אלטרנטיבה היא לא מילה גסה

בימים האחרונים כולם התעסקו בחלוץ הבכיר שלנו מעבר לים, מואנס דאבור, והאם צריך להעניש/להבין את החלוץ שבחר להינשא לבחירת ליבו ולא להגיע למשחקי הנבחרת הגורליים מול לטביה ופולין.

קצת שכחנו שבסופו של דבר ישחק שחקן במקומו, שחקן מוכשר בפני עצמו שינסה לעזור לאנדי הרצוג והנבחרת שלנו לצלוח את צמד המשחקים הקשה.

מונאס דאבור, ישראל, צפון אירלנד
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל

החלטתי להתמקד ב-5 מחליפים פוטנציאליים שעשויים לשחק במקומו של חלוצה החדש של סביליה, ואלו הם:


אלון תורג'מן

החלוץ שלמעשה זומן במקומו של דאבור. רבים כנראה הרימו גבה כששמעו שזה החלוץ שאמור למלא את מקומו, בכל זאת, השחקן לא השתלב בצורה חלקה בקבוצתו החדשה אוסטריה וינה, ובילה יותר על מיטת הטיפולים העונה מאשר על כר הדשא. אבל שימו לב לנתונים של תורג'מן מאז החלים וחזר לשחק:
– 880 דק' בכל המסגרות
– 7 שערים ו-2 בישולים
– מעורבות בגול כל 97 דק'

כמו שאתם רואים, החלוץ שבעונה שעברה כיכב באחת העונות המוצלחות בתולדות הפועל חיפה, נמצא בכושר הבקעה נהדר ואם וכאשר יפתח בהרכב, יהיה בחירה ראויה למדי.

 

דיא סבע

מלך השערים בליגה בעונה שעברה (24 כיבושים) פתח את העונה בבאר שבע בכלל (הזוי) ובינואר הלך בדרכו של ערן זהבי וחבר אליו כאשר עבר לגואנגז'ו R&F. מאז הוא מציג מספרים לא רעים בכלל. אמנם בליגה הסינית ה"אימתנית", אבל בכל זאת:
– 628 דק' בכל המסגרות
– 4 שערים ו-4 בישולים
– מעורבות בגול כל 78 דק'
כן, אז את דיא סבע כולכם מכירים כבר וכנראה לא חידשתי הרבה, מה גם שהחלוץ היה די טוב בהופעותיו הקודמות בנבחרת ישראל (כולל שער חשוב בניצחון על אלבניה), אבל אפילו אני לא ציפיתי למעורבות בשער כל 78 דק'(!)


בן שהר

החלוץ הנודד (13 קבוצות בקריירה עד כה) הוא אחת מנקודות האור הבודדות בהפועל באר שבע העונה (מלך שערי ליגת ג'פאניקה). כן, יש שיגידו שגם הוא לא בדיוק בשיאו העונה, אבל בכל מה שקשור למספרים, שהר מספק את הסחורה:
– 2622 דק' בכל המסגרות
– 16 שערים ו-4 בישולים
– מעורבות בגול כל 131 דק'

מנור סולומון

אחד הכישרונות הגדולים שצמחו בישראל בשנים האחרונות, מתחיל להשתלב אט אט במדי הענקית האוקראינית, שחטאר דונייצק. בהתחלה הקיצוני המוכשר קיבל דקות מועטות, אך לאט לאט תפס לעצמו מקום של קבע. הוא אפילו הספיק לכבוש שער יפהפה מול אינחולץ במסגרת הגביע האוקראיני:

 

יונתן כהן

נסיים עם הכישרון העולה של אלופת המדינה. אחד השחקנים שהרוויחו הכי הרבה העונה מגזירת הפיירפליי שנפלה על מכבי תל אביב, הוא יונתן כהן, שחקן שבשנים האחרונות נשלח להשאלות למרות שכבר אז הראה יכולת מצוינת. העונה הוא לקח ב-2 ידיים (או 2 רגליים) את ההזדמנות מולדימיר איביץ' ובעונה הבאה סביר להניח שיקבל כבר יותר דקות. אלו הם המספרים של יונתן כהן:
– 1399 דק' בכל המסגרות
– 10 שערים ו-7 בישולים
– מעורבות בגול כל 82 דק'

כמו שעיניכם רואות, אלטרנטיבה היא לא בהכרח מילה גסה.

יהונתן כהן
יהונתן כהן. לא יכלו לתת לו יותר הזדמנויות?
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח