הבשורה הגדולה של הקיץ – מכבי חיפה פותחת עונה

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2018-2019, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. והפעם, עומרי שקד על הירוקים מחיפה.

רובן עטר. אריק בנאדו. יוסי בניון. סמי עופר. רוני לוי. מנהל ספורטיבי. צוות אימון זר. כל קיץ בשנים האחרונות הביא איתו את הבשורה על מכבי חיפה. כל קיץ זעזוע חדש במערכת. והאוהדים שואלים, מה נשתנה הקיץ הזה מכל הקיצים?

הקיץ הזה הבשורה היא שאין בשורה. ניסו הכל, שינו הכל. מהחלפת המנכ"ל, דרך החלפת האצטדיון, ואני לא אופתע אם באיזשהו שלב החליפו את האפסנאי. בכל שנה חיפה עברה שינוי מהפכני שדרש זמן התרגלות. כשדבר כזה מגיע בשילוב עם אוהדים שאזלה סבלנותם, הפיצוץ הוא בלתי נמנע. ואכן, כל שנה היה פיצוץ מחדש ולמעשה הפיצוצים הפכו לשגרה כבר לפני זמן רב בחיפה. המפתיע הוא המאמן שמצליח להחזיק יותר משנה, השחקן הזר שמצליח להשתלב בקבוצה, הלגיונר שחוזר ומצליח להראות את היכולת האמיתית שלו, השחקן הצעיר שלא חוטף פיק ברכיים בעליית המדרגה.

אוהדי מכבי חיפה
הקבוצה תגרום להם לחזור לאצטדיון? אוהדי מכבי חיפה. קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC".

יש בי ספק שהאופטימי שבאוהדי מכבי חיפה מייחל לאליפות השנה, אך אני בטוח שכולם רק מחכים לרגע שתחזור הקבוצה לקדמת הבמה. ואולי, רק אולי, אחרי עונה שכמעט ואי אפשר לרדת יותר נמוך ממנה, אחרי קיץ יחסית שקט, מאמן שממשיך לעוד עונה, מנהל מקצועי שמתפקד כמצופה ממנו, וסגל שחקנים שכבר מכיר אחד את השני, אולי העונה המיוחלת מתחילה כאן. אולי מכבי חיפה תוכל לחזור להציג כדורגל איכותי כמו פעם – אולי טוב שהבשורה הגדולה היא שסוף סוף אין בשורה גדולה.

מי הגיע: גיא חיימוב (שחקן חופשי, שוער), ז'ורז' מאנג'ק (ספרטה פראג, קשר אמצע), מיכיל קראמר (שחקן חופשי, חלוץ), עפרי ארד (סיים השאלה, בלם), איאד חבשי (סיים השאלה, בלם), סאן מנחם (סיים השאלה, מגן שמאלי), יהב גורפינקל (סיים השאלה, מגן שמאלי), שי בן דוד (סיים השאלה, מגן שמאלי), שון ויסמן (סיים השאלה, חלוץ).

מי עזב: מאור בוזגלו (שחקן חופשי), עומר דמארי (סיום השאלה), הולמאר איולפסון (לבסקי סופיה, 500 אלף יורו), גיורגי קוסטדינוב (ארסנל טולה, 200 אלף יורו), עומרי בן הרוש (לוקרן, חינם).

מתנדנדים: במועדון מנסים להיפטר מהחוזה של הקשר קאיו אלבס שאינו נמצא בתכניות לעונה הבאה, אך עם זאת מחזיק בחוזה. התלבטות קיימת גם לגבי אטיין ריינן, אך בשלב זה הוא צפוי להישאר במועדון. דבר נוסף שלא הוחלט הוא לגבי עמדת השוער. מסתמן שהשוער הפותח העונה יהיה גיא חיימוב שהגיע מהאלופה, אך בסגל כרגע נמצאים 4 שוערים והמועדון צריך להחליט על עתידם.

למי כדאי לשים לב: ראשית לשוער גיא חיימוב, שעקב התפתחויות לא צפויות אצל האלופה מצא את דרכו המפתיעה למכבי חיפה. מדובר בשוער מנוסה ומוערך שיכול להוסיף המון כוח לעמדה שהראתה חולשה גדולה במכבי חיפה של העונה שעברה.

רמי גרשון, שלא הצטיין בלשון המעטה בעמדת הבלם בעונה שעברה, הוסט עם תחילת עונה זו לעמדת המגן השמאלי, עמדה מאוד בעייתית במכבי חיפה בשנים האחרונות. אך עמדה זו אינה זרה לו, הוא שיחק בה פעמים רבות ואף בנבחרת ישראל זו הייתה העמדה בה פתח ברוב הפעמים.

מכבי חיפה, מכבי תל אביב, רמי גרשון, אייל גולסה
Credit to "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL" Facebook page

אחרי עונת פריצה נהדרת ועונת דעיכה שכללה פציעות, העונה נדרש מנטע לביא לעלות שלב, ולהציג איכויות התקפיות בנוסף לתכונות הגרזן שמשויכות לו. כבר עם פתיחת העונה הבקיע הילד שער בכורה בקבוצה וזה יכול להיות סימן מעודד.

עמית זנטי ומוחמד עוואד שגדלו במכבי חיפה יקבלו העונה הזדמנות גדולה יותר ויצטרכו להוכיח את עצמם.

מעבר לכל אלו יש 4 שחקנים שעליהם יקום וייפול דבר במכבי חיפה – שלומי אזולאי ורועי קהת בקישור וסינטיהו סלליך וניקיטה רוקאביצה בהתקפה. בעיניי לשחקנים אלו יש משמעות גדולה יותר מסרט קפטן, או טייטל כזה ואחר. אלו השחקנים שאחראים לעשות את הדברים הגדולים שאוהדי מכבי חיפה היו רגילים לראות, ובניגוד לרבים אחרים שעברו בכרמל בשנים האחרונות, ברגליים שלהם באמת קיים הפוטנציאל לעשות זאת.

הימור על מקום בסיום העונה: על מכבי חיפה תמיד קשה להמר, היא מוכיחה בשנים האחרונות שתמיד היא יכולה להפתיע לרעה. אך דווקא עכשיו, אחרי העונה הגרועה ביותר שזכיתי לראות אותה, אחרי עונה שבה הוכיחה שאסור לצפות ממנה לכלום, הפעם אני מאמין שמכבי חיפה תתעלה על עצמה. לא רק בגלל שאני מאמין ביכולת של חיפה, אלא, ואולי בעיקר בגלל, שרוב קבוצות החלק העליון של הליגה נחלשו בצורה כזו או אחרת.

ההימור שלי שמכבי חיפה מסיימת עונה יחסית טובה, ללא החלפת מאמן, במקום 3-4 ותשיג את הכרטיס לאירופה לשנה הבאה.

מכבי חיפה קהל
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח