ההגנה היא ההתקפה הטובה ביותר

כשמסתכלים השנה על ריאל מדריד ובמיוחד על חוליית ההגנה שלה ועל כמות הכיבושים שלה, מבינים היטב את הכותרת – 23 שערי ליגה כבשו שחקני ההגנה והקישור האחורי של הבלאנקוס. מספר יוצא דופן.

מרסלו, קאסמירו, ריאל מדריד
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

חולית ההגנה של ריאל מורכבת כבר כמעט 4 שנים מאותם שחקנים – ראמוס ווראן הבלמים ושני המגנים מרסלו וקרבחאל, עובדה שמאפשרת לקבוצה של זידאן יציבות ותיאום מושלם. בנוסף, שלושת הקשרים ההגנתיים שלה קאסמירו וואלוורדה וקרוס, שהעמדות בהם הם מוצבים הינם לרוב הגנתיים, מוצאים את עצמם פעם אחר פעם במרכז רחבת היריב במצבי הבקעה. תוסיפו לכך שטיבו קורטואה סיים לספוג גולים מרגיזים ושטותיים והפך לתחנה אחרונה, כמו שציפו ממנו להיות מאז החליף את קיילור נבאס בשער של הבלאנקוס, והנה קיבלתם קבוצה שסופגת הכי מעט בלה ליגה (21 שערים) ומצד שני מקלה על שחקני ההגנה להשתתף באופן קבוע במשחק ההתקפה של הקבוצה היריבה ולהבקיע לא מעט.

 

אז איך מתחלקת התרומה בהתקפה? 

סרחיו ראמוס: מי שמוביל את חולית ההגנה בכיבושים עם 8 גולים בלה ליגה ועוד 2 בליגת האלופות הוא הקפטן סרחיו ראמוס, שלא מזמן שבר את שיא הכיבושים לבלם בליגה הספרדית כאשר הוא עוקף את רונאלד קומאן, ובדרך כנראה לעקוף גם את בלם העבר של ריאל מדריד, פרננדו היירו. 

ראמוס השנה נראה לעיתים כאילו הוא משחק כחלוץ שני ליד בנזמה בלא מעט הזדמנויות כולל קרנות, כדורים חופשיים, כמטרה למשחק הראש שלו, ובנוסף הוא מצטרף מידי פעם להתקפות, במיוחד לקראת סוף המשחק. בנוסף, מאז עזיבת רונאלדו הוא בועט הפנדלים הראשי של הקבוצה מה שכאמור תורם לנתונים.

רפאל וראן: הבלם הצרפתי אלוף העולם עם נבחרת צרפת במונדיאל ברוסיה 2018, שכמעט ולא שומעים עליו, עושה את העבודה ההגנתית לצד ראמוס בצורה מושלמת, וגם מוסיף השנה למכסת הכיבושים של הקבוצה 2 שערים. גם כשראמוס לא נמצא וראן לוקח על עצמו את מלאכת ההגנה ועושה עבודה שקטה ויעילה.


מרסלו:
המגן הברזילאי, שנמצא קצת בדעיכה ביכולת, מספק שער אחד העונה ו2 בישולים. אמנם לא מספרים מדהימים, אבל יש לציין שהוא חולק את דקות המשחק עם  פרלאן מנדי הצפוי להיות מחליפו בשנים הבאות, שגם הוא תרם השנה בנתיים שני בישולים.


דניאל קרבחאל:
המגן שלא מפסיק לרוץ עושה עבודה מצוינת באגף ימין, גם מבחינה הגנתית וגם מבחינה התקפית, עם 5 בישולים ושער אחד ולפעמים נראה שהוא שחקן התקפה לכל דבר. בנוסף, היכולת המצוינת שלו נותנת לבוסים של ריאל שקט בעמדת המגן הימני לשנים הקרובות בזכות העובדה שקרבחאל מטיל צל גדול על כל מחליף שניסו לסדר לו ברוטציה באגף ימין – אשרף חכמי, אודיוסורלה ודנילו. 


נאצ'ו:
הכולבויניק בחולית ההגנה, האיש למשימות מיוחדות, יכול לשחק בכל עמדה בהגנה – שמאל, ימין, מרכז – זה לא משנה, מה שתגיד לנאצ'ו לשחק הוא יתן את הנשמה למען הצלחת הקבוצה, שחקן שכל מאמן רוצה בקבוצה שלו, וגם הוא תרם השנה שער אחד, בדקות מעטות שהוא שיחק.


קאסמירו:
"הטנק" כפי שמכונה בפי אוהדי ריאל מדריד, רושם העונה כבר 4 כיבושים עד כה בלה ליגה ועוד גול אחד בליגת האלופות, אבל השערים שלו הם רק בונוס לעומת עבודת ההגנה שלו וכיסוי השטחים במרכז המגרש ובשטח שבין ההגנה לקישור. בנוסף, נראה שקאסמירו מזהה את העובדה שבנזמה יוצא מחוץ לרחבה לקבל כדור והוא ישר טס לתוך הרחבה להיות הכתובת עבור כדור הרוחב בשטח שמתפנה.


פדריקו וואלוורדה:
הקשר האורוגוואי הצעיר רק בן 21 ונראה כמחליף האולטימטיבי ללוקה מודריץ', עם 2 גולים בלה ליגה בלבד, אבל עם 5 בישולים ובכל פעם שהוא שועט קדימה עם הכדור נראה שאין מי שיכול לעצור אותו\ אלא בעבירה בלבד. בעמדה הזו בהחלט יש לריאל מדריד שקט לפחות לכמה שנים טובות.

וואלוורדה מתופקד בצד ימין של הקישור האחורי ואחראי לעזור לקרבחאל באגף, וגם לכניסה שלו לרחבה יש משמעות אדירה כשהוא מרבה ליצור מצבים לשאר חברי הקבוצה.


טוני קרוס:
"המהנדס" עם 4 כיבושים ועוד 5 בישולים השנה בלה ליגה ועוד שער 1 בליגת האלופות לצד 93.3% דיוק במסירות בכל משחק בממוצע. קרוס רושם את אחת העונות היותר טובות שלו בריאל מדריד. נראה שהוא בשיא בכל פרמטר שלו על המגרש, ובריאל מדריד מרוויחים השנה בגדול את הקשר הגרמני. בדומה להצטרפות של קאסמירו לתוך הרחבה כאשר בנזמה יוצא החוצה, קרוס השנה נכנס יותר ויותר לתוך הרחבה ומחכה לכדורים של החלוץ הצרפתי, לעומת שנים קודמות שהוא היה מחכה מחוץ לרחבה לכדורים החוזרים.

טוני קרוס
Credit to "Toni Kroos" Facebook page

 

שחקני ההתקפה של ריאל השנה לא בולטים בכיבוש שערים. מלבד בנזמה עם 17 שערים אין מישהו דומיננטי נוסף. מי שנמצא בתחתית רשימת שחקני ההתקפה הם אדן הזארד (1), גארת בייל (2)  ו-ויניסיוס (1). עם כמות כזאת נמוכה של שערים משחקני ההתקפה הבכירים מאוד קשה לזכות באליפות בספרד, אבל מסתבר שבריאל של השנה מצליחים לתת מענה מכיוון בלתי צפוי.

בשנים האחרונות ריאל נהנתה ממכונת שערים בדמות כריסטיאנו רונאלדו, שבכל עונה תרם לפחות 40 שערים בלה ליגה ובליגת האלופות. ברגע שרונאלדו עזב ליובנטוס, הבלאנקוס נשארו עם חוסר גדול בכובש שערים, כשלא נראה שמישהו מהסגל היה יכול למלא. לשם השוואה, בעונה האחרונה של כריסטיאנו הוא כבש בלה ליגה 26 שערים וריאל מדריד בעונה שלאחר עזיבת רונאלדו כבשה סך הכל 59 שערים בליגה כששני החלוצים הבכירים כובשים ביחד רק 29 גולים, בור רציני. לכן, ריאל מדריד הייתה צריכה ששאר השחקנים ישתתפו יותר במלאכת כיבוש השערים, והשנה נראה שהשחקנים האחרים, במיוחד בחלק האחורי, תפסו פיקוד על כיבוש השערים וכל זאת מבלי להזניח את התפקיד המקורי שלהם שהוא, הגנה על השער. או כמאמר הכותרת – ההגנה היא ההתקפה הטובה ביותר.

ג'ירונה, ריאל מדריד, ראמוס
Credit to "Girona FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח