אין חדש תחת השמש – הפועל רעננה לקראת 2018-19

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2018-2019, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. והפעם, עומרי שקד על הנציגה של העיר רעננה.

הפועל רעננה הפכה חברת קבע בליגת העל בשנים האחרונות. מאמנה, מנחם קורצקי, שידע מספר אכזבות לא מבוטל בשנים האחרונות, חזר בעונה שעברה לקבוצה איתה ידע ימים יפים יותר בתור מאמן. רעננה היא זו שנתנה לו את ההזדמנות הראשונה בתור מאמן ראשי (לפני כן אימן את רמת השרון ביחד עם בני טבק), והוא החזיר לה בעלייה לליגת העל, ולראשונה בתולדותיה גם עזר לה להחזיק מעמד ולא לרדת חזרה ללאומית.

בעונה שעברה הגיע לקדנציה שנייה במועדון, וגם הפעם הצליח להשאיר אותה בליגה, בעיקר עם חיזוקים נכונים בינואר. במהלך הקיץ נראה היה שדרכיהם שוב ייפרדו, אך לבסוף, לאחר דין ודברים, החליטו קורצקי והבעלים אשר אלון שהמאמן יישאר בעמדתו הנוכחית. עם זאת, עזבו את הקבוצה מספר שחקני מפתח, בעיקר בחלק ההתקפי של הקבוצה ומעניין יהיה לראות איך המאמן ידע להתמודד עם המצב הקיים.

מנחם קורצקי רעננה
יוביל את הפועל רעננה לחוף מבטחים, שוב? קורצקי. קרדיט לדף הפייסבוק "Hapoel Raanana-הפועל רעננה".

רעננה תרצה להתחיל את העונה הנוכחית בדיוק כפי שסיימה את האחרונה, ויש לה הזדמנות נהדרת לעשות זאת מול בני סכנין, שנכון לכרגע נמצאת בבעיות גדולות מול הבקרה התקציבית, ולא מעט שחקנים נמצאים בסימן שאלה לקראת המשחק במחזור הפתיחה של העונה.

ובכן, נתעמק מעט בסגל ובהרכב, ובבאים והעוזבים.

עזבו: עלי מוחמד קמארה (יאנג בויז, 1.5 מיליון יורו – מכירת שיא להפועל רעננה), שמעון אבוחצירה (הפועל קריית שמונה), רועי זיקרי (הפועל תל אביב), גיירמו ויסקארה (אוריינטה), אלי בבייב (סומקייאט), רועי שוקרני (הפועל חיפה), תומר סוויסה (הפועל עפולה), עמית כהן (הפועל חדרה), מוחמד כאליבת (בני סכנין – סיים השאלה).

הצטרפו: מירקו אורמוש (קשר), דין מימוני (מגן), טל איילה (קשר), עומר ורד (מגן), ניב אנטמן (שוער), קייס גאנם (חלוץ), מרטין אלאניס (כנף), אריאל נגואוקם (חלוץ).

הרכב משוער:

שוער: אסף צור
גם העונה בונים בקבוצה מהשרון על שוער הנבחרת האולימפית. בעבר ניסיון כזה כבר צלח עם עמרי גלזר, שנמכר למכבי חיפה בסופו של דבר. מנחם קורצקי, שוער בעברו, מסתמן כמאמן עם טביעת עין חדה לגבי שוערים צעירים, וחשוב מכך – עם יכולת לממש ולהעצים את הפוטנציאל הטמון בהם. כעת רק נותר לחכות להמשכיות מצידו של השוער המוכשר.

עומרי גלזר
תוצר של רעננה את קורצקי – גלזר. קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC".

הגנה: עדי נמני, עידו לוי, בן והבה, עמנואל אמבולה.
חוליית ההגנה של רעננה היא החלק החזק שלה, במיוחד העונה. לצד עזיבת שחקני מפתח בלא מעט עמדות הקיץ, דווקא על חוליית ההגנה הצליחו ברעננה לשמור באופן יחסי. רביעיית ההגנה של רעננה רצה יחד כבר 5 שנים, ובליגה שלנו, בה תחלופת השחקנים יחסית גבוהה, זהו בהחלט אינו דבר של מה בכך.

יש לציין שהמכירה של עלי קמארה החלישה את החלק האחורי של הקבוצה, שכן בזמנים בהם כל השחקנים הנ"ל היו בריאים, יחד עם קמארה, הם שיחקו כחולייה של 5 שחקני הגנה, והצליחו לייצב את הקבוצה בחלק האחרון של העונה ולהימנע ממאבקי ירידה אל תוך מחזורי הסיום.

קישור: בן בנימין, שניר שוקר, טל איילה (נמניה ניקוליץ'), מירקו אורמוש, מרטין אלאניס.
בקישור יש לרעננה שחקנים עם ותק גדול בליגת העל. ביניהם נמנה שחקן אחד, קפטן הקבוצה שניר שוקר, שמייצג משהו שכמעט אבד לחלוטין בכדורגל של היום. בעידן הנוכחי אנו מקבלים בכל קיץ תזכורות שלמילה "נאמנות" אבד הערך בכדורגל, וסמלים הם דבר נדיר ביותר. יפה לראות שחקן שגדל במועדון ונמצא כבר מעל עשור בבוגרים כשחקן מפתח.

מעבר לכך, נמצא בחוליית הקישור שחקן שהראה לא מעט ניצוצות, ויכול להסתמן כשחקן מפתח של הקבוצה – שחקן הכנף מרטין אלאניס. יחד עם זאת, יש לומר כי השחקן עבר מספר לא מבוטל של קבוצות בשנים האחרונות, וזוהי בהחלט נורה אדומה בוהקת לגבי האישיות של השחקן.

התקפה: סימן שאלה גדול.
עמדת ההתקפה היא ההימור הגדול ביותר בקבוצה. את המועדון עזבו שני שחקנים בכירים שהיו אמונים על רוב השערים של הקבוצה, רועי זיקרי ושמעון אבוחצירה. מסתמן כי השנה יש מספר שחקנים שיכולים למצוא את עצמם כחלוצים הפותחים בקבוצה, כגון קייס גאנם שהגיע מרמת השרון. את העניין האמיתי מספק בעיקר אריאל נקגואוקם, החלוץ הזר שהגיע לקבוצה. אך בשבת האחרונה היה זה דווקא יואב תומר הצעיר מהנוער שפתח בחוד, וגם לו יש סיכוי ממשי להתברג כחלוץ הבכיר של הקבוצה השנה. בכל אופן, קורצקי יצטרך למצוא במהרה את האיש שבו הוא בוטח בחלק הקדמי.

שמעון אבוחצירה
הותיר אחריו חלל שלא ברור מי ימלא – אבוחצירה. קרדיט לדף הפייסבוק "Hapoel Raanana-הפועל רעננה".

הימור על מקום בסוף העונה: ההימור שלי לגבי הפועל רעננה השנה הוא שהיא תילחם על הירידה עד למחזורי הסיום, אך גם השנה תינצל מירידה לליגה הלאומית ותמשיך לעוד עונה בליגה הבכירה בישראל – ליגת ג'פאניקה.

שאלה לסיום למטיבי לכת ויודעי דבר בליגת העל – מה קדם למה, הפועל רעננה או שניר שוקר?

שניר שוקר
הביצה או התרנגולת? שוקר. קרדיט לדף הפייסבוק "Hapoel Raanana-הפועל רעננה".
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח