המעגל שנסגר: על הניצחון ההירואי מול ריאל

02:27 In 22:57 ,Out. שנה וקצת חלפו מאז אותו לילה מהדהד בין שבת לראשון בו פוטר ארז אדלשטיין ממכבי ת"א. אז זה היה ההפסד הביתי 89-82 לריאל מדריד שחרץ את גורלו של הג'ינג'י ושלח את המועדון הצהוב אל סיוט מתמשך ואת המאמן לפגרה ארוכה שאת סופה אתם בוודאי זוכרים. שנה וקצת אחרי אותו הפסד בשבע הפרש, קבוצת הלוחמים שנבנתה במכבי מצליחה לנפק תוצאה זהה ב99.9%. הפעם לכיוון ההפוך. הכיוון הנכון.

Premier League - טיק טיק

נכון. מול מכבי ניצבה ריאל מדריד בגרסה הפצועה ביותר שלה מאז 2011, אך גם ללא סרחיו יוי, גוסטבו איון ואוגנן קוזמיץ' הפצועים מדובר בקבוצה שמפחידה זה מילה קטנה לידה. ובכן בפתיחה זה אכן נראה כמו התסריט שאחד עשר אלף הצופים שבאו להיכל אולי צפו אך לא רצו שיקרה. לוקה דונצ'יץ וחבריו הפציצו מבחוץ (4/10 ברבע הראשון) והצהובים הצליחו להישאר צמודים בזכות ריבאונד ההתקפה ששיאו במועדון נשבר הערב והועמד על 22 כאלו. מכבי נתקעה בעזרות ארוכות מדיי ואמרה תודה שפליפה רייס הוותיק (12 נק') נכנס לבעיית עבירות מוקדמת מול פרחוסקי חרף הקו הקדמי המדולל של הבלאנקוס. ספאחיה ראה שג'ונדי לא מצליח לשמור בהגנה ושלח את דיאנדרה קיין ודשון תומאס למזער נזקים בהגנה ולהתיש בהתאמה את דונצ'יץ ורנדולף.

את הרבע השני פתחו הצהובים בסערה עם ריצת 12-2 תודות לרוטציה הגנתית טובה שגרמה לריאל ליידות 0/7 מהשלוש. הצהובים המשיכו ללכת פעם אחר פעם לתומאס (21 נק' 9/17 ל-2 ו- 5 ריב') שקלע מכל מצב ויחד עם שלשות של מייקל רול (16 נק' 2/4 ל-3 ו-4 ריב') שגם הלך לטבעת והתרומה הקבועה של שר הטבעות טיוס (14 נק' 7 ריב', מוליך את היורוליג עם 8 למשחק) הצהובים טסו ל 12-25 בהפסקה כשגם קפטן שגב (4 ריב' והגנה מעולה) נותן תרומה מקצה הספסל ע"ח של פרחוסקי.

מכבי תל אביב, קיין
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

את הרבע השלישי פתחה מכבי בצליעה והסתבכות של בולדן (8 נק' ו7 ריב') בבעיית עבירות אילצה את מכבי לעבור להרכב נמוך יותר ולדונצ'יץ להטיס את ריאל ליתרון 4, כשגם השופטים נותנים את חלקם. הצהובים לא ויתרו והמשיכו לקחת ריבאונד אחרי ריבאונד. בסה"כ 53 כאלו (עוד שיא מועדון). בדרך לדרמה גדולה ברבע האחרון.

וברבע האחרון זמן לדבר על… נוריס קול ופייר ג'קסון כמובן. צמד הגארדים של מכבי ( 23 נק' משותפות, 10 ריב' 9 אס', מדד 23) הקשה לאורך כל המשחק על לוקה דונצ'יץ שלמרות שהתעורר מאוחר מדיי (19 נק' 6 ריב' ו6 אס' מדד 30 – יותר משניהם ביחד!) לא יכל לעבודת הרגליים של השניים (נקווה בשבילו שזה לא נכנס ברשימות של 20 הסקאוטים שבאו לראות אותו בהיכל) כמו גם פקונדו קאמפצו (12 נק' אנמיות במיוחד) שהיה נראה די אבוד. למרות המנה הקבועה של אנתוני רנדולף (13 נק' 9 ריב' ו-2 חס') הלבנים (או הכחולים בערב הזה) לא קיבלו את קארול (3 נק') מאצ'וליס (2 נק') ופרננדס (8 נק' אבל בור הגנתי) טובים מהספסל שהובס 50-22 במאצ' אפ מול מארחת. מכבי שרטה, קפצה, ירדה לפרקט ולמרות עבירה טכנית כתוצאה מאמוציות (ומהשופטים שעשו הרבה כבוד לילד הפלא מסלובניה) הצליחה להבטיח את הניצחון מול הספרדים שחטפו נוק אאוט במהלך האחרון ולא עשו את הפאול הנדרש. בסה"כ מדריד סיימה את הערב הפושר הזה עם אחוזים מזעזעים ל-3 (8/34 מול 5/16 בצד השני) ו40 דקות נוספות בהם היא סופגת מעל 85 נק' ומפסידה (משחק 3 מתוך 4 האחרונים).

מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

ומה הלאה? אחרי שעלו למאזן 2-4 המשחק הבא יהווה מבחן אופי לספאחיה ושחקניו שיצטרכו לרדת לקרקע לפני שיפגשו לעוד משחק ביתי את אנדולו אפס, שאמנם ספגה ונחבטה, אך הערב כנראה שעשתה שירות טוב לצהובים אחרי שהפתיעה (או שלא) את ברצלונה בחוץ. מה שבטוח, הקהל הצהוב שגדש את ההיכל עד אפס מקום ויצר אווירה מחשמלת יכול בהחלט ליהנות מהקבוצה שלו. ואף מילה על כך שכל זה קורה דווקא ביום שבו הבלאגן אצל היריבה מהבירה חוגג והפרשן/מאמן לאומי מועמד להחליף את המאמן הזמני שהיה העוזר של זה שפוטר. בפעם האחרונה שזה קרה איפשהו זה נגמר בפיטורים ב- 02:27 לפנות בוקר. האמנם?

מכבי תל אביב, קהל
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח