מי שהולך לישון עם פרעושים

סאגת ליונל מסי ועזיבתו האפשרית את ברצלונה לא ירדה מהכותרות במשך ימים ארוכים והעלילה הסתבכה שוב ושוב, עד שבשישי האחרון הודיע הכוכב הארגנטינאי שהוא נשאר לעוד שנה עד תום החוזה בקיץ 2021. למרות ההישארות, מוסכם על כולם שהתקופה האחרונה הייתה מהקשות בתולדות המועדון.

אשמים רבים יש במצבה העגום של ברצלונה, החל בנשיא ברתומאו, עובר דרך שני המאמנים שעמדו השנה וכלה בשחקנים שביצועיהם לא היו מספיקים כדי להביא שום תואר, אבל אני מעדיף להתמקד בפרעוש ובאחריות שלו לסיטואציה הלא סימפטית בה נמצאת קבוצתו מזה 20 שנים.

לפני שנתחיל, יש להדגיש שהביקורת מופנית כלפי ההתנהלות של מסי מחוץ למגרש בלבד ולא לביצועיו על כר הדשא. על מעשיו במגרשי הכדורגל אין צורך להרחיב.

ליאו מסי
ליונל מסי. ידע ימים טובים יותר. קרדיט לדף הפייסבוק "FC Barcelona"

 

התערבות בקבלת ההחלטות

הטענות לפיהן מסי התערב בקבלת ההחלטות במועדון, בעיקר בנושא מינוי המאמנים, אינן דבר חדש. במידה ואכן הדברים נכונים, מצב שכזה, בו שחקן מגיע למעמד של קבלת החלטות כה הרות גורל, הוא מסוכן ולא בריא לשום קבוצה, ולמעשה לשום ארגון זה או אחר. ממתי עובד, בכיר ככל שיהיה, מחליט על מינוי של הבוס שלו או לפחות מחזיק בזכות להשפיע על מינוי זה? נכון, ליונל מסי הפך לשם נרדף לברצלונה ולשחקן הטוב בתולדותיה, וקשה לדמיין את השנים האחרונות בלעדיו ובלי הישגיו הרבים, אבל הכוח שצבר לידיו עם השנים הפך לכח משחית.

לפי פרסומים אחרים, במהלך העימות הנוכחי מול המועדון, דרש הפרעוש את פיטורי קיקה סטיין ושינוי מוחלט במדיניות הרכש של הקבוצה. אמנם סטיין היה מפוטר בכל מקרה (ואכן כך קרה כעבור ימים ספורים), אבל הדבר מראה על היפוך היוצרות בקבוצה. אין בעיה עם העובדה שיש להנהלה שחקן מועדף ושמנסים לבנות קבוצה סביבו ולרכוש שחקנים שיתאימו לשיטת המשחק ואליו, ואין בעיה שהכוכב ימליץ או יבקש להביא שחקן כזה או אחר, אבל לא יתכן שהוא יקבע מה יקרה במועדון. לשם כך יש הנהלה ונשיא.

Image may contain: 1 person, suit
נשיא המועדון ז'וזפ מריה ברתומאו. קרדיט לדף הפייסבוק Josep Maria Bartomeu

העימות הנוכחי

את אימון הפתיחה של הקבוצה לעונת 2020-21 מסי החליט להחרים. זו החלטה לא מקצועית בלשון המעטה. בשביל מה הוא מקבל שכר? כל עוד יש לו חוזה בתוקף, חובה עליו להופיע לאימוני הקבוצה. כל שחקן אחר שהיה מחרים אימון או מחליט על דעת עצמו שהוא לא מגיע ללא סיבה מוצדקת, ראוי לספוג קנס מהמועדון. אפילו לואיס סוארס, שקיבל מרונאלד קומאן הודעה שהוא לא ימשיך, הגיע לאימון, מהסיבה הפשוטה שכל עוד יש לו חוזה והוא מקבל משכורת מהמועדון, הוא צריך להיות מחויב למועדון.

מסי
לא נהג כראוי. קרדיט לדף הפייסבוק "UEFA Champions League"

 

מסקנות לעתיד

העולם כולו בחן את המתרחש בשבועות האחרונים בברצלונה ומוטב שכל הקבוצות ילמדו כמה דברים כדי למנוע ממצבים כאלה לקרות:

  1. אין לאפשר לשחקנים להתערב בהחלטות מנהלתיות. תפקידם של המנהלים לנהל ושל השחקנים לשחק. אין מניעה כמובן להתייעץ עם השחקנים ולשאול לדעתם, אבל ההחלטה הסופית צריכה להיות של לובשי החליפות.
  2. הנהגת משטר משמעת קשוח שלא יאפשר לשחקנים להרים ראש ולנסות "למרוד" או לפעול נגד החלטת מועדון מבפנים. מובן שאירוע במסגרתו שחקן מחליט על דעתו לא להגיע לאימון הוא חמור ויש לטפל בו בהתאם, כמו כן נטישת משחק במהלכו.
  3. משהו שכנראה בארסה לא התכוננה אליו כראוי – היום שאחרי ליונל מסי. צריך להכין תשתית נוער איכותית שתוכל בבוא העת לרשת את מקומם של המבוגרים ולהמשיך להצעיד את הקבוצה קדימה. האם היורשים של צ'אבי ואינייסטה הצליחו כמו צמד הגאונים הללו? אני בספק אם מישהו יאמר כן. אמנם התוצר נראה רק על הדשא, אבל כנראה שהנהלה טובה יותר הייתה צופה את הבעיה מראש ומתנהלת יותר בחכמה.

גם אם יעזוב הפרעוש את הקבוצה בתום העונה הקרובה, לטובת כל הצדדים עדיף שזה יגמר יפה. אחרי הכל, זה לא מצב נעים לקחת את הקבוצה של חייך למאבק ארוך ומכוער בבית המשפט.

ברצלונה, מסי
העתיד לוט בערפל. קרדיט לדף הפייסבוק "FC Barcelona"
Print Friendly, PDF & Email

5 תגובות

  1. דברים נכונים. שחקן תפקידו לשחק והנהלה תפקידה לנהל.

  2. מסכים עם דבריך. חבל שנותנים לשחק גדול ככל שיהיה לשחק בהנהלת המועדון כמו בבובות

  3. אם מסי היה מופיע לאימון הראשון של ברצלונה הוא בעצם היה מודה שיש לו חוזה בקבוצה.
    זה קרה ימים ספורים אחרי שהגיש פקס שבו הוא מודיע שהוא משתחרר מהקבוצה בהתאם לסעיף שיש לו מה שאומר שאין לו חוזה בקבוצה.

    במילים אחרות אם הוא היה מופיע לאימון ההוא הוא זה היה הופך למשהו נגדו אם היה מתנהל דיון בנושא

  4. אולי די עם הפייק הזה שהוא מתערב בהחלטות?
    מסי ביקש את גריזמן, בריתוויט, סמדו?
    הוא ביקש את מתייה, ורמאלן ודוגלאס?
    יש אחד בשנים האחרונות שמקבל החלטות בברצלונה, ולא זה לא שום מנהל ספורטיבי בובה שמתחלף כל הזמן. זה רק ברתומאו. כמו כל מועדון, מתייעצים עם הבכירים, אבל לא רק שלא מביאים שחקנים שמסי היה רוצה הם גם תוקעים לו בפרצוף החלטות שהן הפוכות מהדעה שלו. הביאו את ארתור למשל, מסי אצר עליו דברים טובים במהלך השנה, עשו עליו טרייד עם פיאניץ'.
    מסי צריך לידו שחקנים שיודעים להניע כדור? אז מביאים לו שחקנים פיזיים אפורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח