עיתונות לא ראויה – טור תגובה לכתבה בטיים אאוט תל אביב

קראתי את הכתבה של מיכל צורן ב"טיים אאוט" על התנהגותם הברברית של אוהדי מכבי ת"א ולא יכולתי לעצור את עצמי מלפרוק את עצביי על המקלדת.

הניסיון השיטתי להכפיש את האוהדים והעריכה המגמתית של חווית הכתבת באותו יום, הזכירו לי סרטון ערוך מלפני כמה ימים שנועד לפגוע בנדב איל, שם נלקחו חצאי משפטים וחוברו לקטע וידאו שמטרתו אחת – להכפיש ולהשמיץ את האדם ואת יושרו.

 

הכתבה של צורן רוויה בניסיונות לצייר את אוהדי מכבי תל אביב כחיות, ברבריים, פראיים ושיכורים שפוגעים בסדר השקט של הרחוב. ללא כל התייחסות לאורח החיים בשכונת פלורנטין ומבלי לעמוד על יתרונות המנהג.

"הפרלה" מהווה מזה שנים כמוסד עבור אוהדי מכבי, המקום שם מתאספים האוהדים, שרים שירים ונכנסים לאווירה לקראת המשחק. אין אדם בפלורנטין שלא יודע מתי יש משחק, קולות השירה והנחיל הצהוב אכן לא מותירים ספק לגבי קיומו של משחק ומי הנציגה העירונית שמארחת.

מכבי תל אביב קהל
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב

הכותבת מתחילה עם תיאור של כמה בני עשרה שלובשים חולצה של נייקי ושותים בירה, ניסיון לצייר את האוהדים כחבורה של ערסים בני עשרה, אותם ערסים שמשתכרים עד לאובדן חושים בגינות ציבוריות באישון הלילה. העדויות של תושבי השכונה לא אומתו. לא זכור לי מתי אוהדי מכבי הדליקו נפצים ברחובות השכונה ואני כבר שנים פוקד את הפרלה בימים טרום המשחק.

הכותבת ממשיכה וטוענת שהאוהדים עושים בלאגן, אך מהו אותו בלאגן? האם ניתן להעניק תיאור יותר מופשט מזה? בטח אחרי ניסיונותיה השיטתיים לצייר את האוהדים כבהמות. זהו תיאור פשטני שמטרתו לגרום לקוראים שלא מעורים בכדורגל הישראלי, לתפוס את אוהדי מכבי כבהמות חוליגנים.

ומה דעתה על תרבות האוהדים באנגליה? גם שם האוהדים פוקדים את הברים שמצויים באזורים מיושבים, בלב ליבן של שכונות. הבריטים שותים הרבה יותר מהישראליים, שרים יותר ושיכורים יותר, אז מדוע כשמדובר על אנגליה קוראים לזה "תרבות"?

בנוסף, האם הכותבת מתייחסת לערך של המנהג הזה? של ההכנסה לבר הפרלה ולעסקים ברחוב בשעות בהן הרחוב פחות עמוס? האם היא מתייחסת גם לאוהדים בברים ביפו? ניכר שאין טעם להיכנס לניתוח כלכלי שחלילה לא יעניק נקודות זכות לחיות בצהוב.

מכבי תל אביב, קהל
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב

ומי הם אותם מתלוננים? הרי רחוב פלורנטין ידוע בריחות רעים מכל עבר, בביוב שעולה על גדותיו בחורף ושלל מחדלים בהם העירייה לא מטפלת. כל זאת לצד נרקומנים שזולגים לאזור מהתחנה המרכזית. דווקא אוהדי מכבי תל אביב הם הבעייתיים? חבר'ה שבאים לשתות בירה או שתיים, לשיר עם חבריהם, קצת לשכוח מצרות היומיום ולהנות מקבוצתם. אותה קבוצה שנסעו אחריה 3 שנים לנתניה בפקקים.

אותם מתלוננים הם תושבי קבע בשכונה? האם הם גרו בה לפני כ-3 שנים? כי אם כן אז זה לא אמור להיות חדש להם. לרוב, הדירות ברחוב שכורות על ידי צעירים, אני בטוח שלא מעט מהם לא מכירים את המנהג הזה כיוון שלא שעברו לפלורנטין בטווח שלוש השנים האחרונות ובטח הופתעו לגלות שפעם בשבועיים, אוהדי מכבי מתאספים לשעתיים טרם המשחק, כדי להפוך את הערב הזה ליותר ממשחק כדורגל, כדי להפוך את הערב לבילוי חברתי.

 

הכתבת גם טוענת שהמשטרה מפזרת את האוהדים בסוף כל התקהלות או במקרים אחרים הם פשוט מתפזרים מעצמם לאצטדיון. האמת היא שהמשטרה נוכחת ברחוב, אך אין לה עבודה כיוון שאין שום התפרעות שמצריכה טיפול של המשטרה. במה שונה הסיטואציה מבר פופולרי בעיר שגדוש בכל ערב? האם ישנו ונדליזם שנלווה להתקהלות או שרק לזר הצופה מהצד נראה שקבוצת האוהדים נוהגת באלימות?

קרדיט לעמוד הפייסבוק של הפרלה

 

האם הכתבת מודעת לכך שרבים מהשירים של הצהובים נכתבו ע"י אדם בעל תואר שני שעוסק בחינוך? האם קיים סיכוי שהכתבת ניסתה לצייר נרטיב מסוים שמתכנס עם הסטיגמה של אוהדי כדורגל בורים, אלימים ומטומטמים? על כל השאלות האלה לא תמצאו תשובות בכתבה, גם לא תמצאו שלפני שבועיים אחד השכנים זרק כוס זכוכית על אוהדים שעמדו ברחוב ודיברו, ורק במזל הכוס לא נפלה לאף אחד מהם על הראש.

איני מכיר את הכתבת, איני יודע מה הקשר שלה לספורט, יש בי הערכה רבה למגזין "טיים אאוט", אך הכתבה הזאת היא קלון למגזין הזה שבא להכפיש את קהל האוהדים של הקבוצה הגדולה ביותר בעיר.

לא, אין פה התקרבנות ואין פה ניסיון לעורר סימפתיה, יש בו תגובה צינית וביקורתית כלפי כתבת שלא עשתה את עבודתה נאמנה. אז תודה לך מיכל על הניסיון, אך אם את מכבדת את המקצוע שלך, תלכי בבקשה, תלמדי מנדב איל איך מבצעים סיקור עיתונאי בצורה ניטרלית וראויה.

קרדיט לעמוד הפייסבוק של מכבי תל אבי
Print Friendly, PDF & Email

17 תגובות

  1. כתבה אחת לא מחמיאה – טור תגובה.
    איזה כיף להיות במיינסטרים, הלוואי על בית"ר

    • די לבכיינות

      די כבר עם ההתקבנות הבית"רית, בית"ר כבר מזמן לא קבוצה מסכנה , יש לכם אוהדים בתקשורת ועד צמרת המדינה.
      זה נכון שהתקשורת ברובה לא מחבבת את אוהדי ביתר אבל היא גם לא מחבבת את מכבי.

      יש לי המון דןגמאות ונתונים איך מכבי היא הקבוצה הכי נקנסת גם כשבודקים פר העמדה לדין.
      יותר רדיוסים, יותר קנסות, יותר סנקציות נגד האוהדים.
      את התסכול שלכם תוציאו על הפועל או חיפה.
      אוהדי מכבי מקבלים בראש מהמשטרה ובתי הדין יותר מאוהדי בית"ר ואני מוכן להוכיח את זה באמצעות פרמטרים ברורים שכבר פורסמו בעבר.
      רק שאוהדי מכבי לא בכיינים כמו אוהדי בית"ר.

  2. לגבי איל נדב, הוא עושה חרא של עבודה בעצמו, אין צורך בסרטונים ערוכים.

  3. אנשים גרים שם! גם אנשים מבוגרים וגם ילדים.
    היית רוצה התקהלויות, קללות וברבריות (ראיתי אוהד מכבי מנפץ בקבוק בירה על המדרכה) מול הבית שלך?

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      מותר לאנשים להתקהל ב-19:00 בערב. מה עם כיכר רבין? אנשים לא גרים שם? אז בוא מעכשיו לא נעשה עצרות או כנסים כי אנשים גרים שם

    • שיעברו דירה !! איזה שטויות . אם היו עוברים על החוק המשטרה היית מפזרת אותם משם . אבל אנשים כמוך תמיד מתלוננים ולא משנה על מה . בדיוק כמו אותם אנשים שהתלוננו בקיץ על תאורה מאצטדיון בלומפילד בלילות . דבר שהיה בו צורך על מנת לסיים את העבודות בלי לשרוף את הפועלים בחום של אוגוסט . תמשיכו לבכות ולהתלונן . האוהדים ימשיכו לשיר ולרקוד ולא משנה מאיזו קבוצה ובאיזו עיר

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      אנשים שגרים במקום שידוע בתור אזור בילויים של צעירים עם מלא פאבים ומסעדות ומתלוננים על רעש? חחחח אתה אמיתי? חחחח
      כל סופ"ש טיפוסי יש שם התקהלויות של אלפי בליינים שעושים מעשים ומרעישים לא פחות גרוע.

  4. הגיע הזמן שגם על הקהל של מכבי יתלבשו. חלאס להיות המאמי של התקשורת.
    על אוהדי הפועל ובית"ר נופלים כבר 20 שנה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      שטויות במיץ, הקהל של הפועל מאותרג כבר שנים

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      איזה גיבוב של שטויות.
      אם כבר קהל שלא נוגעים בו כמעט בכלל זה הקהל של הפועל כמו שאמרו פה.
      הקהל של מכבי מותקף הרבה מאוד. לפעמים על סתם המצאות.

  5. מכבי פושעי מלחמה

  6. תושב פלורנטין

    כתבת הזויה שאף איד חא קורא ובטח לא מאמין לשטויות שלה! בלומפילד החדש יצר מצב יפה מאד של ברים מלאים כמו באירופה בכל פלורנטין ואני בכלל אוהד חיפה הכל מתנהל בשקט ועל מי מנוחות ללא בעיות .
    חוץ מבעיית חנייה שנוצרה לנו במשחקים כל היתר נהדר בשכונה ובכל הקשור לאוהדים.
    לצערי אלימות הייתה פה ושם עם אוהדי הפועל וביצר בזמנו ולא מזמן שוב ברחוב יפו בלי קשר למשחק .

  7. תשתחוו יא בני זונו* זה שיר שנכתב ע"י בן אדם בעל תואר שני בחינוך?
    חחחח
    תודה למועדון מכבי ת"א שבזכותו גדלים כאן מלח הארץ..
    קהל שאין לו מודעית עצמית.

    • כל האמת ורק האמת

      למה ציפית ליצירה ספרותית מימי הרנסס?
      כותבים בהתאם לאירוע/מצב/תרבות האהדה.

      הקהל של מכבי אם כבר הקהל הכי מודע לעצמו מכל הקהלים החיים בסרט האחרים שיש במדינה הזאת. יודע מה הוא שווה ומה הוא לא, מתעסק בעובדות, בעוד קהלים אחרים עסוקים בהאדרות הזויות שמבוססות על שטיפות מח, זיכרון של יונה עם ראש חלול וטמטום טהור שגובל בפיגור שכלי.

    • איזה יופי זה לערוך ולעוות את הדברים. יש פה הצגה של הקהל של מכבי מזווית שונה. אף אחד לא אומר שהמצב מושלם וכל השירים ראויים.
      והשירים שנכתבו על ידי האדם בעל התואר השני לא מכילים ף לא קללה אחת כלפי היריבות שלנו, שירים שהם הלל אך ורק למועדון שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח