קופה ליברטדורס 2018 – לקראת משחקי שמינית הגמר

המונדיאל כבר מאחורינו, הליגות האירופאיות לפנינו והצ'מפיונס ליג עוד רחוק. בינתיים באיזור שלנו הפגרה עומדת להסתיים, אבל מעבר לאוקיינוס, בדרום אמריקה, המפעל הבכיר של היבשת נכנס לשלב הנוקאאוט שלו. השבוע ייצא לדרך שלב שמינית גמר הקופה ליברטאדורס שמבטיח משחקים מעניינים, הן מבחינת הכדורגל, האווירה המטורפת ולפעמים גם המכות כמיטב המסורת. בשנה שעברה הורחב המפעל ל-48 קבוצות שכלל שני סיבובים מוקדמים ובעצם נפרס על פני כמעט כל השנה הקלנדרית. אם בעבר היה משוחק הטורניר בין חודשים פברואר למרץ, בשנתיים האחרונות הוא מתחיל בפברואר ועתיד להסתיים בסוף נובמבר. ועדיין ישנה בעיה: ברוב הליגות הדרום אמריקאיות משוחקים שני טורנירים בשנה, מה שאומר שבין טורניר אחד לשני, בפגרה הקצרה, סגלי הקבוצות משתנים ולעיתים בצורה משמעותית. זה יכול להגיע למצב שקבוצה שיחקה את הבית המוקדם בסגל מסויים ותשחק את הנוקאאוט בסגל שונה. שינוי נוסף וחשוב שאמור לקרות החל מה-2019: בניגוד למה שהיה משוחק עד היום, החל משנה הבאה ישוחק משחק הגמר כמשחק בודד ולא צמד של בית-חוץ כפי שהיה נהוג עד היום.



הכדורגל הדרום אמריקאי לצערי לא מקבל את החשיפה הראויה לו בישראל, בין אם בתקשורת הכתובה או האינטרנטית ובין אם בטלוויזיה למעט טורנירי הנבחרות. אומנם ערוץ צ'רלטון הרים את הכפפה בשנים האחרונות ומשדר קצת משחקים מהקופה ליברטאדורס, קופה סודאמריקנה והליגה הברזילאית, אבל עדיין לא מספיק. נכון שהשעות לא נוחות ואולי הזיקה לקבוצות הללו אינה גדולה כמו לברצלונה או מנצ'סטר ועדיין יש כאן לא מעט חובבי כדורגל דרום אמריקאי, אפילו נייטרלים, שהיו שמחים להתעדכן גם באתרים בשפת הקודש על המתרחש בצד השני של כדור הארץ. אז בואו נעשה קצת סדר לקראת שמינית הגמר בנוגע לתחזיות ולפייבוריטיות בתקווה שאולי זה יחדש קצת לחלקיכם ואולי אפילו יגרום לכם להתעניין קצת יותר.

  • תאריכי ושעות המשחקים הם לפי שעון ישראל
  • המשחק הראשון בין סאנטוס לאינדפנדיינטה יתקיים ב-22.8 ולכן לא בוצע פריוויו.

אסטודיאנטס – גרמיו (יום ד' 8.8, 3:45 לפנות בוקר)

אסטודיאנטס תארח את המשחק הראשון ותתמודד מול גרמיו, מחזיקת הגביע הנוכחית למי ששכח. ה"פינצ'רטאס" היו רחוקים מלהרשים בבית המוקדם וסיימו רק עם 8 נקודות מתוך 18 ועדיין עשו מספיק בשביל להעפיל. בפגרה עזבו את הקבוצה לא מעט שחקנים, ביניהם בולטים כמו גסטון חימנס, דסאבאטו הוותיק והחלוץ הקולומביאני, פרניי אוטרו. בקבוצה עדיין משחקים "שרידים" כמו השוער אנדוחאר, בראניה ופאבונה מהזכייה בליברטאדורס ב-2009, אבל בגדול הקבוצה צעירה ולא מספיק טובה בשביל להתקדם לשלב הבא. למעשה אסטודיאנטס מוקמה במקום ה-15 מתוך ה-16 שעלו לשמינית. יהיה קשה לראות אותם מדיחים את הברזילאים.

בניגוד לאסטודיאנטס, גרמיו דילגה מהבית שלה די בקלות ועם 14 נקודות מתוך 18. הקבוצה עברה שינויים רבים בפגרה ואיבדה שני שחקנים מאוד חשובים כמו ארתור שעבר לברצלונה ולוקאס באריוס שהצטרף לארחנטינוס ג'וניורס. ולמרות זאת, גרמיו היא פייבוריטית די ברורה בסדרה הזו עם צמד החלוצים לואן המצויין ואנדרה שמגיע מספורט רסיפה אחרי עונה מצויינת. בקישור נמצאים מייקון הקפטן, סיצ'רו וראמירו ובהגנה הבלם ז'רומל והשוער המצויין גרואה. תוצאה טובה במשחק הראשון בארגנטינה וגרמיו תהיה עם רגל וחצי בשלב הבא.

 

בוקה ג'וניורס – ליברטאד (יום ה' 9.8, 1:30 בלילה)

בוקה ג'וניורס היתה רחוקה משחק אחד מלהיות מודחת, אבל בסופו של דבר סחטה תיקו 1-1 בבראנקייה מג'וניור הקולומבאנית ובמחזור האחרון הביסה את אליאנסה לימה כדי להבטיח את העפלתה. קבוצת הפאר הארגנטינאית היתה רחוקה מלהרשים בבית לא פשוט שכלל גם את פלמייראס, לה הפסידה בוקה בביתה ובברזיל הצליחה להשוות בתוספת הזמן. הדבר הטוב ביותר שקרה לחניכיו של בארוס-שלוטו היא הפגרה של המונדיאל, שכן בוקה תגיע אחרי הפסקה שבוודאי לא יכולה להזיק לה. החדשות הפחות טובות מבחינתה היא פציעתו של המגן השמאלי, פרנק פאברה, שנמצא במחנה האימון של קולומביה והפסיד את המונדיאל ועדיין ייעדר מספר חודשים טובים. בוקה עדיין מחזיקה אולי בסגל הטוב ביבשת על הנייר וצירפה צמד חלוצים – מאורו סראטה וסבסטיאן וייה. תוסיפו אליהם שחקנים כמו טבס, פאבון, קארדונה, באריוס, גאגו, אבילה ובנדטו, אם כי האחרון מתאושש מפציעה קשה. בוקה מתחילה דף חדש ועדיין נחשבת מבחינתי לאחת הפייבוריטיות לזכייה.

בוקה ג'וניורס, קופה ליברטאדורס
שחקני בוקה יצטרכו להציג יכולת טובה יותר ממה שהציגו עד כה Credit to Conmebol Libertadores official facebook pagr

מנגד נמצאת ליברטאד בעלת סגל מנוסה מאוד שכבר רץ כמה זמן והיא בהחלט עשוייה להערים קשיים על בוקה. הם אומנם סיימו במקום הראשון באחד הבתים הפחות מסובכים, אבל עדיין עשו זאת עם 13 נקודות מתוך 18 ועם יכולת טובה. אבל כמו שהפגרה יכולה לעזור למי שלא הרשים, כך היא יכולה לפגוע בקבוצות שרצו טוב לפניה. ובהחלט יהיה מעניין לראות את הפראגוואים מנסים להמשיך את כושרם הטוב. צירפו שני שחקנים ותיקים כמו האורוגוואי ארבלו ריוס והחלוץ אדגר בניטס, שמצטרפים לסרחיו אקינו הקפטן בן ה-38 ולחלוצים אוסקר קארדוסו ואנטוניו באריירו. המשחק הראשון יהיה חשוב מאוד שכן תוצאה טובה בבומבונרה ובליברטאד יעבירו את ההכרעה לאיצטדיון הביתי עם סיכוי לא רע בכלל לגרום לסנסציה.

 

פלאמנגו – קרוזיירו (יום ה' 9.8, 3:45 לפנות בוקר)

אחד המפגשים המסקרנים אמור להיות הדרבי הברזילאי בין הקבוצות. גם כאן מדובר בקבוצות שרק לאחת מהן הגיעה הפגרה בזמן, לפלאמנגו, שהיתה רחוקה מאוד מלהרשים ביכולתה אבל הצליחה בסופו של דבר להעפיל מבית לא פשוט שכלל גם את ריבר פלייט, אינדפנדיינטה סנטה פה ואל-נאסיונל. לפלאמנגו, פיינליסטית הקופה סודאמריקנה 2017 למי ששכח, יש סגל מצויין למרות שייאלצו להתסדר בלי שניים מהכוכבים הגדולים שלהם – ויניסיוס ג'וניור שעבר לריאל מדריד ופליפה ויזאו שעבר לאודינזה. הקבוצה צירפה צמד חלוצים – הנריקה דוראדו והקולומביאני פרננדו אוריבה שישתפו פעולה עם פאולו גררו ומרלוס מורנו. נכון לעכשיו פלאמנגו מוליכה את טבלת הליגה הבראזילאית וסיכוייה להעפיל לפני ההתמודדות טובים מאוד.

קרוזיירו לעומתה פחות מצליחה בליגה המקומית ומאיישת את מרכז הטבלה. לפני הפגרה היתה קרוזיירו בכושר טוב וסיימה את הבית שלה בקופה במקום הראשון, אם כי עם אותו מספר נקודות כמו ראסינג ועם ניצחון אדיר של 0-7 על אוניברסידד דה צ'ילה, מה שנתן לה בסוף את הבכורה בזכות יחס השערים. פאביו הוא השוער המצויין והוותיק ושחקנים בולטים נוספים הם הקשרים טיאגו נבס, אריאל קאבראל ודה ארסקאטה האורוגוואי ובחוד נמצאים ה"קשישים" רפאל סוביס, הרנאן בארקוס ופרד ביחד עם הכישרון סאסה. למרות שיתרון הביתיות אצלה המומנטום פחות ונכון להיום קרוזיירו אינה פייבוריטית מול האדומים-שחורים.

קרוזיירו, קופה ליברטאדורס
שחקני קרוזיירו חוגגים, פלאמנגו תקווה למחוק להם את החיוך (Credit to Conmebol Libertadores official facebook page)

קולו קולו – קורינתצ'יאנס (יום ה' 9.8, 3:45 לפנות בוקר)

קולו קולו הצליחה להעפיל לשלב השמינית בקושי רב מבית שלא היה צריך להיות קשה עבורה וגן זה הגיע לאחר תיקו מאופס במחזור האחרון במדיין מול אתלטיקו נאסיונאל. בסופו של דבר קולו קולו סיימה עם 8 נקודות בלבד, כמו בוליבאר השלישית, אבל בצ'ילאנים הקדימו בזכות הפרש שערים עדיף. לקולו קולו יש קבוצה לא רעה בכלל שבהחלט יכולה להקשות על הבראזילאים, אבל הם אינם פייבוריטים בסדרה וגם בליגה המקומית ממוקמים במקום החמישי. הכוכב הגדול הוא כמובן הקוסם חורחה ואלדיביה, ולצידו בולטים צמד החלוצים, לוקאס באריוס ואסטבאן פארדס הוותיק, השוער הארגנטינאי, אוגוסטין אוריון קשישא והמגן דמיאן פרס.

קורינתצ'יאנס לעומתה סיימה במקום הראשון בבית שלה אם כי היתה רחוקה מלהרשים גם כן. הקבוצה הברזילאית בכל מקרה נחשבת לעדיפה ופייבוריטית ואף לאחת המועמדת ללכת עד הסוף. היא אומנם איבדה את פביאן בלבואנה לווסטהאם, אבל הביאה את הקשר הצ'ילאני, אנג'לו אראוס ויחד עם השוער קאסיו, הנריקה רודריגיניו, ג'אדסון ואנחל רומרו, יש לטימאו קבוצה טובה מאוד. בליגה המקומית הם ממוקמים כרגע רק במקום השביעי אבל עדיין מספיק טובים בשביל לעבור את הצ'ילאנים. הדחה שלהם בשמינית בהחלט תחשב כהפתעה לא קטנה.



ראסינג קלוב – ריבר פלייט (יום ו' 10.8, 1:30 בלילה)

ראסינג חוזרת לבמה הגדולה של הליברטאדורס ומצליחה להעפיל לשמינית הגמר אומנם מהמקום השני, אבל סיימה עם אותו מספר נקודות כמו קרוזיירו ובסך הכל הציגה יכולת טובה בשלב הבתים, לא מעט בזכות הכישרון הצעיר, לאוטארו מרטינס. תחילה דובר על כך שמרטינס יישאר במועדון כל עוד ראסינג לא הודחה מהמפעל, אבל בסופו של דבר אינטר, שרכשה אותו ב-20 מיליון דולר, רצתה אותו איתה באימוני קדם העונה וללא לאוטארו זו קבוצה אחרת לגמרי, אם כי עדיין קבוצה טובה. את מקומו של לאוטארו בהתקפה ימלא גוסטאבו בוו, שחוזר לקבוצה מהשאלה, לצידו של הקפטן ליצ'ה לופס הוותיק. נרי קארדוסו הוותיק לצד מרסלו דיאס הצ'ילאני, מתיאס סראצ'ו והכישרון הגדול, ריקי סנטוריון הם השחקנים הבולטים בקישור וגם בשער הגיע גבריאל אריאס במקום חואן מוסו הלא יציב שנמכר לאודינזה. ה'אקדמיה' לא תגיע כפייבוריטית קלאסיקו הארגנטינאי, אבל תעשה חיים מאוד קשים לריבר בתקווה להגיע לגומלין עם תוצאה טובה.

ריבר פלייט לעומתה נמצאת עם אחד הסגלים הטובים והעשירים בדרום אמריקה, שפחות הצליח להוציא מעצמו את המקסימום בטורניר המקומי אבל בליברטאדורס עשו בינתיים את המוטל עליהם וסיימו במקום הראשון בבית 4 הלא פשוט. בפגרה איבדה הקבוצה את המגן השמאלי האורוגוואי, מרסלו סראצ'י, שעבר ללייפציג, אך מעבר לזה הצליחה לשמור על כל הסגל, כולל על הקולומביאני חואן פרננדו קינטרו, עליו היו שמועות של מעבר לאירופה. לריבר יש את השוער הטוב ביבשת, פרנקו ארמאני, שכבר היה שחקן מפתח בזכייתה של אתלטיקו נאסיונל לפני שנתיים, את קינטרו, סוקוליני, אנסו פרס ופונציו בקישור וחוד שכולל את לוקאס פראטו, סקוקו, מורה וסנטוס-בורה הקולומביאני הצעיר. עם אחד המאמנים העולים בכדורגל הארגנטינאי כיום, מרסלו "אל מונייקו" גז'ארדו, ריבר מכוונת לכיוון זכייה בגביע שבו זכתה לפני 3 שנים ובהחלט יש לה את הכלים לכך.

פרנקו ארמאני, ריבר פלייט, קופה ליברטאדורס
ארמאני, שוער ריבר. נחשב לשוער הטוב ביבשת (Credit to Conmebol Libertadores official facebook page)

אתלטיקו טוקומן – אתלטיקו נאסיונאל (יום ו' 10.8, 3:45 בלילה)

אתלטיקו טוקומן שוב הפתיעה והצליחה להעפיל לשלב שמינית הגמר. הקבוצה הארגנטינאית הקטנה התמודדה ראש בראש מול פניארול עתירת המסורת, אבל במחזור האחרון הצליחה להוציא תיקו 0-0 בחוץ מול ליברטאד שכבר הבטיחה את העפלתה ובזכות התיקו גם עקפה את פניארול בדרך לשלב הבא. היכן זה ייעצר? אצל טוקומן קשה לדעת, אם כי היא אנדרדוג מובהק מול אתלטיקו נאסיונל. היתרון שלהם יהיה ללא ספק המגרש הביתי והלא פשוט ליריבות ובו הם יהיו חייבים להוציא תוצאה טובה כדי לחלום על רבע הגמר, שכן הקבוצה אולי הכי פחות טובה מבין כל 16 הקבוצות מבחינת חומר השחקנים. בראשות לואיס מיגל רודריגס וגיז'רמו אקוסטה, תנסה טוקומן להמשיך ולהדהים את היבשת אם כי הפעם זה יהיה קשה במיוחד.

אתלטיקו נאסיונאל מצידה מגיעה בזמן לא הכי טוב. היא סיימה במקום הראשון בבית אולי הכי נוח אבל לא הציגה יכולת משכנעת. למרות זאת, הקבוצה נראתה טוב כשהתקדמו השלבים בליגה המקומית שהסתיימה ממש לפני המונדיאל ואת האליפות הם הפסידו רק בדו קרב פנדלים. אבל הפגרה פגעה בה כמו בקבוצות אחרות. היא איבדה את אחד השחקנים המובילים שלה, מקנלי טורס וצירפה שני קיצוניים – קרלוס ריבאס וז'רסון קאנדלו ומגן שמאלי – דייבר מצ'אדו. הסקורר של הקבוצה הוא דיירו מורנו הנפלא שמהווה סכנה לכל יריב, אם כי נאסיונאל של אחרי הפגרה זו קבוצה שמתקשה לכבוש שערים במשחקים שקיימה עד כה, למרות ההזדמנויות שיצרו. מלבד מורנו נמצאים גם הקשרים ההתקפיים, ולדימיר הרננדס וג'ייסון לוקומי, הקשר האחורי הצעיר, ז'ורמן קמפוסאנו וצמד הבלמים אלכסיס הנריקס הקפטן ודייגו ברגיירי הארגנטינאי. יחסי הכוחות נוטים בבירור לטובת הקולומביאנים ובמידה ולא יעברו זה בהחלט יסומן ככישלון עבורם.

 

סרו פורטניו – פלמייראס (יום ו' 10.8, 3:45 בלילה)

סרו פורטניו הפראגוואית קיבלה כנראה את המבחן הכי קשה, בוודאי אחד הקשים. הם יתמודדו מול פלמייראס הברזילאית, הקבוצה בעלת המאזן הטוב ביותר בשלב הבתים מבין כל הקבוצות וזאת למרות שסרו עצמה הציגה יכולת טובה וסיימה במקום השני בבית 1 אחרי גרמיו, עם 13 נקודות מתוך 18. אז מצד אחד הם אכן קיבלו הגרלה קשה מאוד, אבל מצד שני פלמייראס לא הולכת לטיול בפארק. המבצר של סרו, אחת הקבוצות הקשוחות, ידוע כביתי מאוד ועם קהל משולהב. גם בליגה סרו נמצאת בכושר טוב ומוליכה את הטבלה, כך שהיא תגיע במומנטום חיובי. לסרו יש כמה שחקנים ותיקים ובעלי ניסיון כמו השוער אנטוני סילבה, המגן השמאלי האורוגוואי, "פאליטו" פריירה, והחלוץ נלסון האדו ואלדס. בנוסף אפשר למצוא את הסקורר הארגנטינאי, דייגו צ'ורין, החלוץ אוסקר רואיס והקפטן בקישור, רודריגו רוחאס. סרו יכולה להפתיע, אבל תלויה מאוד במה שתעשה במשחק הראשון.

פלמייראס מגיעה לא במצב הכי אידיאלי. לפני הפגרה כאמור היה מדובר בקבוצה הטובה במפעל שהקדימה בבית המוקדם את בוקה ג'וניורס, אבל בליגה הקבוצה ממוקמת רק במקום השישי ולפני כשבועיים מינתה את לואיס פליפה סקולארי כמאמנה בקדנציה השלישית שלו במועדון. למרות היכולת הפחות משכנעת, היא עדיין פייבוריטית ולא בגלל הסגל העדיף שלה על הנייר. אחד משחקני המפתח, החלוץ מיגל בורחה הקולומביאני, חוזר בימים האחרונים לכושר לאחר פציעה של כחודשיים. בלעדיו ההתקפה של פלמייראס לא נראתה טוב. במידה ולא יהיה כשיר, דודו או וויליאן עשויים למלא את מקומו. עוד שחקני מפתח בקבוצה הם פליפה מלו המושמץ, ברונו הנריקה, לוקאס לימה ואלחנדרו גרה הפצוע. פלמייראס תקווה להתאושש דווקא בליברטאדורס כיוון שזהו הטורניר בעל החשיבות הגבוהה יותר ואחרי ההדחה הלא צפוייה אשתקד רוצים בפלמייראס ללכת הפעם עד הסוף.

פלמייראס, קופה ליברטאדורס
שחקני פלמייראס חוגגים. יקוו להשכיח את הכישלון מאשתקד (Credit to Conmebol Libertadores official facebook page)
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח