התקווה הגדולה של סטיבן ג'רארד

בעברה הלא רחוק היתה גלזגו ריינג'רס הקבוצה הטובה בסקוטלנד ועודנה מחזיקה במספר האליפויות הגדול ביותר, 54, לעומת 49 של יריבתה המרה, סלטיק. היא שלטה ללא עוררין בשנות ה-90 ותחילת המילניום, וב-2008 אף הגיעה לגמר גביע אופ"א. אבל אז הבעיות הכלכליות הכריעו אותה עד לרמה שהיא נאלצה לרדת עד לליגה הרביעית, הנמוכה ביותר, ביולי 2012. כעבור 4 שנים השלימה הקבוצה את עלייתה חזרה לליגה הבכירה, אבל יחסי הכוחות כבר מזמן השתנו ובעשור האחרון השליטה הבלעדית היא של הירוק-לבן של סלטיק.

העונה מינתה הקבוצה את אגדת ליברפול ונבחרת אנגליה בעבר, סטיבן ג'רארד, כמאמן הקבוצה במטרה לתת פייט לסלטיק עד הסוף ואולי לזכות בתואר אליפות ראשון מאז 2011. אחת התקוות העיקריות לשאיפה הוא החלוץ הקולומביאני בן ה-22, אלפרדו מורלוס.

אלפרדו מורלוס, ריינג'רס
התקווה הגדולה של האוהדים. מורלוס בפוזה אופיינית (Credit to Alfredo Morelos's twitter)

הסיפור של מורלוס לא שונה מהרבה סיפורים אחרים שמגיעים ממדינות דרום אמריקה על ילדים כישרוניים ועניים שפילסו את דרכם בזכות הכישרון שלהם. מורלוס גדל בעיירה סרטה שבמחוז קורדובה, שם הלחות גבוהה ו-40 מעלות בצל הן לא עניין נדיר. אביו, אלפרדו (שבנו קרוי על שמו), היה הולך כל יום למכור פירות ומשקאות במרכז העיר בכדי לפרנס את אשתו ובנו הקטן, איתו לא היה מפספס שום הזדמנות לשחק כדורגל כאשר היה חוזר מעוד יום עבודה.

כשהיה בן 5, לקח אלפרדו האב את בנו לביה"ס לכדורגל פומיגדורס דה סרטה. לצערו לא היה לו מספיק כסף בשביל לשלם עבור העלות החודשית של ביה"ס, אבל המאמן ויסנטה פרננדס, ראה את הכישרון הגדול של הילד והחליט לצרפו בכל מקרה. את משחקו הראשון שיחק על מגרש מאובק, שערים עם חלודה ורשתות קרועות ולא כבש. הוא תופקד כקשר אחורי ועדיין הראה יכולות טובות משאר השחקנים. ככל שעבר הזמן, המהירות שלו, החוזק, השליטה הטובה בכדור והבעיטות החזקות שיכנעו את פרננדס לשנות את תפקודו מקשר לחלוץ. הגולים לא איחרו להגיע, וזאת למרות ששיחק עם נעליים קרועות ובגדים מעופשים. "המשפחה שלו היתה עניה ללא הרבה אמצעים. לא היה להם איך לשלם עבור נעליים טובות, מדי כדורגל או השתתפות בטורנירים. אלפרדו היה כל כך טוב והיינו בטוחים שהוא יגיע לכדורגל מקצועני יום אחד, עד כי אנחנו היינו אלו שרכשנו עבורו את כל הציוד", אמר פרננדס.

אלפרדו מורלוס, אינדפנדיינטה מדיין
מורלוס במדי אינדפנדיינטה מדיין. לא קיבל מספיק קרדיט (Credit to Alfredo Morelos's twitter)

מורלוס הוא בחור שקט למדי, מופנם שהרבה להניד את ראשו במקום לדבר. למרות זאת, מאמנו בנבחרת קורדובה, מיסאל אבילה, טוען שהוא מנהיג מלידה. "הדרך הטובה ביותר להמריץ אותו היתה להלחיץ אותו. היינו אומרים לו לפני משחקים חשובים שהוא השחקן הכי טוב שלנו, שכולנו תלויים בו והוא מעולם לא איכזב. תמיד כבש את הגולים שלו ותמיד הופיע", אומר אבילה. למרות זאת, בגיל 14 הושעה מורלוס מנבחרת קורדובה לאחר שנבחן בקבוצת הנוער של אינדפנדיינטה מדיין ללא רשות הצוות המקצועי. המצב המקצועי של הנבחרת היה כל כך רע בלעדיו, עד כי שאר השחקנים פנו לנשיא של ליגת מחוז קורדובה שישכנע את אבילה להחזיר את מורלוס לנבחרת. למזלה של הנבחרת, במדיין לא קיבלו את מורלוס והוא המשיך מהיכן שהפסיק, כאשר נבחרת קורדובה מנצחת את כל מה שזז ומורלוס מבקיע בצרורות. ובעקבות כך גם זכה לכינוי "אל בופאלו" (הבפאלו).



בגיל 16, בעזרת ויסנטה פרננדס ועוד איש עסקים בשם היילר מתאוס, שוב נבחן במדיין והפעם גם עבר אותם. הוא הרשים מאוד את המאמן דאז, הרנאן דאריו גומס, שנתן לו את ההזדמנות. הוא אומנם שיחק 25 משחקים וכבש 6 שערים, אבל לא היה יציב וגם לא קיבל מספיק קרדיט ממאמני הקבוצה. הוא נחשב לאחד השחקנים המרכזים בנבחרת קולומביה עד גיל 17 ששיחקה באליפות דרום אמריקה ב-2013, אך לא הרשים בטורניר. כעבור שנתיים, היה חלק מנבחרת קולומביה עד גיל 20 שסיימה כסגנית מחזיקת הגביע באליפות היבשת. מאחר ולא היתה לו את ההמשכיות הנדרשת באינדפנדיינטה מדיין, החליט מורלוס הצעיר לקפוץ על הצעה די נדירה שהגיעה אליו מהקבוצה הפינית HJK הלסינקי. ההצעה היתה לשאול את מורלוס לשנה עם אופציה לרכישה והוא לקח את ההזדמנות בשתי הידיים. בעונה הראשונה היה פנטסטי עם 30 שערים ב-43 משחקים בכל המסגרות, וזאת למרות מגבלות השפה ובעיקר מזג האוויר (מ-40 מעלות בצל, לקרחונים של הלסינקי זה לא דבר של מה בכך). ההתחלה, אגב, לא היתה פשוטה, מאחר ולא הבין את השפה, גם לא אנגלית, ונאלץ לראות את חבריו מבצעים את התרגילים לפני שניסה אותם בעצמו. אבל ברגע שהגיע לקבוצה מאמן ספרדי, הדברים התחילו לזרום חלק. בעונתו השניה שיחק פחות משחקים, אבל המשיך בקצב הבקעות גבוה כשכבש 16 שערים ב-19 הופעות.

מורלוס, הלסינקי
שוב מצטיין החודש. מורלוס במדי HJK הלסינקי הפינית (Credit to Alfredo Morelos's twitter)

נכון שאומנם מדובר בסה"כ בליגה הפינית, אבל יכולת ההבקעה המרשימה של מורלוס הרשימה גם את גלזגו ריינג'רס, שנה אחרי שחזרה לליגה הבכירה וחיפשה שחקנים טובים ולא יקרים שיעזרו לה לצמצם את הפער מסלטיק. מורלוס היה בדיוק כזה. סכום ההעברה שלו לריינג'רס היה 1.5 מיליון יורו בלבד. הוא גם נכנס די מהר לעניינים והחל להפציץ 8 שערים בכל המסגרות פחות מחודש בתוך תחילת העונה.

מבחינה אישית הוא עבר עונה חלומית בסקוטלנד, סיים אותה עם 18 שערים ב-43 משחקים תוך שהוא הופך לשחקן המרכזי בקבוצה ומועמד בסיום העונה לתואר השחקן הצעיר של העונה. ריינג'רס כבר שמו עליו תג מחיר של פי 10 ממה שרכשו אותו, כלומר נכון להיום מורלוס הצנוע מהעיירה סרטה שווה 11.5 מיליון יורו. בשבוע שעבר דחתה הקבוצה הצעה של בורדו ע"ס 3.5 מיליון ליש"ט. בינתיים מורלוס נהנה מהחיים בסקוטלנד, פתח את העונה עם שלושה שערים בשבעה משחקים, כולל בליגה האירופאית, שם עזר לריינג'רס לעבור שלב. הוא גם הספיק לקבל כרטיס אדום הזוי כבר בדקה ה-12 של המחזור הראשון בסקוטלנד. עכשיו כל מה שנותן לג'רארד לקוות זה שמורלוס ימשיך מהיכן שהפסיק אשתקד.



אבל החלום הגדול עבור מורלוס ממשיך להיות הנבחרת הלאומית. הוא מעולם לא זומן לנבחרת הבוגרת, גם לא אשתקד כשחורר רשתות בסקוטלנד. עדיין לא ברור האם פקרמן ימשיך כמאמן ה'קפטרוס', אבל בין אם זה יהיה הוא או מישהו אחר, כבר יהיה קשה להתעלם מהבופאלו. ובתפר שבין חילופי המשמרות בקולומביה, נראה כי הגיע זמנו של מורלוס גם במדי החולצה הצהובה של הנבחרת. "אם אמשיך ככה, אין לי ספק שיום אחד גם ההזדמנות לייצג את ארצי תגיע", אמר מורלוס.

זה הזמן לשים את העין על אחד מהצעירים המבטיחים היום באי הבריטי, כי אולי בעוד פחות משנה תראו אותו מתרוצץ במגרשים בברזיל, מייצג בגאווה את החולצה הצהובה בטורניר הקופה אמריקה.

מורלוס , נבחרת קולומביה
בקרוב נראה אותו גם במדים הלאומיים? סביר להניח. (Credit to Alfredo Morelos's twitter)
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח