הדילמה של חאמס – ריאל או באיירן?

בימים האחרונים החלו לרוץ מספר גרסאות בנוגע לעתידו של חאמס רודריגס, קשרה הקולומביאני של באיירן מינכן, שכאמור נמצא כמושאל אצל הקבוצה הבווארית אך שייך לריאל מדריד.

הכל החל עם מינויו של ז'ולן לופטגי למאמן ריאל מספר ימים לפני המונדיאל ובו צוטט לופטגי כמי שאומר שיהיה מעוניין לראות את חאמס חוזר לקבוצה. הציטוט הזה הגיע עוד לפני מכירתו של כריסטיאנו רונאלדו ליובה, מכירה שלאחריה הצורך בחאמס הפך לגדול יותר עבור ה'בלאנקוס'. מצד שני ואם מסתכלים על המצב משפטית, הרי שהיחידה שיכולה להחליט לגבי מצבו של השחקן היא אך ורק באיירן, שלפי הסיכום עם ריאל תקופת ההשאלה תפוג ביוני 2019 ואז גם תהיה לה האפשרות לרכוש אותו לצמיתות תמורת 42 מיליון יורו.

אז האם השמועות רציניות והאם כדאי לחאמס לחזור לספרד?

חאמס, ריאל מדריד
Credit to "James Rodriguez" Faebook page

הסיפור של ריאל ומלך שערי המונדיאל ב-2014 התחיל מהסיבות הלא נכונות, לא משהו חריג אצל ריאל שתמיד היתה מקור למשיכת שחקנים בעלי שם, גם אם לא ממש היתה צריכה אותם מקצועית. לחאמס היה טורניר נפלא בגביע העולם 2014 שבו כבש 6 שערים, הוכתר ככובש המצטיין וישר נרכש על ידי פלורנטינו פרס ממונאקו תמורת קרוב ל-80 מיליון יורו. עבור השחקן בן ה-23 זה היה חלום להגיע לקבוצה המעוטרת ביותר בעולם ועוד אחרי מונדיאל שיא, עבור פרס היה מדובר בעוד חיזוק למעמדו מצד האוהדים בכך שהנחית את הדבר הבא בכדורגל העולמי דאז, שהבטיח לו גם הכנסה יפה ממכירת החולצות המסורתית. אבל מקצועית ריאל בהחלט יכולה היתה להסתדר בלעדיו.

למזלו של הקולומביאני, מי שאימן את ריאל היה קרלו אנצ'לוטי שמאוד תמך בו. אצל אנצ'לוטי נתן חאמס את עונתו הטובה בקריירה עד היום. זה בהחלט לא דבר של מה בכך לסיים עונת בכורה בקבוצה הלחוצה בעולם עם 17 שערים ו-18 בישולים, מה שפתח את התיאבון לאוהדי הקבוצה שציפו לעוד. אבל בסוף העונה שוחרר אנצ'לוטי מתפקידו ותחת המאמן החדש, רפאל בניטס, חאמס נראה גרוע, ריאל נראתה גרוע, עד כי הוחלט להחליף את המאמן בשחקן העבר, זינדין זידאן. במינוי זה, נחרץ גורלו של חאמס. מסיבה כלשהי, אולי מקצועית ואולי לא, מחק 'זיזו' את הקולומביאני לחלוטין מהרוטציה וגם אם נתן לו לשחק פה ושם, בד"כ היה מחליף אותו ראשון. גם אם היה מציג משחקים טובים, לרוב לא היה מקבל חאמס את הקרדיט להמשיך גם למשחק הבא. ואם יש משהו שיכול לגמור שחקן זו העובדה שהוא לא מקבל את הגיבוי ממאמנו גם כשהוא טוב. אבל זידאן החליט להמשיך וללכת עם השחקנים שלו ולמרות שחאמס לא זכה ליחס הוגן (למרות מיעוט הדקות, בעונתו האחרונה נתן את התפוקה הטובה ביותר של גולים + בישולים מבין כל שחקני הקישור), אי אפשר באמת להתווכח עם שלוש זכיות רצופות בצ'מפיונס ליג.

Image result for james rodriguez zidane
לא קיבל את הגיבוי מזידאן (קרדיט לחשבון הטוויטר הרשמי של ריאל מדריד)

כשהבין שהמונדיאל בפתח וזידאן לא הולך לשום מקום, החליט להגיע לבאיירן כמושאל לשנתיים תמורת 5 מיליון יורו, כאשר בסיום התקופה תוכל באיירן לרכוש אותו תמורת 42 מיליון יורו. אחת הסיבות העיקריות להחלטתו להגיע לבאיירן היתה מאמנה דאז, קרלו אנצ'לוטי. הפתיחה אומנם היתה הססנית, גם כי הוא היה פצוע בחלק מהזמן, אבל בגדול הצליח להשתלב הן מקצועית והן חברתית, כאשר חבריו הטובים הופכים להיות פרנק ריברי וארתורו וידאל. בינתיים הקבוצה המשיכה לדשדש, מה שהביא להחלפתו של אנצ'לוטי ביופ היינקס הוותיק. החשש שהיה לחאמס עקב הגעת מאמן חדש נוסף התבדה והיינקס הבין את כמות הכישרון של הקולומביאני והמשיך לתת לו ביטחון. בסופו של דבר חאמס הפך לאחד השחקנים הבולטים בקבוצה, עזר לה לזכות באליפות גרמניה ולהגיע לחצי גמר הצ'מפיונס, שם גם כבש שער שלא הספיק מול האקסית ריאל. הוא קיווה עוד להגיע למונדיאל בכושרו הטוב ולעזור לקולומביה.



בסופו של דבר עקב פציעה טורדנית במחנה האימון של הנבחרת, חאמס נטל חלק מאוד קטן במונדיאל וקולומביה הודחה כבר בשמינית הגמר ע"י אנגליה. אבל היכולת הטובה שלו מעונתו האחרונה בגרמניה לא נעלמה מעיני המאמן החדש לופטגי, שכמובן מקבל גיבוי מפרס שמאוד אוהב את חאמס. בינתיים הספיקה ריאל למכור את אחד מכוכביה הגדולים בהיסטוריה, כריסטיאנו רונאלדו וחזרתו של חאמס הפכה לאופציה מאוד ממשית. בסקר שערך העיתון 'מארקה', הצביעו למעלה מ-85% מאוהדי הקבוצה בעד החזרתו של חאמס. עוד נטען כי חאמס הביע את רצונו לחזור לקבוצה, אם כי יש לציין שהוא לא נשמע מצוטט על כך. לפי אותן שמועות, באיירן תהיה מוכנה לשחררו לפני הזמן אם ירצה לחזור לריאל ורק בתנאי שסוכנו, חורחה מנדס, ימצא לבאיירן שחקן עם תכונות דומות לאלו של חאמס. מצד שני, במסיבת העיתונאים של באיירן לקראת משחק הידידות מול פ.ס.ז'. אמר מאמנה החדש של באיירן, ניקו קובאץ', שחאמס הוא שחקן חשוב עבורו וכי הוא מעוניין בשירותיו העונה.  בינתיים שני המעדונים הכחישו כי קיימו שיחות לגביו.

Image result for ‪james rodriguez רםמשךגם‬‏
זה שהלך וזה שיבוא? כריסטיאנו עם חאמס (קרדיט לאינסטגרם הרשמי של חאמס רודריגס)

אז מה עדיף לחאמס? הוא מעולם לא הסתיר את אהבתו לקבוצה ולעיר, גם כאשר עבר לגרמניה ותמיד אמר שיחזור. ועדיין, לדעתי עדיף לו להמשיך בבאיירן. אומנם מדובר במאמנים חדשים בשתי הקבוצות ומאמנים חדשים זה אומר להתרגל אליהם מחדש, לאימונים ולשיטות שלהם, אבל בבאיירן הוא התאקלם מעולה ואין סיבה שלא ימשיך מהיכן שהסתיימה העונה שעברה, זאת לאחר שיתגבר על הפציעה שלו. העונה תתווסף לו תחרות מצד שני שחקנים שדומים בתכונותיהם לחאמס כמו רנאטו סאנצ'ס הפורטוגלי שחוזר מהשאלה בסוונזי וכן אחד הכישרונות הצעירים הטובים ביותר בגרמניה, לאון גורצקה שמגיע משאלקה. גם העובדה כי באיירן קבוצה הרבה פחות לחוצה מריאל בהחלט תעזור לו. היתרון בלחזור לריאל היא העובדה שכריסטיאנו כבר לא שם, מה שיגרום לקבוצה להיות הרבה יותר בריאה מבחינת ההיררכיה, אבל בריאל יש ריבוי קשרים מצויינים, מה שיביא ככל הנראה לרוטציה רחבה של לופטגי ולמצב שבו חאמס יכול לבלות לא מעט על הספסל. עוד עונה טובה בגרמניה והדילמה תעלם – באיירן תנצל את סעיף הרכישה.

Image may contain: 5 people, people smiling, people standing and text
התאקלם מצויין בבאיירן מינכן, צריך להשאר בבאיירן מינכן Credit to "James Rodriguez" Faebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח