מקריות היא שם המשחק

אחרי 6 שנים של חוסר הצלחה בקבוצה כל כך גדולה כמו מכבי חיפה, אפשר היה להניח שמישהו יידע מה הבעיה. אני אפילו לא מדבר על פתרון, אלא על שלב אחד אחורה, שלב שאמור להיות הרבה יותר פשוט, למצוא מה לא עובד. השלב הזה פשוט אם לא קוראים למועדון שלך מכבי חיפה.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

יענקל'ה שחר ניסה הרבה דברים. הוא הלך בדרכו שלו, ניסה את מה שהאוהדים צעקו, מה שהתקשורת צעקה, ואפילו ניסה להעתיק את המודל המוצלח של מנהל מקצועי אצל האחות מתל אביב. כל אלו לא צלחו. כל שנה נכשלה מכבי חיפה מחדש וכבר עוד לפני חלון ההעברות בינואר הדיבורים על כך שנגמרה העונה החלו.

במינוי האחרון למשרת המאמן בחר שחר את גיא לוזון באמונה כי האחרון יהיה זה שיוציא את העגלה מהבוץ העמוק בה שקעה בתקופת רנה מולנסטיין. המינוי צרם לרבים מהאוהדים כבר מהרגע הראשון, ולוזון, שמיעט להרשים בקריירת האימון שלו, יצא בהצהרות כדי להשתיק את רחשי התקשורת סביבו, הצהרות שבלשון המעטה לא הצליח לממש.
לוזון הגיע במקרה לחיפה, ההגעה שלו לא הייתה כחלק מתכנית חכמה לבניית תשתיות וקבוצה בריאה לעתיד וכך גם נראית הקבוצה על הדשא.

גיא לוזון
לוזון. הגיע במקרה
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון כדורגל מכבי חיפה"

מקריות היא שם המשחק של מכבי חיפה העונה ולא רק על הדשא. סינטיהו סלליך הגיע לשמור על כושר בקיץ בקבוצת נעוריו, ופתאום נראה כאחד השחקנים עליו לוזון בנה את הקבוצה, שלומי אזולאי הגיע כחלק מעסקת אלירן עטר לצהובים של תל אביב, ותוך שני משחקים הפך לשחקן שלוזון תולה בו את כל הקישור ההתקפי של הירוקים. כמה חבל שלאחר שתי הופעות בלבד נפצע השחקן לתקופה ארוכה ולוזון שב להראות קבוצה רפה על המגרש שתלויה בהבלחות שחקנים יחידים ולא נראית כאחת עם דרך או תכנית משחק. מכבי חיפה סיימה 5 משחקים העונה (מתוך 10) כשלקבוצה היריבה 10 שחקנים. אמנם כל האדומים מוצדקים, אך נראה כי רק כך הצליחה חיפה להציג יכולת טובה העונה.

הפגרה נחתה על חיפה בטיימינג מושלם. אמנם היא הגיעה אחרי ניצחון על סכנין, אך הקבוצה מהמגזר מציגה העונה יכולת כל כך חלשה שלעומתה אפילו חיפה של העונה הציגה לפרקים כדורגל שכיף לראות. חיפה הנחיתה את מו אלאך מנהלה הטכני של ויטסה בכדי שימלא את תפקיד המנהל המקצועי בכרמל. כעת הוא יקבל זמן של שקט יחסי להתחיל לעבוד ולהיכנס לתפקיד מבלי לחצים נוספים של תוצאות כאלו ואחרות. גיא לוזון זכה בכך שאלאך הגיע לראות אותו דווקא במשחק מול סכנין וזה לבטח יקנה לו עוד זמן להוכיח את עצמו.

עומרי גלזר מכבי חיפה
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

אני לא בעד עריפות ראשים, בטח כשאין תחליף ראוי. אני בעד דרך, או בעד המילה השנואה על אוהדי חיפה – תהליך. על איכות השחקנים אין לי מילה אחת רעה לשחר. גל אלברמן מנהיג מוכח, אליסון דוס סנטוס היה הבלם הטוב בליגה שנה שעברה, רמי גרשון היה מהלגיונרים הטובים ביותר בשנים האחרונות, מאור בוזגלו הוביל את באר שבע לקמפיין הטוב ביותר של קבוצה ישראלית בליגה האירופית. מי שאמון על חיבור השחקנים הכל כך מוצלחים הללו ליחידה אחת נכשל, וזה לא בהכרח רק המאמן. זה דבר שמתחיל מהבעלים, דרך המנכ"ל אסף בן דב ומנהלי הקבוצה ועד לאיש שעומד על הקווים וצוותו המקצועי.

יש תחושה שמתחלף דור מאמנים ולאחרונה מקבלים את המושכות הרבה מאמנים צעירים, גם בליגת העל וגם בלאומית. חיכינו הרבה זמן שיגיעו מים חדשים לביצה המקומית, אשר רוויה במאמנים שנראים שבעים ולא עדכניים. אולי זה הכיוון אליו צריכה ללכת חיפה, ואולי לכיוון יצירתי אחר. בכל אופן, על מקבלי ההחלטות בכרמל להסיק את המסקנות הנדרשות ולהתחיל לבנות כיוון אחד בו יילך המועדון, מרמת הילדים הצעירים ביותר ועד לבוגרים, מהאפסנאי ועד למנכ"ל. כבר עבר יותר מידי זמן מאז שחיפה היוותה פקטור בצמרת הליגה, והאחרון שהביא אותה למקום הזה הוא אריק בנאדו שגם הוא חלק ממגמת המאמנים הצעירים. אולי מגיעה לו הזדמנות נוספת.

מכבי חיפה עוד יכולה לחזור למירוץ אם תצליח להתאפס על עצמה, חלילה אני לא מדבר על המירוץ לאליפות, אלא על המירוץ לצמרת. כמו שלא מכתירים קבוצה במחזור העשירי לא קוברים קבוצה במחזור העשירי, בטח לא אחת שבמקום השישי כרגע.

מו אלאך וגיא לוזון מכבי חיפה
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח