כמעט א(י)בודים: על הניצחון הקשה מול חימקי בחוץ

פחות מ-48 שעות אחרי שסיימו מחזור משוגע בו חטפו במשותף 48 הפרש על הראש, נפגשו מכבי ת"א וחימקי במוסקבה למשחק מפתח עבור שתי הקבוצות. בפועל ראינו הרבה מהירות, אתלטיות ובאלגן אחד גדול. מהבלאגן הזה יצאה מנצחת הקבוצה שהטבע שלה אמור להיות ריצה ולמרות זאת אנחנו לא רואים את זה מספיק ממנה.

Spanish League - טיק טיק

את הרבע הראשון פתחו הצהובים של ספאחיה עם קצב מהיר כשאיתי שגב (3 נק', 3 ריב ב 22 דק', מי אמר שצברים לא משחקים?) עולה בחמישייה על חשבון פרחוסקי המאכזב (שגם המשיך לעשות זאת בדקות המעטות שקיבל) והצהובים טסו ל19-28 ברבע הראשון בעיקר בזכות ג'ונה בולדן שפתח מצוין מבחוץ (2/3) וסיפק הגנה טובה על סרגי מוניה (5 נק' ב-27 דק'). ואחד, פייר ג'קסון, שפשוט חרך את הרגליים של אלכסי שבד עם 8 נק'. בצד השני "תרם" הכוכב הרוסי 3 איבודים מתוך ה-5 של קבוצתו כשהוא מתקשה להתמודד עם הלחץ שהפעיל עליו ג'ונדי שהוציא לו להוציא את הכדור מהיד.

ברבע השני התקשו הצהובים לברוח. תומאס רובינסון עלה מהספסל והטיל אימה על כל שחקן צהוב שהתקרב לטבעת ונעזר ביום רע של טיוס (5 נק', 4 ריב' ב-12 דקות בלבד), שגם ספג חבטה בראש אחרי גג מרובינסון. הצהובים התקשו מול האתלטיות של האמריקאי שפשוט עשה ככל העולה על רוחו (17 נק', 13 ריב', 2 חט' ב-23 דקות בלבד). למזלו של ספאחיה הוא הצליח להצר את צעדיו של סטפן מרקוביץ' (0 נק' ב-20 דק') באמצעות איזורית מתחלפת ולוחצת אישית, כשג'ונדי, קול וקיין מתחלפים ביניהם, והרוסים מצידם ממשיכים לאבד את הראש ומסיימים את החצי עם 11 איבודי כדור שמשאירים לצהובים יתרון שלוש במחצית, למרות ריצת 8-0 של הרוסים.

מכבי תל אביב, חימקי
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

אבל… הריצה הזו נמשכה גם ברבע השלישי עד לפיגור צהוב של מינוס ארבע כששבד מתחיל להתעורר, אבל ממשיך לאבד כדורים (סיים עם 21 נק', 4 אס', 3 חט' ו7 איבודים), בעיקר תודות לדיאנדרה קיין שאימלל אותו הגנתית, אך תרם גם בצד השני (סיים עם 6 נק' 3 אס' ו-2 חט'). מייקל רול, שהיה אנמי במחצית הראשונה, תפר 2/2 מחוץ לקשת (14 נק' ו5 אס' בסיום) ועזר ג'קסון להגיב בריצת 11-0. ספאחיה ראה מה טוב והחליט להשאיר את דשון תומאס (7 נק' בלבד) ונוריס קול ליד טיוס בספסל. אבל… הוא לא ידע "להגיד די" בזמן.

זאת משום שברבע האחרון הצהובים נתקעו על נקודה בודדת במשך 2:29 דקות עם אותו הרכב של רול ושגב על הפרקט. וגם כי קול נתן הגנה טובה עם 3 חטיפות ופרגן 3 אסיסטים לחבריו גם כשלא הלך לו. כשהוא נכנס הוא הוסיף עוד 3 חט' לצד 10 נקודות והשלים את החצי שלו בעמדת הרכז (שסיים ערב נהדר של 19 נק', 4 ריב', 6 אס' ו-4 חט'). עם זאת, ספאחיה שוב נתקע עם החילופים כשהחזיר את רול שתי דקות לסיום בלבד בזמן שהחניכים שלו לא מפסיקים לאבד (14 איבודים, מזל ששברו את השיא העונתי בחטיפות עם אותה כמות). למזלו, כנראה שהחניכים של ברצוקאס לא באו לנצח וסיימו את הערב עם 20 איבודי כדור ו 0/9 ל-3 ברבע האחרון (7/25). למרות שעל המסך נראה שחימקי לקחו ברבע הזה אינסוף ריבאונדים, הצהובים חזרו לשלוט בקטגוריה עם 38-36 (13-11).

בולדן, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

בשורה התחתונה הצהובים מצליחים להתרומם מהתבוסה לאנדולו, אך יוצאים עם כמה שאלות לא פתורות לקראת ברצלונה. בראש ובראשונה מעמדו של פרחוסקי, בטח במצב שטיוס עולה לשחק כשהוא לא כשיר במאת האחוזים. אחריה שאלת המצבים של תומאס, שבשני המשחקים האחרונים זרק יותר ל-3 מאשר ל-2 (וסיים עם 15 נק' בלבד). שלישית זו כמות הזריקות שלוקח על עצמו מייקל רול, גם בימים שלחבר'ה האחרים הולך פחות וכמוהו גם נוריס קול שפוגע רק ב- 33% מהשדה. ואנדולו אפס? היא דאגה לירות לעצמה ברגל עם הפסד ביתי לירוקים מאתונה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח