מאמן הנבחרת הבא

// מאת רועי אורן

ביום רביעי שעבר הוגרלה נבחרת ישראל לבית אחד עם נבחרות אלבניה וסקוטלנד במסגרת הטורניר החדש של אופ"א המכונה "גביע האומות". אלישע לוי סיים את תפקידו לאחר המשחק מול ספרד בחודש אוקטובר האחרון ואין לנבחרת מאמן כרגע.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

לפני מספר שבועות החליטה ההתאחדות לכדורגל על הקמת ועדה מקצועית אשר אמורה להיפגש עם מאמני נבחרת בעבר ועם שחקנים שהשתייכו לאחרונה לסגל הנבחרת על מנת להבין מדוע הנבחרת שלנו נכשלת פעם אחר פעם. בסופו של דבר, הועדה לא הוקמה, בין השאר מכיוון שעתידו של היו"ר, עופר עיני, אינו ברור. באוגוסט 2018 מסתיים חוזהו של עיני והוא טרם החליט האם לפרוש או להתמודד לקדנציה נוספת. החלטה זו, עשויה להשפיע על הרכבתה של ועדת האיתור האמורה לבחור את המאמן הלאומי הבא.

אלישע לוי נבחרת ישראל
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של ההתאחדות לכדורגל בישראל – The Israel Football Association

המועמדים

המועמד האידיאלי לתפקיד הוא מאמן הפועל באר-שבע ברק בכר. לפי חלק מהדיווחים, עיני פנה לאלונה ברקת בנושא, אך נענה בשלילה. בכר עצמו אינו מעוניין בתפקיד כרגע, מכיוון שהוא שואף לאמן קבוצה בחו"ל בעונה הבאה. שני המועמדים האחרים שהוזכרו הם מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר ומאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס.

אבוקסיס כזכור שימש כעוזרו של אלי גוטמן במוקדמות מונדיאל 2014 ומוקדמות יורו 2016, והיה חלק מכישלון הנבחרת בקמפיינים אלו. המאמן של בני יהודה אמנם הוכיח שהוא יודע להכין קבוצות מבחינה טקטית, אך הבעיה של הקבוצות שלו הינה היעדר יציבות. לצד משחקים גדולים, הקבוצה מהשכונה מגמגמת בלא מעט משחקים והדבר עלול להיות בעייתי בקמפיין נבחרת.

ההישג הגדול ביותר של קלינגר היה זכיה באליפות עם מכבי תל-אביב בעונת 2002/3, אך בשנים שחלפו מאז קריירת האימון שלו דישדשה. את העונה הנוכחית הוא פתח טוב עם הפועל חיפה, הקבוצה הציגה כדורגל סוחף וספגה מעט שערים, אך מאז פתיחת הסיבוב השני נראה שיש נסיגה ביכולתה של הקבוצה.

ככל הידוע, מועמדותו של רוני לוי, מאמנה של אנורתוזיס פמגוסטה הקפריסאית, אינה על הפרק מכיוון שבכירים בהתאחדות חוששים ממזגו הסוער, העלול להביא לעימות עם שחקנים מסוימים. שם נוסף שמצליח תמיד להשתחל לרשימת המועמדים הוא אייל ברקוביץ', אך לטעמי אינו מתאים מכיוון שהינו חסר כל ניסיון באימון בוגרים.

Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

הבחירה שלי
לדעתי, הנבחרת זקוקה למאמן שילמד את השחקנים לחשוב קודם כל הגנה, ורק אחר כך התקפה. מסיבה זו, הייתי מציע את אייל לחמן לתפקיד. לחמן אמנם לא ממש הצליח בשנים האחרונות כמאמן בליגה הלאומית והקבוצות שלו לא הלהיבו מבחינה התקפית, אך היו ממושמעות מאוד מבחינה הגנתית. הוא מונה בשבוע שעבר למנהל מחלקת הנוער בבני יהודה, כך שלמרות הרצון שלי לראותו בתפקיד המאמן הלאומי, אני לא בטוח שמועמדותו תישקל.

אם לא תהיינה הפתעות מרעישות, מאמן הנבחרת הבא ייבחר ע"י ועדת איתור רק בחודש אפריל, כך שבכל מקרה יצטרכו למצוא מאמן זמני למשחק האימון שייערך בארץ מול נבחרת רומניה בסוף חודש מרץ. עד אז, נמשיך להמר על זהות המאמן הבא…

אייל לחמן
קרדיט לדף הפייסבוק של בני יהודה
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח