תהיה רונאלדו כי מסי אתה לא תהיה

כשאני פוגש אבא שמגיע עם הילד שלו לשחק כדורגל, אם זה סתם בפארק או אם זה במועדון כדורגל באגודה המקומית, אני שואל אותו שאלה פשוטה – "כמו מי אתה רוצה שהבן שלך יהיה, כמו מסי או כמו רונאלדו?". לרוב התשובה של האבא היא שהוא רוצה שהבן שלו יהיה כמו מסי, ואם תשאלו את הילד? הוא גם יגיד מסי (לרוב בגלל האבא), אבל האם זה נכון לרצות שהבנים שלנו ישאפו להיות כמו מסי? האם אנחנו לא ממלאים את הילדים שלנו בחלומות שלא יתגשמו ובכך אנחנו הורסים את עתידם עוד לפני שבכלל הם התחילו להבין לאיזה חוג רשמנו אותם? לדעתי השאלה העיקרית בין מסי או רונאלדו אינה נכונה. השאלה צריכה להתחלק לשתי שאלות: הראשונה היא "האם הילד נולד עם כישרון כמו של מסי" והשניה היא "האם אתה והילד מוכנים לעבוד קשה כמו רונאלדו"

ליאו מסי
(קרדיט צילום: Leo Messi Facebook Page)

אין ספור אנשי ספורט בארץ ובעולם ניסו להשוות בין שני הענקים הללו, ותמיד אחד מהם מנצח במשהו ואין תשובה חד משמעית, מסתבר שזה כמו לשאול ילד את מי הוא מעדיף, אמא או אבא. בכל רחבי העולם יודעים היטב מהם האיכויות של שני השחקנים הגדולים בהיסטוריה, אבל אם נפרק לפרטים הקטנים את הדרך של כל אחד מהם נבין יותר טוב לאן הילד צריך לנסות לשאוף.

לדעתי האישית והלא מדעית, מסי הוא תוצר גבוה יותר של כישרון מולד מאשר של עבודה פיזית קשה, ורונאלדו הוא קודם כל תוצר של עבודה קשה באימונים (בנוסף לאימונים של הקבוצה) לצד החלק (הלא מבוטל) של הכישרון והביטחון העצמי הגבוה. מסי חווה בעיות במהלך הקריירה כמו ההתפתחות הפיזית שלו ובעיות הגדילה שכמעט גרמו לאנשים סביבו להאמין שהוא לא יוכל להצליח, אבל הכישרון שלו חיפה על כל מכשול פיזי שנקרא בדרכו, מה גם שכשהגיע ללה מסייה של ברצלונה עבדו איתו על ההיבט הפיזי שהורגש מאוד כשעלה לבוגרים ושחקני היריב העיפו אותו לריצפה בכל פעם שנגע בכדור, אבל תמיד הכישרון המולד שלו בא לידי ביטוי, גם בכך שהצליח להתחמק מעימותים פיזיים עם שחקני היריבה.

רונאלדו לעומתו הוא שחקן עם נתונים פיזיים פנטסטים שכוללים גובה שתרם למשחק הראש המצוין שלו, כושר גופני מעולה, כוח פריצה עילאי, בעיטה חזקה ומהירות מסחררת, אבל היו עוד כמה שחקנים באותם שנים עם נתונים פיזיים דומים לשל רונאלדו, ומה שגרם לו להצליח יותר מהם היא ההשקעה בגוף שלו, עם צוות מומחים פיזיולוגיים ומאמני הכושר הטובים בעולם שעמדו לצידו, ועבדו איתו ועובדים איתו עד היום כדי שימשיך להיות השחקן הטוב בעולם בכל פרמטר.

רונאלדו
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

שני השחקנים הללו לא נותנים לשום דבר מחוץ למגרש לפגוע ברמת המשחק שלהם, ושניהם מספקים לנו רגעים שספק אם נראה בעתיד, ועדיין השוני ביניהם הוא כל כך גדול בצורה בה הם מתנהלים מבחינה מקצועית.

שחקנים מעידים על כך שלהתאמן ליד מסי זה הדבר הכי טוב שקרה להם, כי מה שהוא עושה באימונים הוא עושה על המגרש באותה רמה בדיוק. היכולת לזרוק שחקנים אחד אחרי השני זה משהו שמאוד קשה לעשות, גם מול קונוסים, ויודעים גם להעיד שמסי מתאמן על תרגילי טכניקה עשרות פעמים עד שהוא מגיע לשלמות התרגיל ואז עובר לתרגיל הבא. על הפורטוגלי מעידים שחקנים שמגיעים לאימון שעתיים לפני האימון כדי להרשים את הצוות המקצועי ורואים את מספר 7 כבר בשיא אימוניו האישיים על המגרש או בחדר הכושר, וגם אחרי האימונים הוא נשאר עם אחד ממאמני הכושר של ריאל מדריד וממשיך לחזק חולשות (תמיד יש כאלה) בכדי להגיע לשיא המוכנות לכל משחק. סיפור פיקנטי נוסף על רונאלדו מגיע ממשחק הסופרקאפ האירופי מול מנצ'סטר יונייטד, שבו שיחק רק כ-10 דקות. מסתבר כי הכוכב ערך אחרי חגיגות הזכיה אימון ספרינטים ביחד עם לוקאס ואסקז כחצי שעה אחרי שהסתיים המשחק – מעיד על כך שהוא עובד קשה גם אחרי שהוא מגיע להישגים.

עכשיו נשאלת השאלה האם ילדים יכולים לפתח כישרון ולהיות כמו מסי? או שיכולים לנסות ולעבוד קשה תמיד כמו רונאלדו? והתשובה לדעתי רשומה בכותרת…

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח