רגעי הכרעה – הכנה למחזור ה-28 בליגת החלומות

זה נגמר! צלחנו את הפגרה המעיקה ביותר של העונה, אנחנו בישורת האחרונה וכמו שבפלייאוף העליון כל משחק הוא מכריע עכשיו – כך גם כל מחזור בליגת החלומות. כמו שאולי שמתם לב, השבוע אדם רוזנטל הגדול לא עומד מאחורי הטור וזאת בעקבות כך שדיברנו בנינו והגענו למסקנה שאני פשוט טוב יותר במשחק הזה וגם בגלל שהוא בחו"ל ואין לו זמן השבוע (גילוי נאות – הטור נכתב תוך התייעצות עם אדם…).

נעבור שוב בקצרה על חוקי הפלייאוף בוובי – השבוע אנו עומדים לראשונה בפני מחזור מצומצם של פלייאוף עליון בלבד, כלומר – 3 משחקים. מותר להרכיב עד 3 שחקנים מכל קבוצה ושוב יש 11 חילופים כאשר המחזור הבא הוא משולב ושוב נקבל 11 חילופים, לכן גם השבוע אין צורך לחשוב קדימה. ניתן למצוא הסבר מעמיק יותר כולל משמעויות שנגזרות מכך למשתתפי הוובי פה.

מספר נקודות כלליות על המחזור:

  • קודם כל צריך להבין שמדובר במחזור קשה. אין הגנות חלשות בפלייאוף העליון, לדעתי לא צפויים הרבה שערים ולא יהיה קל לפגוע במבקיעים/מבשלים. עם כל זאת, ההגנה היחידה שנראה סביר שתשמור על שער נקי היא של הפועל חיפה. המשמעות היא שמקבוצות אחרות מומלץ להרכיב בעיקר שחקני הגנה שמרבים לספק מספרים מבחינה התקפית (ביטון, דסה, קנדיל וכאלה). ההמלצה שלי לגבי שחקני ההתקפה היא בחירות סולידיות ויחסית בטוחות.
  • במחזור כזה יש חשיבות מוגברת לבחירת הקפטן. סביר להניח שב-3 משחקים לא יהיו הרבה שחקנים שיתנו מחזור וובי מצוין (נניח 8 נקודות ומעלה), מי שיצליח לפגוע בקפטן כזה יישחק אותה. תשקיעו מחשבה בבחירה הזאת. המלצה ספציפית? לא לקחת סיכונים מוגזמים. זה לא מחזור להשתגע בו.
    דיא סבע מכבי נתניה
    סבע. האם שוב יוביל את בחירות הקפטן? קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי: FC Maccabi Netanya – מועדון כדורגל מכבי נתניה
  • חוסר ודאות לגבי הרכבים – מאוד קשה להעריך מי שחקני ההתקפה שיפתחו בשלושת המוליכות. שהר או פקהארט? וואקמה או זריהן? וידאר ושוינפלד או אולי בכלל עטר ובלקמן? וארן, סילבסטר או שכטר, מי יסופסל? חכו לרגע האחרון עם בניית ההרכב ונסו לדלות כמה שיותר מידע מהאתרים השונים. ממליץ לא ללכת על שחקן שיש ספק כלשהו לגביו.
  • ריבוי כלים בהתקפה – כמה שלקבוצה יש יותר כלים התקפיים, כך יותר קשה לנו לנחש מי יביא מספרים. שתי הדוגמאות הבולטות הן בני יהודה (חוזז, צ'יבוטה, כהן, ולסקיס) ובית"ר (סאבו, סילבסטר, שכטר, עזרא, וארן, ורד). האם המשמעות היא שצריך להתרחק משחקני התקפה מהקבוצות האלה? בודאי שלא, אבל כן משהו לקחת בחשבון.

השחקנים עליהם אדם המליץ מחזור קודם היו בן אז'ובל (2 נקודות), יאקוב סילבסטר (5 נקודות) ואריק סאבו (7 נקודות).



אלי דסה – 10 מ'

אולי זה מעט בנאלי להמליץ על המגן של מכבי ת"א שמספק מספרים כמעט בכל מחזור. לגמרי ברור לי שדסה ימצא את דרכו לרוב הנבחרות השבוע גם בלי המלצה מאף אחד. למה בכל זאת החלטתי לדבר עליו? שימו לב להגנה של נתניה. הויבאך ומוחמד לא כשירים ויחד עם תפקודו של חגי גולדנברג הימני, בעמדת המגן השמאלי (אמור לסגור את דסה), אני צופה שהוינגר של סגנית האלופה לא יתקשה לספק מספרים שוב.

 

גבריאל תמאש – 6 מ'

כאמור, הגנת הפועל חיפה נראית הימור נכון. שיימן ומלול הם תמיד אופציות טובות, אבל הייתי הולך דווקא על תמאש. הבלם בועט מצבים נייחים, תמיד מסוכן בקרנות וגם נוטה להצטרף להתקפה מידי פעם ולחפש את האיום על השער. הבחירה הזאת נותנת פוטנציאל לבלם ששומר על שער נקי וגם מבקיע. קפטן? בעיניי אופציה מעולה.

הפועל חיפה, גבריאל תמאש, רוסלן ברסקי
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל חיפה

אריק סאבו – 9 מ'

כן כן, אני ממחזר את ההמלצה של אדם מהמחזור הקודם. סאבו, שהוא גם בועט הפנדלים של בית"ר, נמצא בכושר מצוין והוכיח יותר מפעם אחת העונה שהוא שחקן של מאני טיים. סאבו גם אוהב להבקיע מול ב"ש, קשה לשכוח את הטיל שלו מחוץ לרחבה שקבע 2-2 בתוספת הזמן במפגש בטדי בסיבוב הראשון. למה לא? סאבו עלה לשחק בחצי גמר גביע המדינה עם זריקה, לא יודע מה זה אומר.

 

שחקנים נוספים לשים אליהם: ריסטו מיטרבסקי (שחקן הגנה שבפועל משחק רוב הזמן בקישור), מאור מליקסון (עוד שחקן שאוהב מאני טיים) ויונס מלדה (עולה 4 מיליון ויעשה צרות להגנה האיטית של מכבי ת"א).

חג שמח ובהצלחה לכולם!

אריק סאבו, דן גלזר
קרדיט למנהלת הליגות בכדורגל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח