מי צריך לשחק בהגנה של מכבי חיפה?

מכבי חיפה לא ספגה פעמיים ברציפות ואלה למעשה הרשתות הנקיות הראשונות שלה מתחילת העונה. למרות זאת, עד עתה ההגנה שלה הרבה פחות טובה לעומת השנה שעברה. במהלך העונה שעברה שיבחתי את ההגנה של הירוקיםאך אין ספק שמאז היא נחלשה. בטור זה אערוך השוואה בין שחקני ההרכב של הגנת מכבי חיפה לעומת שחקני הספסל ואצביע על מי שצריך לשחק ואת מי עדיף לשמור הרחק מהדשא.

שוער – ג'וש כהן מול עומרי גלזר

ב-4 משחקים השנה שמר היהודי מאמריקה על השער והקבוצה ספגה פעמיים. גלזר עמד בין הקורות אותה כמות של משחקים ובכולם הרשת שלו חזרה מוכתמת בכדורים. כהן נחשב לשוער שקט ומניה יחסית בטוחה. בעונה שעברה שמר על 13 רשתות נקיות בליגה. לעומתו, לגלזר יש משחק רגל גרוע וטראומת הדרבי בגביע מהדהדת עד היום בראשם של הירוקים. לא לחינם הושאל בעונה שעברה לסקציה נס ציונה, שם ירד עם הקבוצה לליגה הלאומית במחזור האחרון. ב-5 הופעותיו הראשונות במכבי חיפה שמר על רשת נקיה, אולם כנראה שהלחץ התקשורתי השפיע עליו לרעה.

הבחירה שלי: ג'וש כהן –  משום שהוא טוב משמעותית מעומרי גלזר.

ג'וש (יהושע) כהן. קרדיט לדף הפייסבוק מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC

מגן ימני – ארנסט מאבוקה מול רז מאיר

הקמרוני סופסל בשלושת המשחקים האחרונים לטובת מאיר המושמץ, וזה סייע לשמור על הרשת הנקיה בשניים מהם. מאבוקה ידוע כמגן התקפי למדי. בעונה שעברה בישל 5 שערים, הכי הרבה לשחקן הגנה יחד עם אבישי כהן מבני יהודה. לעומת זאת, הוא חלש מאוד מתחילת העונה ואיבד את המקום בהרכב לרז מאיר.

הישראלי אינו בעל נטייה התקפית מובהקת כמו מאבוקה, אבל במשמרת שלו נפערים פחות "חורים" באגף הימני. ממאבוקה אתה יודע מה תקבל- תקלות פה ושם לצד 5-6 בישולים לעונה. רז מאיר הוא עדיין בגדר חידה, ויש להזכיר שהוא צעיר משמעותית ממאבוקה.

הבחירה שלי: ארנסט מאבוקה לא בפער גדול. אשמח אם יגיע מגן בכיר יותר.

ארנסט מאבוקה בפעולה מול רוסטוב. קרדיט לדף הפייסבוק מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC

בלמים – עאיד חבשי מול עופרי ארד מול בוגדן פלאניץ'

בהרכב של מכבי חיפה משחקים לרוב 2 בלמים, ולכן מישהו אחד ישאר מתוסכל על הספסל. בוגדן פלאניץ' הובא על תקן בלם חיזוק זר, אבל בינתיים הוא גורם לי להתגעגע לטרנט סיינסבורי. הוא כבד, מגושם ומאבד יותר מדי כדורים. לי הוא מזכיר את דוד לואיז, וזו כמובן לא מחמאה.

ארד משמש כבלם הישראלי הבכיר זו שנה שנייה, ומשכיח לגמרי את רמי גרשון. אמנם גם הוא שוגה לפעמים, אך כשאתה בן 22 עוד אפשר לתקן. בדומה לעונה שעברה, חבשי פתח את העונה בהרכב ולבסוף איבד את מקומו לבלם זר שהגיע לאחר מחזורים ספורים. הוא אינו מגיע לרמתו של ארד, אבל האם קיים סיכוי שיצליח להדיח מההרכב את הבלם הזר?

הבחירה שלי: עופרי ארד בוודאות בהרכב. אם הבלם הזר יהיה ברמתו של ריינן/איולפסון/דוס סנטוס אז צריך לשחק עם חבשי. עד אז פלאניץ' על הדשא.

עופרי ארד יוביל את ההגנה בשנים הקרובות. קרדיט לדף הפייסבוק מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC

מגן שמאלי – טאלב טוואטחה מול סאן מנחם

רבים מאוהדי מכבי חיפה זוכרים חסד נעורים לטאלב טוואטחה. הוא היה צעיר ומבטיח כאשר נמכר לפרנקפורט, אבל לא השתלב בצורה מושלמת. הקיץ חזר למכבי חיפה על תקן מגן שמאלי בכיר, אך עד עתה הוא לא מצליח לדחוק משם את סאן מנחם. למרות כל הקיטורים עליו והשמחה על שובו של הבן האובד, מנחם כרגע בהרכב וכדי לרדת לספסל יהיה על טוואטחה לשוב ליכולתו מהקדנציה הקודמת במכבי חיפה. התקפתית, טוואטחה עדיף לאין שיעור. הגנתית? לא בטוח.

הבחירה שלי: זו ההתלבטות הקשה מכולן. ברגע שטאלב טוואטחה יחזור לכושר הטוב שלו אין בכלל שאלה. עד אז מנחם יאייש את קו שמאל.

טאלב טוואטחה מול שרן ייני. קרדיט לדף הפייסבוק מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC
Print Friendly, PDF & Email

6 תגובות

  1. מסכימה איתך

  2. אומנם אני אוהדת הפועל אבל אחלה כתבה

  3. בתור אחד שמבין בספורט רואים שמדובר באחד שמבין עניין

  4. אימרי לווינשטיין

    מחזק! מאמר מעולה!

  5. לגמרי!

  6. יש עוד מקום לשיפור, אבל אנחנו בדרך הנכונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח