נפלו עם שלוש: על התבוסה הכואבת לאנדולו אפס

בדרך כלל אחרי שיא גדול אמורה לבוא נפילה. כטבעם של דברים, יוצא שלרוב הקלישאה הזו גם מתגשמת. תקראו לזה "חוק מרפי", כוח עליון או מה עובר לכם בראש, אבל לנפילה שהנחית אריק מקולום לצהובים בהיכל אף אחד, ולו מהיושבים הוותיקים ביותר ביציעים, לא ציפה.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

מספר 3 בכחול הגיע להיכל כשהוא סוחב עימו את אותם משקעים כילד צעיר שנכווה באליצור נתניה (לשעבר "ברק") והפועל כפ"ס לאחר מכן. תוסיפו לכך שהוא לא שיחק במשך שלושה שבועות לפני כן ותקבלו תחזית הפוכה לגמרי למה שהתרחש על הפרקט בפועל.

היו לכך גם תופעות נלוות. מכבי פתחה את הערב בצורה די מבולבלת (1/4 ל-3) וכשגם הטורקים לא נראו חדים פרט לאדאמס (7 נק', כולן ברבע הזה). מקולום עלה מהספסל ונתן פרומו להצגה עם 2/2 מחוץ לקשת והצהובים הצליחו להישאר בעניינים תודות לבולדן (12 נק', 8 ריב', 4 חס' ומדד 24) ופתיחה (ובדגש על פתיחה) טובה של תומאס וטיוס מהספסל.

תומאס, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

ברבע השני החלה הבריחה של הטורקים. שתי השלשות של מקולום שנכנסו ברבע הראשון נבעו מהליכה לאנדר בחסימה עם עזרה לא מספיק טובה של טיוס. ברבע הזה הרכז האמריקאי כבר עשה את זה בפנים של שחקני מכבי שנראו חסרי אונים. בנוסף לכך, הטורקים, שנחשבים לקבוצת הריבאונד השנייה בטיבה במפעל (34.4 עד הערב) שלטו בקטגוריה מול המארחת שמובילה בתחום עם 23-20 עד ההפסקה (46-30 עד הסיום כולל 13-8 בהתקפה) בעיקר בזכותם של ולדימיר שטימאץ (15 נק' 13 ריב') ובריינט דאנסטון (10 נק' 6 ריב' ו 5 חס'), שדאגו למרר את החיים לחבריהם לשעבר בצבע (שאגב, סיימו עם 10 נק' כ"א).

את המחצית השנייה פתחו הצהובים עם ריצת 15-8 תודות להתעוררות של פייר ג'קסון (16 נק' 2/4 ל-3 6 איב'). נוריס קול לעומתו היה איום ונורא עם 6 נק' שכללו 2/12 מהשדה ואפס נקודות מדד. גם מייקל רול (7 נק') תפס יום רע בעבודה ומכבי הצליחה כל פעם רק להתקרב עד שהגיע מקולום (שסיים את הערב עם 31 נק' 8/11 ל-3 ומדד 33) ואיתו קרנוסלאב סימון ש(שוב) חגג ביד אליהו (11 נק' 3/5 ל-3). פעם, ועוד פעם ועוד פעם, עד שאפילו קואץ' ספאחיה הרים ידיים בפסק זמן שעוד ייכנס לספרים.

קיין, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

ולמרות שהרים ידיים במשחק הזה, את המאמן הקרואטי ויחד איתו כל הצוות המקצועי של מכבי צריכים להדאיג שני שמות. ראשון הוא ג'ונדי שנראה חסר ביטחון בהתקפה, לא מאיים על הסל והדבר משפיע גם על הביטחון שלו במשחק ההגנה ומאלץ את שיתופו של יובל זוסמן בנסיבות שהם לאו דווקא חיוביות (גם לא מבחינתו). האיש השני והיותר מדאיג הוא ארטיום פרחוסקי ששוב לא נראה שייך למה שקורה על הפרקט (0 נק' 3 ריב' ב-8 דקות בלבד) ואילץ את השימוש הרב יחסית באיתי שגב ביום שבו טיוס נראה רע. לפני המשחק מכבי הכחישו את ההתעניינות בקוזמינסקאס בטענה שהיא מרוצה מהסגל שלה. למזלו של הסנטר הבלארוסי, יש לו הזדמנות להחזיר אשראי בעוד פחות מ-48 שעות מול חימקי כדי שמישהו שם למעלה לא יתחיל לחשוב בכיוון של לשנות דעה.

אפרופו חימקי. בערב שבו הרוסים חוטפים 28 הפרש אצל פאו וריאל מדריד ממשיכה בצלילה עם 30 הפרש מהדהד וכואב בבאסקוניה, כדאי שכולנו, אנשי תקשורת, כדורסל ואוהדים, נסתכל על הדברים בפרופורציות ולא נרוץ עם מסקנות. הרי שכמו שהמשחקים האלו לא שווים את ההפרשים הללו, כך גם מכבי לא באמת שווה מינוס 20 בבית מול אנאדולו, שבעצמה לא שווה 5-1 ומקום לפני אחרון (עם פתיחה שכוללת פנר, ריאל וצסק"א בין היתר), ובטח כשהיא ללא אריק מקולום אחד.

ג'קסון, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח