סאם פרסטי – קבלן בנייה

את המשפט "אין שחקן שגדול יותר מהמועדון" אנחנו רגילים לשמוע בכדורגל. לדוגמא, כריסטיאנו רונאלדו, שנשלח ממנצ'סטר יונייטד אל ריאל מדריד, למרות שהיה נראה כמו שחקן בתחילת השיא של הקריירה ואם תשאלו את אנשי יונייטד אני משוכנע שעד היום מתחרטים שם על המהלך.

אבל אצלנו בביצת ה-NBA, המצב לא כזה. כבר שנים ששחקנים קובעים איפה הם ישחקו, ואם הם מספיק גדולים, גם עם מי הם ישחקו והמועדונים שותקים ונותנים לזה יד. לפעמים זה נגמר באליפות, כמו אצל הלייקרס, לפעמים זה נגמר בהדחה בסיבוב השני, כמו אצל הקליפרס.

לברון ג'יימס, אנתוני דייוויס, לייקרס, גביע
Credit to "Los Angeles Lakers" Facebook page

 

האיש בכותרת, סאם פרסטי, שמכהן כמנהלה של אוקלהומה סיטי ת'אנדר מאז שנת 2007, עוד כשהקבוצה חנתה בסיאטל, דוגל בכך שאין שחקן שגדול יותר מהמועדון, אלא סיטואציה שמתאימה יותר למועדון. כשהעביר את ג'יימס הארדן ליוסטון רוקטס עבור חופן בחירות דראפט, התקשורת עשתה לו את המוות. כשהעביר את ווסטברוק לאותה קבוצה עבור חופן נוסף כזה, התקשורת כבר התחילה להבין שמדובר בחשיבה לא לעונה או שתיים הקרובות, אלא לחמש ולעשר השנים הבאות.

אז את תחילת עונת המלפפונים החלה אוקלהומה עם חמישייה של כריס פול, ש.ג.א , טרנט פרגוסון \ דורט, גלינארי וסטיבן אדאמס. בזמן כתיבת שורות אלו, הנה השחקנים שעזבו את הקבוצה מאז תחילת עונת המלפפונים :כריס פול, טרנט פרגוסון, גלינארי סטיבן אדאמס, נרלנס נואל, קלי אוברה, עבדל נאדר, דניס שרודר והיד עוד נטויה, כי דני גרין, שהגיע ולא הספיק למצוא את המכולת השכונתית אפילו ואל הורפורד, שהגיע במקומו בנוסף לבחירות דראפט, ככל הנראה לא נמצאים בתוכניות של המאמן החדש על הקווים מארק דייגנולט, שאם יקבל על הורפורד הקשיש מספיק בחירות דראפט, לא יחשוב פעמיים ויעזיב גם אותו.

 

יש סיכוי לא רע שאוקלהומה סיטי ת'אנדר, בהסתכלות של 3-7 שנים קדימה, תהפוך לקבוצת אליפות. הנה, אמרתי את זה! כמות לא סבירה של בחירות דראפט, שאם מתאמצים מספיק וחופרים את הרשתות החברתיות כבר אפשר להתחיל עם הספקולציות לגבי אילו שמות יקראו באילו בחירות (ברוני ג'יימס במדי okc?), אפשר ללא ספק לומר שלקבוצת הרעמים אין שום עניין בעונה הבאה או השנייה אחריה, אלא רק בעתיד הרחוק, בילדים שכרגע עוד משלימים שיעורי בית בזום, או איך שלא לומדים בארצות הברית כרגע.

פרסטי ללא ספק הוא מלך הפרוסס החדש של הליגה. האיש שבעברו בחר בג'יימס הארדן, ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט וגם שלח שניים מהם לטקסס, לא יהסס להעיף אף שחקן מהמועדון שלו בשביל ההצלחה שעשויה לבוא, וככל הנראה תבוא, כי אף בניין עם כאלה עמודי תווך לא נופל באמת.

סאם פרסטי, אולקהומה
Credit to "Oklahoma City Thunder" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח