רמזור – צומת הדרכים של ג'ורדי

העונה הקרובה במכבי עומדת להיות מעניינת. מאמן חדש-ישן, אצילי ודוידזאדה כרכש התחלתי וללא מנהל מקצועי. 

אי אפשר שלא להעריך את ההולנדי של מכבי. בשלושת העונות הראשונות כמנג'ר מכבי פסעה בקלות לעבר האליפות ואפילו לקחה טרבל (הראשונה והיחידה) ואז הגיע הפרויקט מהדרום של אלונה וגרם לפיצוץ חזק שהרעיד את ליגת העל – ב"ש גמרה את כל קבוצות הליגה וגם באירופה עשתה שמות. 

ג'ורדי קרויף
בסה"כ נראה נהנה. העמוד הרשמי של מכבי תל אביב.

מיץ' גולדהאר, שמאס מהמאמנים הזמניים, החליט לתת לקרויף את המושכות והפעם נראה שהוא לא יוכל להתחמק שוב. פטר בוס בדורטמונד, סוזה עזב את פיורנטינה ויש לו ביקוש ואוסקר גרסיה עזב את רד בול זלצבורג לאחר 2 אליפויות לסנט אטיין שיאנית האליפויות בצרפת. גם עבור ג'ורדי הצלחה במכבי של העונה תהיה קרש קפיצה כמאמן. באירופה הוא מלכתחילה מאוד מוערך גם היום וכרגע אין לו הרבה מה להפסיד – בעיקר הרבה להרוויח. יש מילה שלצערנו בעברית לא קיימת וזה Win Win Situation (אתה מרוויח אני מרוויח) וככה זה במכבי היום, הצלחה של ג'ורדי כמובן שבראש ובראשונה תהיה טובה למכבי אבל גם תועיל מאוד עבורו.

מכבי של העונה שעברה הייתה משעממת בחצי העונה, לא הצליחה להבקיע במשחקים רבים והפסידה במשחקים קלים על הנייר, עד שפוטר ארבלדזה וג'ורדי החליף אותו בזמן שחיפשו מאמן. בתקופת האימון של ג'ורדי ראינו את מכבי המהנה ומלהיבה ביותר של שתי העונות האחרונות. ואז הודיע ג'ורדי "מצאתי מאמן" ומינה את ליטו וידיגל. השחקנים לא עפו על המינוי, הראיונות שלו בתקשורת באנגלית עילגת היו בדיחה וההפסד בגמר הגביע לאחר פנדלים וכלום כדורגל הספיקו גם לבעלים.

כנראה שההחלטה לאמן הייתה חד צדדית וג'ורדי לא הכי רצה את זה, אבל הכבוד שהוא רוכש למועדון והמועדון לו הקשו עליו לסרב. ג'ורדי הוא אדם שלא מפחד להגיד בתקשורת מה הוא חושב, אבל הוא הציב כאן נורמה חדשה: הוא מחליט מי מתראיין, השתדלות לאפס הדלפות ושקט מופתי לפני עסקה.

שויינפלד וקיארטנסון
שויינפלד וקיארטנסון באוסטריה. מה ג'ורדי הולך להפיק מהם? קרדיט לעמוד הרשמי של מכבי תל אביב.

ג'ורדי יהיה חייב העונה הזאת קודם כל לחזק את מצבת הזרים. קיארטנסון וראיקוביץ מצוינים וחייבים להישאר, אבל הם צריכים חיזוקים מרשימים יותר מאשר אלו שהיו בכמה העונות האחרונות כאשר את עמדת המגן השמאלי ההולנדי כבר הצליח לחזק בדמות אופיר דוידזאדה שהוא החתמה נהדרת לעמדה הבעייתית ביותר של הקבוצה בשנים האחרונות. בנוסף, היא חייבת למצוא מחליף לאלברמן.

מכבי מסיימת בימים אלו מחנה אימונים מצומצם באוסטריה והוגרלה לשחק נגד טיראנה האלבנית בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית. זו תהיה הזדמנות ראשונה לראות את השינויים של ההולנדי.

מאוד יכול להיות שבסוף העונה, כמו כל עונה בשנים האחרונות, מאמן נוסף יעזוב את מכבי, אבל הפעם המאמן יהיה אדם שהשאיר מורשת גדולה כמהפכן בכדורגל הישראלי. והנה הגיע הרמזור של ג'ורדי, האם יבחר לנסוע ישר ולהישאר או האם יחליט לפנות ימינה או שמאלה ולעבור למקום גדול יותר. איך מכבי תראה ללא קרוייף? הזמן יגיד.

איך אדיר מילר אמר ברמזור? "בואו נתרגל עזיבה".

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח