אלכסיס סאלמאקרס – שחקן להתאהב בו

אחד ממחזורי החיים אצל אוהדי כדורגל הוא השלב בו הם מתאהבים עד כלות בשחקן חדש, בדרך כלל זה נגמר במפח נפש במעבר ליריבה השנואה או באכזבה מקצועית.

אך למרות עשרות הפעמים בהם התאכזבנו משחקן שהיינו בטוחים שבנינו לבינו נרקם סיפור אהבה, זה אף פעם לא מנע מאיתנו להתאהב בשחקן הבא שיבוא.

גאטוזו, מילאן
Credit to "AC Milan" Facebook page

 

בתור אוהד מילאן, הראשון שגרם לי להתאהב בקבוצה ובכדורגל היה פאולו מלדיני האגדי, שיחד עם ג׳נארו גאוטוסו, הבולדוג הלוחמני, גרמו לי לגבש תפיסת עולם לגבי המשחק כבר בימי היסודי: מלחמה ועבודה קשה תמיד עדיפים על כישרון (ד״ש לירדן שועה).

אחריהם הגיע השחקן הכי אלגנטי שעולם הכדורגל ראה אי פעם, הקוסם, הוירטואוז, הגאון והצנוע – קאקה. כל השבוע חיכיתי למשחק רק כדי לראות אותו עם הכדור, מטפל בו בעדינות ברזילאית וכמעט אף פעם לא כובש בפצצה. תמיד פס לפינה, בדיוק סנטימטר אחד מאצבעות השוער (כמו הגול המפורסם נגד יונייטד).
לאחר מכן הגיעו כבר שחקנים פחות כוכבים, אבל כאלו שאהבתי לראות. בין אם זה הפרעונה אל שערוואי או תוצר מחלקת הנוער מלא התשוקה פטריק קוטרונה.

בחצי שנה האחרונה התאהבתי מחדש. יכול להיות שחלקכם אפילו לא יכיר את השם ויכול להיות שכמה מכם יחשבו שמדובר באושיית אינסטגרם מאיזה מדינה אקזוטית. לשחקן קוראים אלכסיס סאלמאקרס והשבוע הוא זומן בפעם הראשונה לנבחרת בלגיה (ואף נבחר לשחקן המצטיין של משחק הבכורה שלו).

מה מיוחד בו אתם שואלים? ובכן, כלום. וזה מה שאני אוהב בו.

אלכסיס סאלמאקרס, מילאן
Credit to "AC Milan" Facebook page

 

הוא לא הכי טכני, לא הכי מהיר, לא הכי חזק ולא הכי וירטואוז. נקודות החוזקה שלו הן חוכמת המשחק, מוסר העבודה והמחויבות לקבוצה. הוא יודע שהוא לא השחקן הכי טוב על המגרש וזה בדיוק מה שעושה אותו השחקן הכי יעיל – לא מתיימר לעשות דברים מעבר ליכולות שלו, מקבל את הכדור וכמעט תמיד מוסר ישר ורץ לפתוח עוד אופציית מסירה, תמיד חוזר להגנה בספרינט ותמיד ראשון בהתקפה המתפרצת לרווח את המשחק.

במשחק הליגה האחרון נגד ספציה הוא אפילו קיבל כדור בתוך הרחבה, במצב של 3-0 ובמקום לבעוט, בחר למסור לרכש החדש מנורווגיה, האוגה, כדי ״להכניס אותו לעניינים״. זה מסביר הכל על אלכסיס סאלמאקרס. בדור של שחקנים שמאוהבים בעצמם, מגיע שחקן שחושב קודם כל על הקבוצה וגורם לאוהדים להתאהב בו.

סאלמאקרס נרכש מאנדרלכט תמורת 7 מיליון אירו בלבד (3.5 השאלה בינואר ועוד 3.5 בקיץ שהאופציה מומשה), בגיל 21 והוא, כאמור, משתייך לסגל נבחרת בלגיה. זאת נראית כמו עוד החתמה איכותית של המנהל המקצועי, ההוא מהפסקה השנייה, פאולו מלדיני. כי כנראה ש-Takes one to know one.

אלכסיס סאלמאקרס, מילאן
Credit to "AC Milan" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח