עושים סדר בבאלגן – הכנה למחזור הפלייאוף ה-4 בליגת החלומות

אחרי פגרת נבחרות + היעדרות שלי, שהיא איפשהו בסקאלה בין הוא כשיר, אבל לא משחק סטייל אצילי\קלטינס ובין זה שפשוט הייתי בחופשה במהלך פסח (תודה רבה דני על הטור במקומי), צברנו כבר קצת קילומטראז׳ פלייאוף. אפשר לעשות סיכומון ביניים, לראות מה אפשר ללמוד ממה שקרה ולהסתכל קדימה.
טיקטיק מונדיאל 
מה קרה בינתיים?
שלושה מחזורי פלייאוף מאחורינו (2 מחזורים ״משולבים״ של עליון ותחתון ואחד רק עליון) ואני חושב שכולם כבר מבינים שקלישאת הדרבי הנדושה מתאימה גם לפלייאוף בליגת החלומות – ״לפלייאוף חוקים משלו״. היה לנו מחזור עם ניקוד גבוה מאוד ואז הגיעו שני מחזורי חושך יחסי. חוץ ממי ששם את דיא קפטן נגד מכבי.
אני אנסה לסכם מה ״למדנו״ – 
  • בפלייאוף העליון אין ״משחקים קלים״ (טוב, כרגע חוץ מנגד מכבי ת״א). נתניה ובני יהודה שאין להן הרבה על מה לשחק הוכיחו ב-2 המחזורים האחרונים שזה ממש לא משנה מבחינתן. שתיהן עם 4 נקודות שכוללות בתוכן הנחלת תבוסה לקבוצה שהרגישה שהיא עדייו במאבק האליפות.
  • משחק אחד טוב שלמכבי חיפה נגד עכו לא מצדיק לקחת מהם שחקני הגנה, בטח שלא את מאבוקה.
  • ברגע שכל משחקי הפלייאוף התחתון בשבת והעליון מפוזרים בהמשך, יש לנו בעיה קשה עם ההרכבים, בעיקר בהתקפות של העליון. עוד סיבה ללכת בעיקר על הגנות מהעליון והתקפות מהתחתון.
  • יש מאבק אמיתי בפלייאוף התחתון ואנחנו עמוק בתוך דילמת ״איכות הקבוצות מול חשיבות המשחק״. אשדוד ואשקלון למשל ניצחו במחזור האחרון את סכנין וחיפה, בעיקר כי המשחק היה יותר חשוב להן והן במאבק ישיר נגד הירידה.
  • דיא סבע ואורן ביטון הם אמ-אמא של הבאנקרים. בלי להתחכם.
  • חוסר יציבות מוחלט ואי יצירת מומנטומים. אומנם הייתה פגרה באמצע, אבל איכשהו ב-3 מחזורי פלייאוף עליון, חוץ מהפועל ב״ש ומכבי ת״א ששמרו על יציבות בגזרתן (3 הפסדים ו-3 נצחונות) – שאר הקבוצות עשו את שלושת התוצאות ב-3 מחזורים (נצחון, תיקו והפסד). בתחתון, אף קבוצה לא עשתה שני משחקים ברצף במשהו (2 נצחונות, 2 הפסדים או 2 תיקואים). עכו ו-ק״ש עדיין לא ניצחו. רעננה ו-אשקלון עוד לא הפסידו.
דיא סבע
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

למידה מהעבר זה נחמד, אבל מה עושים מעכשיו?

ברוח השבוע האחרון באירופה, תאמינו שלחזור מפיגור זה אפשרי. בשביל לעשות את זה, צריך קצת להעז. כל אחד משחק על משהו אחר בשלב הזה של העונה. חלק ממש מתמודדים על הפרסים, חלק במאבק מיקום בליגה כמו של הזווית (קוד – 230314) וחלק פשוט רוצים לעבור את החבר המעצבן הזה שכל שבוע מקניט אתכם. עם כל הדינמיות וחוסר היציבות כרגע בליגה ועם המספר משחקים שנשארו – יש לכם סיכוי להשיג את המטרות שלכם. הגישה – תיזמו, אל תרדפו. תקחו הימורים. אין כמעט הגנות בטוחות, אל תפחדו ללכת עם 3 בהגנה מב״ש + קפטן מההגנה של ב״ש נגיד אם אתם מאמינים בזה. אל תפחדו פתאום ללכת על הגנה של אשדוד \ אשקלון בכל הכח. תלכו על שחקני התקפה לא צפויים. מה שכן – אל תגזימו. קפטן, זה נושא מעניין בפני עצמו. דווקא פה הייתי הולך קצת יותר סולידי.
עוד משהו אחד לקחת בחשבון בהימורים שלכם, רצף המשחקים. אנחנו בתוך רצף המשחקים ה״משולבים״, כלומר אין את השכונה של 11 חילופים בזמן הקרוב (עוד 3 מחזורים). אז הימורים הימורים, אבל קחו בחשבון שיש גם מחזור שבוע הבא. סדר המשחקים שונה מהעונה הסדירה אז על תעשו את זה על אוטומט. תסתכלו על המחזורים הבאים כשאתם עושים חילופים.


מה אחרים בחרו שבוע שעבר בשביל להבין מה ה״מיינסטרים״?

בחירות ב-1,000 המדורגים ראשונים (ההרכב הכי פופולארי):
  1. דיא סבע 94%
  2. פיראס מוגרבי 64%
  3. אורן ביטון 55%
  4. חנן ממן 52%
  5. האסלביינק 50%
  6. סילבסטר 50%
  7. ערן לוי 44%
  8. אלי דסה 38%
  9. עדי נימני 33%
  10. מאבוקה 31%
  11. ויסקארה 26%
בני סכנין, מוגרבי
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל

 מה הווינר אומר לנו על הסיכויים של ההגנות לשמור על שער נקי במחזור הזה? 

  1. הפועל באר שבע 62% (נגד ה.חיפה ב’)
  2. מ.ס אשדוד 61% (נגד עכו ח’)
  3. מכבי חיפה 59% (נגד אשקלון ב’)
  4. בית”ר ירושלים 54% (נגד מכבי ת״א ב’)
  5. בני סכנין 53% (נגד מ.פ״ת ב’)
  6. מכבי נתניה 53% (נגד בני יהודה ח’)
  7. הפועל עירוני קריית שמונה 50% (נגד רעננה ב’)
  8. הפועל רעננה 48% (נגד ק״ש ח’)
  9. בני יהודה 45% (נגד נתניה ב’)
  10. מכבי פתח תקווה 44% (נגד סכנין ח’)
  11. מכבי תל אביב 40% (נגד בית״ר ח’)
  12. הפועל אשקלון 34% (נגד מ.חיפה ח’)
  13. הפועל עכו 32% (נגד אשדוד ב’)
  14. הפועל חיפה 29% (נגד הפועל ב”ש ח’)


ווינר – אתם מנותקים. באמת, מישהו יצטרך לעשות ועדת חקירה בסוף על מה שקורה עם היחסים של מכבי חיפה (זוהי אינה המלצה להמר, אבל אם מישהו היה שם כסף נגד מכבי חיפה ב-7 שנים האחרונות בווינר זה לדעתי מנצח ביטקוין 😉 ). מעבר למכבי חיפה, היחסים אומרים לנו ללכת אול-אין על הפועל ב״ש. המועמדת הבאה בתור זאת בעצם קבוצה שלא באמת יודעת לשמור על שער נקי, ואז ניתוק, ואז בית״ר נגד מכבי. בקיצור, מחזור הגנה קשה מאוד.

שחקנים לשים אליהם לב

אני אעשה לדני כבוד ולא אכתוב במפורש על מי הוא המליץ בטור שהוא החליף אותי 😉
לפני שאני אמליץ על פי אינטואציה והגיון. כלי עזר סטטיסטי. בגרף מוצגים השחקנים שעד כה בפלייאוף ביצעו את מספר הפעולות עם פוטנציאל נקודות התקפיות הכי גדול עד כה בפלייאוף (לא הרבה במשחקים, אבל בכל זאת). הפעולות שמיינתי לפיהן הן מסירות מפתח + בעיטות למסגרת. מה שמוצב זה הן, שערים ובישולים ל90 דקות.

עידן ורד – קשר, 12 מ׳ – בית״ר ירושלים

5 שערים ו-2 בישולים ב-430 דקות נגד קבוצות פלייאוף. אלו המספרים של עידן ורד העונה. משהו שאנחנו רגילים לראות מ-רונאלדו ו-מסי ולא שחקן מקומי בליגה. אני לא טוען שזה ימשיך באותו קצב, אבל עידן ורד העונה בליגת העל הוא משהו מיוחד, ואם הספקתם לשכוח את זה אחרי שהוא לא היה פה תקופה ארוכה, השער המדהים שלו נגד בני יהודה אמור להזכיר לכם. בעולם שיש לנו 3 שחקנים מכל קבוצה, שכטר במעמד מוזר, קלאודמיר בירידה והסיבה היחידה לבחור בסאבו זה פנדלים (עם אפשרות לאכול לקרדה כמו מחזור אחרון) – ורד צריך להיות מהראשונים שאנחנו חושבים עליהם כשאנחנו צופים שבית״ר תכבוש (שזה צריך להיות תמיד בגדול).
למה לא? כי הוא רק חוזר מהיעדרות ארוכה. כי וארן תפס לו את התפקיד וכרגע בב״ז (לכאורה) מנסה למצוא פתרונות איך לשלב אותם. כי לבית״ר יש מלא כלים התקפיים והם כובשים הרבה נייחים ופנדלים אז גם אם הם מנצחים וכובשים זה ממש לא בטוח יגיע ממנו.

שחר פיבן – מגן, 5 מ׳ – מ.ס אשדוד

להמליץ על שחקן הגנה מאשדוד זה משהו שקשה לי איתו מאוד (בעיקר אחרי שהאכלתי אתכם כבר את הלוקש הזה בעבר עם טום בן זקן), אבל באמת שבמחזור כזה אין ברירה. אשדוד משחקים משחק קריטי לחיים שלהם בליגת העל, מול הקבוצה החלשה בליגה. אין הרבה אפשרויות אחרות שבולטות בהגנה ולכן מאוד הגיוני לקחת מההגנה שלהם שחקן. למה פיבן? קודם כל כי הוא זול. פיליפנקה סוחב איתו את זה שהוא היה במכבי ועולה 8, ברוצ׳יץ׳ שהוא גם אופציה טובה עולה 6 (אם יש לכם כסף לכו על זה). בעמדת המגן הימני, לא ברור מי ישחק. טום בן זקן (שכנראה הייתי ממליץ עליו שוב אם היה משחק, טפו עלי), מוצהב. פיבן פתח ושיחק 90 דקות ב4 משחקי הליגה האחרונים + גביע לפני כן. אז אם לא יהיו הפתעות הוא אמור לשחק.
למה לא? כי הגנה של אשדוד. כי כמו שצוין בעבר, לעכו יש נטיה להרוס מה שנראה מראש כשער נקי קל. שימו לב גם שיהיו הרכבים למשחק הזה כי הוא הראשון – אז תחכו עם ההרכב (אם אתם לא שומרים שבת) עד שאתם רואים שהוא שם, אל תפלו איתו סתם. כי ברוצ׳יץ׳ אופציה התקפית יותר טובה ורק מליון מעל. כי גם ג׳ראפי אחלה אופציה.


רמזי ספורי – קשר, 7 מ׳ – מכבי נתניה

ספורי הגיע לנתניה בינואר אחרי חצי עונה לא יותר מידי מרשימה בהפועל אשקלון. הקשר\חלוץ שמושאל מהפועל ת״א נכנס בדיוק למיקום שהיה חסר בו שחקן משמעותי בנתניה, עמדת החלוץ ליד ערן לוי ו-דיא סבע. היה שלב בעונה הזאת שחשבנו שקייטה לוקח אותה והוא גם עשה עונה נהדרת, אבל אז חומוס (דראפיץ׳ אמר, לא אני). קוגנוגביה נכנס לשם לפרקים, לא ביותר מידי הצלחה. ברדראפיץ׳ אפילו הקפיצו מהנוער את מלדה שעשה עבודה טובה כמה משחקים. ואז ספורי. הוא הבקיע כבר 2 ובישל אחד ב-6 המשחקים שפתח. סבע, שבעונת כיבוש מופרעת, הוא גם מוסר בחסד. הכתובת הכי טובה למסירות שלו – ספורי. ספורי שחקן מהיר ועד עכשיו (לעומת באשדוד), הוא ממש חד. מאז שהוא בפנים, הוא תרם יותר מערן לוי. אז אם אתם רוצים לצאת מהקופסא של סבע+לוי בהרכב, הוא אופציה מצוינת, וזולה יותר. אה, והכי חשוב, הוא קשר בוובי, אז כל שער זה 5 נק׳ ולא 4 למרות שהוא מתופקד חלוץ.
למה לא? כי בעיות תקציב לא אמורות להיות. על סבע לא מוותרים (נראה לי שהמשחק נגד מכבי לימד את מי ששכח), ערן לוי בועט פנדלים. הוא מאיים לשער (1.5 בעיטות למשחק) הרבה פחות מ-סבע (4 בעיטות למשחק) ולוי (5 בעיטות למשחק). אז יש פה תלות הרבה יותר גדולה ביכולת סיום שלו מאשר אצלם (אצל לוי זה המון בעיטות מרחוק והאחוז המרה שלו הכי נמוך בליגה, אבל עדיין). כי הוא יוצא באיזור דקה 65 כל משחק שפותח.
מכבי נתניה
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי נתניה

בונוס:

טוני וואקמה.
אני לא נוהג לציין ״שחקני על״ בטור, אבל יש פה מקרה קצת מיוחד. קודם כל המעמד שלו כשחקן על כבר לא ממש קיים. הוא בחוץ בגלל פציעה, אומרים שהוא בריא, לא ממש משחק חוץ מלשמור על הכדור בשביל לבזבז זמן וכו׳. אז קודם כל, תתייחסו לזה רק אם יש דיווחים שהוא אמור לפתוח כמובן. עוד הסתייגות, לא ראינו אותו באמת משחק כבר תקופה, זה הימור. אז למה אני מציין אותו? חוליית ההגנה של הפועל חיפה. רוב העונה חיפה שמרו על קו הגנה יציב של מלול, קפילוטו, תמאש ו-שיימן. שיימן קיבל אדום משחק קודם. קפילוטו גם ייעדר. מלול פתאום בספק. גל אראל, שהוזנק לעיתים לכפות, גם בחוץ. בקיצור, מצופה שם הגנת טלאים רצינית. מי יכול לחגוג על דבר כזה יותר מ-וואקמה?
בהצלחה לכולם!
טוני נוואקמה, הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח