שהמנגינה לא תפסיק: בין פנר' לקאזאן במסע לאיסטנבול

7:35 לסוף הרבע הראשון במשחק שלשום בין מכבי ופנרבחצ'ה, ביצע די ג'יי סילי עבירה שמי שהיה מפסיק לראות את ההתמודדות באותו הרגע היה חושב שמדובר במהלך השטותי ביותר עלי האדמות. ואמנם ארבע העבירות שעשה כבודו הקימו לתחייה את יוגב אוחיון. ולא, לא את יוגי של השבועיים האחרונים. הכוונה היא ליוגי של הסדרה ההיא ב- 2012. מאז אותה סדרה אגב, עדיין לא מצא אוברדוביץ' את הפתרונות כנגד הגארד הישראלי, שכנראה הופעל שלשום על ידי מתג על שם השועל הסרבי. 19 נקודות, 6 אסיסטים, 4 חטיפות, מדד 25+. אלו הנתונים של האיש שלקח פיקוד בהיעדרו של גאודלוק, שנותר מחוץ לסגל הודות לכך שז'ליקו החליט לשחק בקארמה סוטרא המפורסמת שלו, עת שיצא ממסעדה על חופי ת"א בשעת צהריים מוקדמת, ונתקל במיני ממבה. מאוחר יותר הקארמה סוטרא הזאת התפוצצה לו בפנים. סוני ווימס זרח בהיעדרו של חברו הטוב ועם מדד כמעט דומה לזה של יוגב (24+) אי אפשר שלא לתהות האם שני הסופרסטארים של מכבי באמת מסוגלים לשחק יחד.

בסוף הטור המקדים חזרנו על חשיבות משחק הריצה והלחץ במכבי. רמי הדר השכיל לשחרר את הרסן וקיבל מחניכיו שיאים עונתיים של 25 אסיסטים ו- 13 חטיפות, שהולידו ריצה לדאנקים בצד השני ללא הרף. תרמה מאוד בהיעדרה ההגנה הטורקית, שדווקא אחרי הסטירה בבאסקוניה אפשרה לווימס, יוגי וראד לחדור מכל מקום ולשרוף את הצבע, וכן המשיכה להמר על השלשות של אוחיון גם כשהכדור נכנס. תהיו בטוחים שזה לא עבר בשקט באימון שאחרי אצל סגנית אלופת אירופה.

המסע לאסטנבול
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
ועכשיו, יוצאים לקאזאן

במונחי טניס, הצהובים השיגו שבירה ויעלו לפרקט בעיר הטטארית כדי לשמור עליה. בסגל של אוניקס קאזאן המקרטעת נמצע מיודעינו קית' לנגפורד, חורך את הפרקט עונה נוספת עם 24.5 נק' (ראשון ביורוליג), 4.3 אס', 4 ריב' ו- 44.2% ל-3. למרות הנתונים המרשימים, מאזן של 2-5 בוודאי לא מנחם את לנגפורד, שהיה בסרטים דומים עם רוב קבוצותיו לאורך הקריירה (מישהו אמר נס מילאנו?). אי לכך, המפתח לניצחון יהיה לאו דווקא טראפים אגרסיביים על האקס הצהוב, אלא התמקדות בעצירת הצוות המסייע בראשותם של ארטיום פרחווסקי (11.7 נק', 6.7 ריב' ו 1.71 חס'- שני בקטגוריה זו), אנטון פונקרשוב (9.3 נק', 40% ל-3) וקוסטאס קאימאקוגלו (שפתח את העונה רע עם 29% מבחוץ).

במשחק מול פנר' הוכח שלא משנה איזו הגנה תשמור, עזרה וחיפוי זה עניין של תאום. רמי הדר פגע כשהחליט לעבור למאצ' אפ זון המפורסם של פיני גרשון שישב מטרים ספורים ממנו בעמדת הפרשן. כדי להשאיר את הרוסים על 71.6 נק' בבית (לפני אחרונה ביורוליג) כדאי להמשיך עם מה שעבד מול הטורקים. את הריבאונד כמובן לא נשכח, בטח כשהיריבה לוקחת 12.6 כאלה בהתקפה (שלישית ביורוליג) ושולטת אווירית בצבע (3.8 חס', שלישית גם כאן).

לסיום, למרות הספקולציות אם גאודלוק ישחק או לא (אותו דבר לנדסברג), קשה להתעלם מכך שבגיל 33, דווין סמית' מפגין את הקליעה הטובה בקריירה שלו עם 52.6% ל-2 ו- 47.2% ל-3. ואמנם ה-Hustle Plays שלו אלו דברים שמכבי תזדקק להם במיוחד במשחק כזה. בין אם זה במנהיגות, בחכמה, בלחימה או בשקט הנפשי. אלו בדיוק הדברים שיכריעו אם מכבי תשמור על השבירה או תשמוט אותה עם בעיטה בדלי בסוף הערב.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח