לבנות מחדש – על מכבי פ"ת לקראת עונת 2017/8

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2017-2018, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. ממשיכים עם עומרי שקד ומכבי פתח תקווה

מכבי פתח תקווה הצליחה ב-4 שנים בלבד בליגת העל לעשות הרבה רעש. תחילה, הקבוצה שבבעלות הלוזונים ניצלה ברגע האחרון כאשר הדרך בה עשתה זאת העלתה הרבה תהיות (בעקבות אירועים אלימים הופחתו למכבי פתח תקווה 3 נקודות, בדיונים נוספים נדחה ביצוע העונש לפתיחת העונה הבאה, דבר שהציל את הקבוצה מירידת ליגה). הרבה דברים השתנו מסיום העונה ההיא ועד לסיום העונה אחרונה במקום ה-4 בניצוחו של המאמן קובי רפואה.

מכבי פתח תקווה
עמוד הפייסבוק – מנהלת הליגות לכדורגל IPFL

מה אפשר לצפות מקבוצה שעלתה על כל הציפיות בעונה שעברה? אפשר לאחל להם להמשיך במה שהם עושים, בעלים יציב (יחסית לבעלים השונים בליגת העל), מאמן עם צבע מיוחד בשוק המאמנים הדל שלנו, מערכת נוער שמייצרת שחקנים כמו טל בן חיים, עומר דמארי ועומר דנינו, ומערכת סקאוטינג איכותית שהביאה שחקן כמו אליסון דוס סנטוס (הבלם הטוב בליגה לדעתי) למחוזותינו. הם עושים הכל נכון בינתיים. או לפחות עשו הכל נכון.

הקיץ עברה הקבוצה שינויים נרחבים בדמות עזיבת שחקני מפתח. גידי קניוק החליט לנסות את מזלו מעבר לים ועבר לטשקנט, דור אלו הצטרף לפרויקט המפלצתי של אלונה ברקת בנגב, ואליסון דוס סנטוס בחר לעבור דווקא למכבי חיפה המתחדשת (כבכל קיץ בשנים האחרונות). גם דני עמוס, קרלוס קוויאר ומיחאי רומן עזבו וקשה לדעת מה צפוי לנו בעונה הקרובה.

בואו נעשה לרגע סדר במי הצטרף ומי עזב.

הצטרפו: תומאש סיבוק (בלם), ז'והאן מרסיאל (בלם), עודד אלקיים (מגן ימני), לוטם זינו (קשר אמצע), יובל שבתאי (קשר אמצע), רישאר סומא (כנף), יניב בריק (כנף, השאלה), יובל אבידור (חלוץ).

רכש די מאוזן יש לציין.

עזבו: גידי קניוק (פחקטור טשקנט), דור אלו (הפועל באר שבע), אליסון דוס סנטוס (מכבי חיפה), קרלוס קוויאר (הפועל עירוני קרית שמונה), דני עמוס (מכבי נתניה), חגי גולדנברג (מכבי נתניה), שמוליק מלול (הפועל רמת גן), דובב גבאי (בני יהודה), מיחאי רומן (ניימכן), לירן רוטמן (הפועל רמת גן, השאלה), אסף לוי (הפועל מרמורק, השאלה), ניראל מחפוד (הפועל מרמורק, השאלה), אביהו עזר (הפועל מרמורק, השאלה), אייטור מונרוי (שחקן חופשי), ננאד אדאמוביץ' (שחקן חופשי).

דוס סנטוס מכבי פתח תקווה
קרדיט תמונה: עמוד הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

בכמה מילים:

קובי רפואה מאמן טוב. הוא הוכיח את זה בעונה שעברה, הוא הוכיח שהוא יכול להביא פוטנציאל לידי מימוש, ולאחד חבורת שחקנים שלא עומדים תחת הטייטל "כוכבים" לסיים מעל מכבי חיפה ומעל פרויקטים בעלי אופי דומה בדמות הפועל רעננה וקריית שמונה. רפואה והלוזונים הביאו תחליפים כמעט לכל שחקן שאיבדו הקיץ, אך כעת המאמן צריך לחבר אותם כמעט מאפס לכדי קבוצה חדשה. במקום הבלמים שעזבו הנחיתו בקבוצה את קפטן נבחרת צ'כיה, הבלם המוערך תומאש סיבוק, ואת הבלם ז'והאן מרסיאל ששיחק בעבר עם עדן בן בסט בברסט הצרפתית. בשער יקבל קרדיט צחי גיגי לאחר עזיבתו של דני עמוס. לנעלי השחקן החשוב ביותר שעזב – גידי קניוק, יועד לוטם זינו, שחזר מת'ון השוויצרית, אבל בנתיים הוא מתקשה להשתלב ולפי הפרסומים בתקשורת הוא צפוי לבקש לעזוב את הקבוצה…

מכבי פתח תקווה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

למי כדאי לשים לב:

עומר דנינו, שבעבר יועד לגדולות, יוביל את ההגנה החדשה (מעניין אם ימשיכו לשחק בשיטת 3 בלמים), יחד עם אחת הרכישות הכי מעניינות בכדורגל הישראלי, תומאש סיבוק שכבר צוין למעלה. יובל שבתאי ינסה להוכיח מחדש למה באר שבע הייתה נחושה להביא אותו בתחילת העונה שעברה לשחק בשורותיה, כמו כן תאי בריבו הצעיר צפוי לקבל השנה הזדמנות רצינית יותר ובנוסף צחי גיגי היה כינור שני בכל העונה שעברה וכעת מקבל הזדמנות אמיתית.

אך כל אלו מתגמדים ליד השחקן הכי מעניין של מכבי פתח תקווה – מנור סלומון. הילד בן ה-18 (יליד 1999) עורר עניין בחלון ההעברות הנוכחי בקבוצות אירופיות רבות ואף דווח כי מונאקו הציעו עליו סכום מכובד. סלומון, שכבר הספיק להיות מזומן לנבחרת הבוגרת, ישתף פעולה עם צעירים רבים העונה במכבי פתח תקווה, ובתור אחד שהיה שחקן הרכב בעונה שעברה (24 הופעות בגיל 18 זה לא דבר של מה בכך), יצופה ממנו להנהיג את החלק ההתקפי של הקבוצה.

מנור סולומון
(צילום מסך)

הימור על מיקום בסוף העונה:

בעונה האחרונה מכבי פתח תקווה הפתיעה את כולם. הקבוצה עברה קיץ של שינויים גדולים מאוד, ולכן קשה לצפות מה יקרה השנה. כפי שכבר נאמר על איחוד הבלאגן ובניית הקבוצה מחדש יהיה אמון קובי רפואה, שבשנה שעברה הרשים אותי מאוד כשסיים רביעי רק אחרי האימפריות של אלונה ברקת ומיץ' גולדהאר והקבוצה המוכשרת של טביב. אני מהמר על מקום רביעי מכובד, חצי גמר גביע המדינה ועונת פריצה שלאחריה כבר לא יוכלו להחזיק את מנור סלומון אצלהם.

מכבי פתח תקווה לוגו

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח