לקראת השבוע האחרון של הג'ירו

שבועיים של מרוץ מאחורינו, כולל כמה ימים מתישים בהרים, ותמונת הדירוג הכללי התבהרה. לפני שנתכונן לשבוע האחרון נעבור בקצרה על השבוע השני.

ג''ירו ד'איטליה אגם סרו
Credit to "Giro d'Italia" Facebook page.

היומיים הראשונים של השבוע השני היו שטוחים באופן מוחלט וכצפוי סיפקו קטעי ספרינט. בקטע העשירי נפילה של אקרמן כקילומטר לסיום השאירה אותו מחוץ לספרינט וארנו דמאר קפץ על המציאה, הקדים את ויויאני ויואן ונצמד לאקרמן בדירוג הנקודות (החולצה הסגולה). בקטע ה-11 קיילב יואן הקדים את שניהם וחגג ניצחון שני בג'ירו, אך למחרת הוא ואליה ויויאני פרשו מהמרוץ. דמאר לקח מאקרמן את ההובלה בקטגוריית הנקודות בזכות מיקום טוב יותר, התחרות תוכרע ביניהם בקטע ה-18, האפשרות האחרונה לספרינט.

בקטע ה-12 סוף סוף קיבלנו טיפוס. בריחה גדולה יצאה קדימה והקדימה את מה שנשאר מהפלוטון בכ-8 דקות. ולריו קונטי איבד את החולצה הוורודה אבל זה היה לחברו לקבוצה יאן פולאנץ. מיקל לנדה ומיגל אנחל לופז תקפו את הפלוטון והצליחו להרוויח חצי דקה על שאר הפייבוריטים. הקטע ה-13 לקח את הרוכבים להרים הגבוהים ובפעם הראשונה בתולדות הג'ירו לאגם סרו. הבריחה בתחילת היום הייתה ענקית וכללה כמה רוכבי GC בראשות אילנור זאקארין ובאוקה מולמה. זאקארין ניצח את הקטע והתקדם למקום השלישי בדירוג הכללי, פולאנץ שמר על ההובלה אבל איבד זמן. המנצח הגדול של הקטע היה מיקל לנדה שהרוויח עוד זמן על רוגליץ' וניבאלי. המפסידים היו מיגל אנחל לופז שסבל מתקלה טכנית וסיימון ייטס, שאחרי הנג"ש החלש בסן מרינו איבד עוד שתי דקות יקרות לרוגליץ'.

 

הקטע ה-14 היה קצר ועצבני, הפעם פולאנץ לא הצליח להחזיק מעמד, קאראפז ניצל אדישות של חבורת ה-GC, תקף בטיפוס הגדול של היום והמשיך סולו עד לסיום. המהלך של קאראפז שם אותו בחולצה הוורודה, 7 שניות לפני רוגליץ'. ייטס התקשה לעמוד בקצב של הפייבוריטים אבל הצליח לגשר אליהם ועם מתקפה בטיפוס האחרון הוא צמצם כמעט חצי דקה.

הקטע ה-15 היה בסגנון ג'ירו די לומברדיה. בריחה של שני איטלקים (קטנאו וקטדלו) פתחה פער שהגיע כבר ל-16 דקות אבל אז מיצ'לטון-סקוט התחילו לעבוד מקדימה. הפלוטון הצטמצם מאוד בטיפוסים ורוגליץ' איבד את רוב חבריו לקבוצה. רוגליץ' סבל מתקלה טכנית ולקח את האופניים של אנטואן טולהוק, בכך הוא נשאר ללא חברים לקבוצה לקראת הטיפוס האחרון. יו קארת'י וסיימון ייטס תקפו בטיפוס, ניבאלי וקאראפז גישרו ורוגליץ' נשאר קצת מאחור, רוגליץ' עשה טעות בירידה לקו הסיום ולבסוף הפסיד 40 שניות יקרות לניבאלי ולקאראפז. את הקטע עצמו ניצח קטלדו, רק 11 שניות לפני ארבעת התוקפים.

מצבם של המועמדים הבכירים בדירוג הכללי:
1. ריצ'רד קאראפז
2. פרימוז' רוגליץ' +0:47
3. וינצ'נזו ניבאלי +1:47
5. מיקל לנדה +3:15
8. סיימון ייטס +5:24
10. מיגל אנחל לופז +5:55

פרימוז' רוגליץ'
כרגע נמצא בעמדה הכי טובה – פרימוז' רוגליץ'Credit to "Giro d'Italia" Facebook page.


המאבק על החולצה הוורודה

חולשתה של יאמבו-ויסמה (הקבוצה של רוגליץ') מורגשת בכל קטע מחדש, ונראה שבשל כך רוגלה מרוצה מהמקום השני בדירוג הכללי. מוביסטאר חזקים מאוד בקטעים ההרריים ואין להם בעיה לשאת את העול שמגיע עם החולצה הוורודה. בפיגור של 47 שניות בלבד מקאראפז, וביתרון של דקה על ניבאלי, רוגליץ' עדיין נמצא בעמדה הכי טובה לניצחון, הוא ימשיך לרכב הגנתי כי אם יגיע עם אותם פערים לנג"ש בוורונה הוא ינצח את המרוץ.

כדי לנצח את רוגליץ' צריך לפתוח עליו פער גדול בהרים, עוד לפני הנג"ש, אם רוגליץ' באמת הגיע למרוץ "בכושר טוב מדי" הוא עלול להיות פגיע בשבוע השלישי, בטח כשהקבוצה שלו חלשה ביחס לאחרות. מבין המתחרים של רוגליץ', ניבאלי נמצא כנראה בעמדה הטובה ביותר. בגיל 34, ועם רשימת הישגים בלתי נגמרת, לניבאלי אין מה להפסיד והוא יכה בגדול בשבוע האחרון. ניבאלי וקאראפז לא רכבו מספיק נג"שים אחד נגד השני, אבל אני מעריך שניבאלי יכול להרוויח כדקה בכל 10 קילומטרים בנג"ש מול קאראפז, כלומר גם אם קאראפז יישאר צמוד לניבאלי עד ורונה, תהיה לו סיבה לדאוג.

 

ריצ'רד קאראפז מוביל כרגע את המרוץ, בזכות ולא בחסד – בקטע ה-13 הוא זה שטיפס הכי מהר את החלק האחרון (6 ק"מ) של הטיפוס האחרון וסיים רביעי. בקטע ה-14 שוב תקף בטיפוס וניצח, בקטע ה-15 הוא סימן את המהלך של ניבאלי והרוויח עוד זמן על רוגליץ'. נכון לעכשיו – נראה שקאראפז הוא המטפס הכי טוב במרוץ ושמוביסטאר היה הקבוצה החזקה ביותר (ח"ח להקטור קרטרו ולאנדרי אמאדור). קאראפז אולי ינסה להרוויח עוד כמה שניות בקטעים 16 ו-17, אבל הוא צריך לשמור אנרגיות כדי לא להפסיד דקות בקטעים 19 ו-20, וכמובן שנקודת החולשה שלו היא הנג"ש בוורונה.

סיימון ייטס ומיגל אנחל לופז נמצאים במצב דומה שנגרם מנסיבות שונות – שניהם הגיעו למרוץ עם ביטחון עצמי בשמיים, שניהם הרשימו בנג"ש בבולוניה ושניהם נמצאים כרגע בתחתית העשירייה המובילה. בעוד אנחל לופז יכול לבוא בטענות ליצרנית האופניים Argon 18, ייטס יכול לבוא בטענות בעיקר לעצמו. אנחל לופז נראה חד וחזק כל המרוץ וייטס גם נראה טוב בשני הקטעים האחרונים, לכן טבעי ששניהם ימשיכו לתקוף גם בימים הראשונים של השבוע השלישי. ניצחון בקטע או קיזוז פער של דקה יכולים לפתוח להם את הצ'אקרות ולהוות הכנה למהלך גדול בשני קטעי ההרים האחרונים.

ריצ'רד קאראפז
יחייך עד ורונה? – ריצ'רד קאראפז. Credit to "Giro d'Italia" Facebook page.
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח