מסע הכדורגל שלי: סנט פאולי – נירנברג

אחרי משחק משוגע בדואיסבורג עליו תוכלו לקרוא כאן, מסע הכדורגל שלי ממשיך במשחק בין סנט פאולי לנירנברג.

קצת רקע: רובע סנט פאולי שבעיר המבורג הוא אחד הרובעים המפורסמים בגרמניה. הרובע ידוע בעיקר בזכות הפאבים, הזנות והסמים הנמצאים שם בשפע, אך גם בזכות קבוצת הכדורגל הייחודית של הרובע. יציע האולטראס מאוכלס ברובו ע״י פאנקיסטים/רוקיסטים/היפסטרים, נוף שונה בכדורגל הגרמני. ארגון האולטראס של הקבוצה, המנהל יחסי ידידות עם אולטראס הפועל ת"א, חרטו על דגלם את המלחמה בגזענות, סקסיזם והומופוביה. מה היחס של המועדון האנטי פאשיסטי/אנטי נאצי/אנטי גזעני הזה למדינת ישראל תהיתם? ובכן, כאן יש חילוקי דעות בקהל של סנט פאולי. חלקם רואה בישראל כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ותומך בה וחלקם רואה בישראל מדינת אפרטייהד גזענית.

סנט פאולי - נירנברג
בתמונה: השירותים ההיפסטריים באירופה

ההתלבטות הקבועה לפני כל משחק בטיול הזה היא באיזה יציע לשבת. האם לשתף פעולה עם האולטראס הביתי או שמא מרגש יותר ביציע החוץ? ההחלטה תמיד נופלת אחרי שקלול של כמה פרמטרים כגון חשיבות המשחק עבור הקבוצות, מוניטין האוהדים, מלודיות כיפיות יותר וכו'. הפעם, לא הייתה בכלל התלבטות. קודם כל, הזכרנו כבר את החיבור בין אוהדי הקבוצה המארחת לאוהדי הפועל ת"א, אז עכשיו יהיה זמן טוב לספר על חוסר החיבור ביני לבין הפועל ת"א. בשקלול שלי עם עצמי זו כבר נקודה לזכות נירנברג. תוסיפו לזה את ההתאהבות האחרונה שלי בנינברג בעלת הקהל האדיר עם השירים הצבעוניים, בטח ביחס לקהלים אחרים בגרמניה וכבר תבינו לאן זה הולך.



נירנברג גם לא בחלה באמצעים וניגנה לי על הרגש הפרובינציאלי, כי הרי הלהיט הכי גדול שלהם הוא מנגינת ״ערב של שושנים״. כל הסיבות האלו יחד הובילו להחלטה קלה מאוד – הערב אנחנו עם נירנברג!

סנט פאולי - נירנברג

המשחק הוא בעצם רק תירוץ, אך בלי כמה פרטים אי אפשר. נירנברג הגיעה למשחק מהמקום השני, בידיעה שניצחון יעלה אותה לפסגה על חשבון פורטונה דיסלדורף שהפסידה בשבת לאוניון ברלין. סנט פאולי ניצבת במקום האחד עשר ורוצה לאגור נקודות כדי לא להסתבך בתחתית. בניגוד לקהל, המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה ונגמר בתוצאה 0-0. אך ההצגה ביציעים היא הסיבה העיקרית להגיע למשחק.
עידוד מאסיבי של שני הקהלים לאורך כל 90 הדקות, מופע הזדהות בפתיחה של אוהדי הקבוצה המארחת עם באבלסברג (מועדון מהליגה הרביעית שנלחם בנאציזם ומקבל כתף קרה מההתאחדות הגרמנית) והמון בירות כמיטב המסורת הגרמנית.

סנט פאולי - נירנברג

עוד איצטדיון נכבש בטיול הזה, לא מתכוונים לעצור כאן. ביום חמישי אטלאנטה מגיעה לסיגנל אידונה פארק בדורטמונד, יהיה שמח!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח