רד בול נותנת לדאבור כנפיים

קונארד ליימר, נאבי קייטה, דאיוט אופאמקאנו, ברנרדו, בנו שמיץ, פטר גולאשי, סטפאן אילסנקר;
לכאורה, מדובר ברשימת שחקנים סתמית וחסרת כל קשר, אך בפועל היא מצביעה על נקודה חריגה בנוף הכדורגל. כל השחקנים המופיעים ברשימה עברו מר.ב. זלצבורג לר.ב. לייפציג בשלוש השנים האחרונות.
Embed from Getty Images

קונצרן משקאות האנרגיה, רד בול, השתלט על מספר מועדוני ספורט ברחבי העולם, כשבענף הכדורגל הוא הפך את לייפציג הגרמנית למותג הנוצץ ביותר שלו.
עד לפני מספר חד-ספרתי של שנים, לייפציג כלל לא הייתה קיימת. למרות זאת ובזכות ניהול מוצלח, המועדון הזה, שהוקם רק לפני שמונה שנים, הפך לאחד המשמעותיים בגרמניה.
אתר הזווית בחסות טיק טיק

הכתבה הזו יכלה לדבר על ההתנגדויות ללייפציג ברחבי גרמניה, אבל בחרתי להתמקד בסוגייה אחרת לגמרי. מונאס דאבור.
בשנה שעברה הגיע דאבור לזלצבורג ואחרי חצי עונה קשה, שלא אפיינה את הקריירה הנהדרת שלו עד כה בחו"ל, הושאל לגראסהופרס במדיה חזר לעצמו.
השנה, דאבור הופיע בגדול לעונה והוא מספק מספרים מדהימים של 17 שערים ב-31 משחקים! החלוץ הישראלי זוכה לקרדיט עצום ממאמנו וגומל לו פעם אחר פעם בשערים נהדרים.
הכתבה הזו יכלה לדון בשאלה מדוע דאבור לא מזומן לנבחרת ישראל, אבל מכיוון שאין שום פתרון הגיוני לשאלה, אעבור לדון בנושא שיכול להסעיר רבים בקרוב.

מונאס-דאבור-רדבול-זלצבורג
דאבור – השנה יהיה לו קשה יותר לזכות
Credit to FC Red Bull Salzburg Facebook Page

טימו ורנר, החלוץ המוביל של לייפציג, יהיה ככל הנראה שחקן הרכב במונדיאל הקרוב ובלייפציג יודעים שזמנו במועדון קצוב. במקרה הטוב הם יהנו ממנו עוד שנה וחצי ובמקרה הרע, והסביר יותר, חצי שנה בלבד לפני מעבר לאחת הגדולות של אירופה.
כאן דאבור נכנס לתמונה.
בשנים האחרונות, זלצבורג הפכה למעשה למעין קבוצת מילואים של לייפציג. הקונצרן ממלא את זלצבורג (וגם את לייפציג) בכשרונות צעירים, ואלה שפורצים מועברים לקבוצה הגרמנית. דאבור נמצא לפני שיא הקריירה שלו, ובניגוד לעומר דמארי, שהגיע לזלצבורג אחרי חצי שנה טובה באוסטריה וינה, הרי שדאבור יסגור בקיץ ארבע וחצי שנים באירופה – שכולן מוצלחות.

אני לא יודע מי מכווין את מואנס, או שמא ההחלטות שהוא לוקח שמורות לו בלבד, אבל נראה כי מדובר באדם מחושב וחכם ואלה התכונות שצריך כדי להצליח בגדול.
אל תופתעו אם בקיץ נראה שחקן ישראלי עובר בעסקת ענק – והפעם לא כדי להרוויח חוזה עתק בליגה חלשה, אלא כדי לשחק במגרש של הגדולים באמת.

דאבור חוגג
קרדיט לדף האינטרנט "FC Red Bull Salzburg"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח