מחתרת ההגנה סניף חיפה

רבות דובר מתחילת העונה על ההתקפה של מכבי חיפה, במיוחד בשל העובדה המשמחת שאת טבלת מלך השערים מוביל חלוץ הקבוצה ניקיטה רוקאביצה עם 10 שערים ב-16 מחזורים, אך ברצוני לשים את האצבע דווקא על החלק ההגנתי של הירוקים, שאמנם בניגוד ליריבה הצהובה לצמרת לא שמר על רשת נקיה סיבוב שלם, אך אם נעיף מבט בטבלה נראה שממוצע הספיגות של הירוקים השנה הוא הטוב ביותר מזה שנים.

עונה ממוצע ספיגות
2010/11- אליפות אחרונה 0.8
2011/12 1.19
2012/13 0.92
2013/14 1.28
2014/15 1.03
2015/16 1.17
2016/17 1.14
2017/18 1.18
2018/19 1.14
2019/20 (לאחר 16 מחזורים) 0.69


שילוב כוחות

מה מוביל את הירוקים עד עתה להצליח, באופן יחסי, לשמור על שערם? זה מתחיל בלובש אפודת השוער.
ולדימיר סטויקוביץ' זכה לשבחים רבים לפני שהציל בעיטה אחת (בשל העובדה שהכה פרו-פלסטינים שתקפו את שחקני חיפה במשחק אימון באוסטריה), אבל גם היה שוער לא רע בלי קשר וכנראה תרם יותר מכל מי שיבוא אחריו. עומרי גלזר לא ספג בחמשת המשחקים הראשונים שלו בירוק ואחר כך חלה נסיגה בביצועיו עד שהקבוצה הודחה באשמתו מגביע המדינה מול היריבה העירונית ובעקבות הטעות הודח מההרכב. אוהד לויטה נאלץ למלא את מקומו, לא בהצלחה מסחררת וגם גיא חיימוב עלה לקבוצה בנקודות לא מעטות במשך עונת 2018-19.

השנה תופס את מקומו ג'וש כהן (זה עתה קיבל ת.ז. כחולה, אז החל מעתה אמרו יהושע כהן) ונדמה שהשקט התקשורתי סביבו משפיע לטובה על ביצועיו. הוא רשם עד עתה 11 הופעות (10 מתוכן בהרכב) ושמר על 6 רשתות נקיות. מבין השערים שספג, לא זכור לי שאחד מהם היה באשמתו.

 

גם הרביעייה שמקדימה את כהן לרוב תורמת את חלקה: מאבוקה מימין מוכיח יכולת התקפית טובה (צריך לשפר את הסגירות שלו בהגנה), סיינסבורי וארד מחזיקים את מרכז ההגנה אם היריבים עוברים את נטע לביא וסאן מנחם משכיח את רמי גרשון. בנוסף, כל רביעיית ההגנה כבשה השנה שער אחד (סיינסבורי שער עצמי, כל השאר לרשת הנכונה) וגם עיאד חבשי, שאיבד את מקומו בהרכב לסיינסבורי, הספיק לזעזע את הרשת.

בניגוד להגנה הכמעט מושלמת של מכבי תל אביב, ההגנה הירוקה אינה חפה מטעויות. כבר היו משחקים בהם ספגנו שלישיות מול קבוצות חלשות, ולעיתים התמסרויות בין השוער להגנה עולות בכמה דפיקות לב ויכולות לעלות לאוהדים על העצבים. אבל מבט על בלמי העבר הקרוב (פיליאבסקי המגושם, איולפסון שיכול להיחשב לטעות העשור של יעקב שחר, דוס סנטוס הבינוני וריינן שהיה שריד למושבה ההולנדית הכושלת שנבנתה בכרמל) מוכיח שהחומר הנוכחי אינו גרוע במיוחד.

כבר לא מייצרים יותר בלמי נשמה כמו דקל קינן ואלון חרזי, ויש בי געגועים עזים לטאלב טוואטחה, אך אם תצליח ההגנה הירוקה הנוכחית לעמוד מול ההתקפה של מכבי תל אביב בהצלחה ובהמשך גם מול יתר הקבוצות בליגה, יש למכבי חיפה על מה לחלום. כשמדובר במכבי תל אביב הלא מרשימה במיוחד, זו לא משימה בלתי אפשרית. מבט על טור הספיגות מראה שדווקא החלק הקדמי הירוק יעבוד קשה יותר.

מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC"
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. יש לנו הזדמנות חד פעמית השנה…..
    בואו נוכיח להם שרק בחיפה יש מכבי!

  2. עמית מאירי

    פעם ראשונה שמישהו כותב השנה על מכבי חיפה ולא מזכיר את ההתקפה שלה. נקודת מבט מעניינת וחשובה. בכל אופן, לדעתי המשחק הזה יותר תלוי במכבי חיפה ואם היא תתקוף מספיק וכמו שצריך היא יכולה לנצח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח