בין פנרבחצ'ה לירושלים דרך רוסיה: שבוע "אל חזור" יוצא לדרך

3:25. זה הזמן שנותר לרבע הראשון המשפיל של מכבי ת"א בהרצליה. באותו הרגע בדיוק סיים אדום ג'קו האלי הופ מהדהד מגג האולם ממסירה של כרם משעור. וזו אגב הייתה גם התוצאה לטובת המארחים בסוף אותו מהלך. מהלך ששיקף בדיוק את איך שהגיעה מכבי ת"א למשחק: חסרת אנרגיות/מוטיבציה/יכולת, ואפילו כבוד. כן גבירותיי, הכבוד של מכבי הלך לאיבוד באותו ערב (למרות עוד קאמבק די משקר עד הסיום). ואולי זה קרה כבר קודם, ואפילו הרבה מאוד קודם.

את הסיבות לכך טור זה קצר מלהכיל ואולם, לפחות לגבי העונה הנוכחית, אין ספק שמכבי משלמת על השליפות היקרות מהמותן, כאלה שהביאו לקבוצה חסרת איזון: גאנרים סוליסטיים כמו ווימס וגאודלוק, אך חורים הגנתיים בדמותם של ראד, אלכסנדר, צירבס ואייברסון (אפשר להוסיף גם את פניני בהקשר יורוליג). רק נאמר שהסכום ששווים צמד הגבוהים של מיקי גורקה לא מגרד את העשירי של הרביעיה העלובה בצהוב (ובעצם, אולי כל 12 שחקני היורוליג שפדרמן הבטיח בקיץ הם כאלה?). לשם המחשה: אדריאן, אדום ומשעור סיפקו מדד של 19+ בעוד הגבוהים בצד השני סיימו עם 6-, ביחד! ואף מילה על ההחלטה להשאיר את הקבוצה בידיים של מקל ואוחיון ע"ח רכז זר.

במצב הנוכחי קשה לראות איך רמי הדר ולהקתו יתמודדו עם ז'ליקו אוברדוביץ' ולהקתו. הטורקים מגיעים אחרי שחטפו 34 הפרש בויטוריה והוציאו את העצבים על גלאטסראיי בדרבי שלשום. לעומת הקו הקדמי הנחמד של הרצליה, מכבי תיתקל הערב בסוללת הגבוהים הקשוחים של פנר', הכוללת בין השאר את אקפה אודו (11 נק' 7.5 ריב' – חמישי ביורוליג, 1.2 חס'), לואיג'י דאטומה (7.3 נק', 40% ל-3) ויאן וסלי, ששיפר משמעותית את העונשין שלו ועומד העונה על 70% לעומת 45.2 בעונה שעברה (לצד 9.8 נק', 4.2 ריב'). כך שלצירבס ואייברסון (וגם ראד וסמית') מחכה ערב קשה מתחת לסלים.

בין פנרבחצ'ה לירושלים דרך רוסיה: שבוע "אל חזור" יוצא לדרך
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

האחוזים של פנר' ל-2 הם הגרועים ביורוליג (44.35%), אך היא מחפה על זה ב-42.4% ל-3 שנובעים בעיקר מחדירות לטבעת של בובי דיקסון (13 נק', 40% ל-2, 51% ל-3) וקוסטאס סלוקאס (11 נק' 42% ל-2, 48% ל-3, 5.3 אס'), שיודעים להפעיל טוב מאוד את הגבוהים בצבע. הם מצדם מושכים התכווצויות הגנתיות, בין אם זה בפיקנדרול או בפוסט אפ (בעיקר של אודו), מה שיוצר הרבה זריקות פנויות, גם לשחקנים כמו ניקולה קאליניץ' ופרו אנטיץ' המהווים איום מהספסל. מכל זה יוצא שאל למכבי לבנות על 4/26 מהשלוש של הטורקים בויטוריה וגם לא על 15/41 איומים לשתיים באותו משחק.

בהגנה, ז'ליקו אוברדוביץ' נוהג לחסל את היריבה באמצעות לחץ מתמיד על מובילי הכדור על כל המגרש ונוהג גם בשמירות כפולות באופן איזורי. זאת לתשומת ליבם של הסוליסטים ומאבדי הכדורים עם הכמות הכי גדולה ביורוליג – 14 ליתר דיוק. זה מביא את הטורקים לספיגה של 76.7 נק' בלבד (אל מול 75 נק' בלבד בהתקפה). כאמור אנחנו חוזרים על עניין הצורך של מכבי ללחוץ ולרוץ. אולי המשחק הערב יגרום סוף סוף לחבורה בצהוב לעשות איזשהו סוויץ' בתחום הזה (סילי את אוחיון, אליכם).

אמנם הסיכויים לניצחון הם לא גבוהים במיוחד, אך אין ספק שאם היכולת תמשיך להראות כתעתיק של השבועיים האחרונים, ספק אם מאמן אחר יצליח להוציא משהו אחר מהסגל הרעוע והיקר בתולדות מכבי ת"א, שחייב שינוי ללא קשר לתוצאות המשחק. אחרת אנחנו נמצא את עצמנו חוזים בעוד עונה כושלת, והפעם הכישלון יהיה גדול מאי פעם.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח