונה הנוכחית ו-20 בעונה הקודמת. מעל לכמות שערים גבוהה מאוד לשחקן שאינו מתופקד כחלוץ, האברץ נחשב לשחקן טכני מאוד כשהיתרון המשמעותי שלו הוא העובדה שיש לו שתי רגליים חזקות מאוד ומשחק ראש דומיננטי, כך שקשה לדעת מאיפה לסגור אותו ומאיפה תגיע המכה הבאה. האברץ אמר שהמודל לחיקוי שלו הוא מסוט אוזיל, אבל האמת היא שהאברץ טוב ממנו. אוזיל זכור בעיקר בזכות יכולת בישול פנומנלית ואילו האברץ מרכיב בתוכו את העוצמה והמנהיגות של מיכאל באלאק, יכולת המסירה הנהדרת של טוני קרוס והאגרסיביות של ארתורו וידאל.

קאי הצהיר כי הוא מעוניין לקבל תשובה לגבי עתידו עוד הקיץ, גם אם זה אומר שיישאר בלברקוזן עונה נוספת ובכל מקרה ברור לכולם שהוא יסיים את הקדנציה בלברקוזן בקרוב ואם לא בקיץ הזה, אז בקיץ הבא. תג המחיר שרודי פלר הציב עליו, 100 מיליון אירו, יקשה על קבוצות רבות לגעת בכישרון הצעיר וכעת נראה שמדובר במאבק ראש בראש בין צ'לסי לבאיירן מינכן, כשכרגע עדיין רב הנסתר על הגלוי בשביל להעריך לאן הוא יגיע. נראה שהסיכויים הם שליש לטובת עונה נוספת בלברקוזן, שליש לטובת באיירן מינכן ושליש לטובת צ'לסי.

קאי האברץ, לברקוזן
Credit to "Bayer 04 Leverkusen" Facebook page

 

טיאגו אלקנטרה

באחד המהלכים המוזרים של הקיץ נראה שטיאגו יעזוב את באיירן מינכן בתום העונה. אלקנטרה מסיים את החוזה שלו בקיץ 2021 ולפי הדיווחים הנוכחיים במינכן לא יאריכו ולפיכך יימכר הקיץ בסכום שינוע בין 60 ל-80 מיליון אירו. המהלך הזה מוזר מכיוון שטיאגו רושם תקופה מצוינת ואולי את התקופה הטובה ביותר שלו במינכן מאז שהגיע האנזי פליק. טיאגו ידוע כשחקן שברירי שנוטה להיעדר לא מעט ולכן העזיבה של מקום בו הוא מוערך תמוהה, אך נראית כמעט חלוטה.

מהלך עוד פחות הגיוני הוא העובדה שהדרך של טיאגו צפויה להיות אל ליברפול, ולא אל ברצלונה, שם המצב הכלכלי יקשה על הבאת שחקנים חדשים ובפרט כאלה בעלי ערך שוק גבוה כשל טיאגו ללא מכירת שחקנים אחרים. כך או כך, אלקנטרה ירשום ככל הנראה את הדקות האחרונות שלו במינכן בחודשיים הקרובים, במה שעלול להיות אקורד הסיום של קריירה מבטיחה שלא התרוממה לגבהים שציפו ממנה.

דויד אלאבה

"אקדח שמופיע במערכה הראשונה, יירה במערכה האחרונה" – כך גם שחקן ששנה אחר שנה יש חשש תמידי בנוגע להארכות החוזה שלו יעזוב בסוף ונראה שהשנה תהיה זו בה באיירן מינכן תיפרד מאלאבה. האוסטרי הצהיר כי הוא מעוניין להיות מתופקד במרכז השדה וזה היה התנאי שלו, לטענתו, בפעם הקודמת בה חוזהו הוארך. מאז, לא רק שאלאבה לא תופקד כקשר, אלא שהוא הוסט לעמדת הבלם עקב פציעות של בלמי באיירן מינכן במהלך השנים.

השאלה המעניינת ביותר היא לאן יילך שחקן הבית של באיירן. השמועות האחרונות מדברות על יובנטוס, בעלת מרכז השדה הרעוע. עם זאת, בניגוד לטיאגו שכמעט בוודאות יעזוב את מינכן, הרי שסיכויי ההישארות של אלאבה גבוהים מעט יותר. דבר נוסף שעלול להקשות של העברתו של אלאבה הוא תג המחיר הגבוה שלו, 80 מיליון אירו, והמצב הכלכלי בו יובנטוס שרויה.

 

ג'וד בילינגהאם

למרות שמו הפרטי, קשר האמצע הנהדר של בירמינגהאם מהצ'מפיונשיפ אינו יהודי, אלא עוד אחד מדור הזהב של ילדי פלא אנגלים מוכשרים ביותר. 38 ימים לאחר גיל 16 ערך בילינגהאם את הופעת הבכורה שלו בהרכב ומאז הסופרלטיבים לא מפסיקים להגיע. האנגלי שימש כקפטן נבחרות אנגליה עד גיל 15 ו-16, מה שמעיד על יכולת מנהיגות שהיא בונוס עצום לכל קבוצה ובמיוחד לשחקן שמשחק בעמדה של עושה משחק. כיום הוא משחק בנבחרת עד גיל 17.

בירמינגהאם סירבה להצעה של 20 מיליון פאונד ממנצ'סטר יונייטד ביום האחרון למועד ההעברות של ינואר, כאשר הדיווחים מדברים שבילינגהאם כבר סיכם את תנאיו בבורוסיה דורטמונד כשקבוצתו האנגלית הפילה ברגע האחרון את המעבר. כך או כך, הקשר האנגלי מחוזר גם ע"י באיירן מינכן כשכל אחת מבין השלוש תראה בו נכס ככל שיגיע. גילו הצעיר של בילינגהאם והעובדה שקבוצות הפרמייר-ליג צריכות לרשום בסגל שלהן שחקנים אנגלים בשל הברקזיט, יובילו לדעתי למצב בו הקשר המחונן יחתום באחת מהקבוצות המובילות בפרמייר-ליג בסופו של דבר, שכן מבחינה כלכלית, הערך שלו עבורן גבוה יותר מאשר אצל הגרמניות. ייתכן כי במצב בו ג'יידון סאנצ'ו יוחתם ע"י מנצ'סטר יונייטד, בילינגהאם שיכול לשחק גם בכנף, יחתום בבורוסיה דורטמונד.

ג'יידון סאנצ'ו

מה לא נאמר על האנגלי הצעיר מדורטמונד? כובש, מבשל, פליימיקר, דריבליסט – סאנצ'ו יכול לעשות הכל והוא מספק מספרים לא הגיוניים. טוב, כמעט הכל – סאנצ'ו בשתי עונותיו בדורטמונד (נמצא שלוש עונות אך משמעותי בשתיים) לא הצליח לעזור לקבוצה לזכות באף תואר משמעותי וכשל ברגע האמת של דורטמונד בליגת האלופות. יחד עם זאת, הוא עדיין צעיר ובקו עליה מטאורי. נראה כי הרוח נושבת לכיוון אחד – מעבר אל מנצ'סטר יונייטד תמורת 100 מיליון אירו ו"בגידה" בסיטי ממנה הגיע אל דורטמונד. עם זאת, סאנצ'ו חתום בדורטמונד עד 2022, מה שיאפשר למועדון הגרמני ליהנות משירותיו לשנה נוספת מבלי להסתכן בכניסה לשנת חוזה לאחריה יוכל לעזוב ללא תמורה.

ג'יידן סאנצו
Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page

אדוארדו קאמאוינגה

הקשר הצרפתי יליד אנגולה (ההורים שלו נולדו בקונגו) קיבל אזרחות צרפתית רק בשנת 2019, ומיד זומן לנבחרת עד גיל 21 למרות שהוא בן 17 בלבד. הכוח של קאמאוינגה נובע מכך שבצעירותו התאמן בג'ודו לפני שעבר הסבה לתחום הכדורגל. יכול להיות שמדובר בקשר ההגנתי הטוב ביותר של שני העשורים הבאים ולכן ברור ששחקנה של ראן, שחתום בה עד 2022, יעזוב אותה בקיץ הקרוב, או לכל המאוחר בקיץ הבא.

ראן דחתה הצעה של 80 מיליון אירו מריאל מדריד והודיעה שהיא לא תסכים לקבל פחות מ-100 מיליון. יתרון נוסף של הצרפתי, הוא העובדה שמדובר בשחקן שעובד קשה, בעל אופי טוב ואינו ידוע כטראבל-מייקר כמו רבים מכשרונות העל הצעירים. הערכות נוספות ברשת דיברו על רכישה שלו ע"י פאריס, אך קשה לראות מצב בו הקבוצה מעיר האורות תרכוש אותו ללא מכירה של ניימאר או קיליאן אמבפה, דבר שקשה לראות בקיץ הקרוב.

אדוארדו קמאווינגה
קשר אחורי עם פוטנציאל עצום. קמאווינגה,
Credit to "Eduardo Camavinga" Official Instagram page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח