לחזור לזירת הפשע: בין צסק"א לדרושאפקה במסע לאיסטנבול

כשמכבי ת"א ירדה שלשום ביתרון 16-31 בסוף הרבע הראשון הייתי בטוח שאולי אני צריך לקבוע תור לאופטימטריסט ושאולי אני לא רואה טוב. מאיק צירבס ישב ביציע עם פציעה בכף הרגל, סוני ווימס שוב לא הראה סימנים שהוא משחק (מיד נתייחס אליו) והיה נדמה שהנה השתחרר לו הפקק שסותם למכבי את משחק הריצה. 11-2 בריבאונד, 5/6 ל-3 – כולם בטרנזישן ופתאום גם 5 איבודי כדור ברבע לא נשמעים איום כל כך.

אז זהו שכן. 3:30 דקות לסיום הרבע הראשון זרק איטודיס החוצה את דימטרי קולגין ו-וורונשביץ, שסרחו על הפרקט (0 נקודות כ"א) ואיפשרו לגאודלוק, ראד וסילי לחגוג מבפנים ומבחוץ. מאז הם לא ראו שנייה, כמוהם גם ג'ואל פרילנד המשתקם. לאלופת היורוליג לקח מעט זמן להתחיל להתעשת. לאט לאט הרוסים חנקו את ההתקפה הצהובה עם טראפים, שליחות ידיים ולחץ על הכדור. דיברנו בטור המקדים על המעטפת הרוסית סביב גבוהי היריבה. איברסון סיים 6 איבודים מתוך 23 של מכבי בעיקר בשל הלחץ שהופעל עליו כאשר קיבל כדורים איפה שלא עמד ומשחק טוב של הסנטר (11 נק' ללא החטאה מהשדה או מהעונשין) די הלך לאיבוד.

עוד דובר בטור המקדים על ההנד-אוף של צסק"א. ג'קסון והיגינס פשוט חגגו כל הדרך לטבעת או פינקו את החברים מבחוץ, כשמכבי פשוט מהמרת במקום לעשות חילופים בהגנה. המאמן היווני אמר אחרי המשחק שהוא ידע שגאודלוק על 19 הנקודות שלו (4/7 ל-3) לא ינצח את המשחק כי הוא פשוט לא שומר, ואכן כך היה במשך 35 דקות. בנוסף, ציינו (בסוגריים, אבל ציינו) את האחוזים המזעזעים של קייל היינס מהעונשין. לא ברור איך מכבי לא שלחה אותו יותר מפעמיים לקו.

מעבר לכך, לא נראה שמכבי למדה לקח ואפשרה עונה שנייה ברציפות למאמן זמני לעמוד על הקווים. ליובין לא הגיב בזמן לריצות של הרוסים, הלך על השחקנים הלא נכונים (תרגיל לסילי בדקה לסיום כשגאודלוק על המגרש ואתה בפיגור? נו באמת…) איחר בחילופים ופשוט המשיך מאיפה שקודמו בתפקיד עצר, שזה פחות או יותר לתת לווימס להוביל ולקוות מתישהו שזה ישתחרר, הרי זה בטוח חייב לקרות לו מתישהו. ובכן גבירותי, קודם תסגרו לו את המיקרופון ואת היכולת להבטיח הבטחות, אחרי זה יהיה אפשר לנתח את המשחק שלו מקצועית, כי כדורסל הבחור יודע.

בין צסק"א לדרושאפקה
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" facebook page

ועכשיו, דרושאפקה ובלאט (ובגצקיס) מחכים לסעודת השישי

מכבי תעלה הערב לפרקט בפולקסווגן ארנה. אותו פרקט שבו התרחש היום לפני שנה+שבועיים הביזיון מהגדולים שידעו הצהובים, שתחת הדרכתו של ז'אן טבק ניסו להפסיד בכוונה כדי לשרוד ביורוליג, במחזה פתטי לצפייה. מאז הספיקו הטורקים להנחית מהחופשה את דייויד בלאט, במטרה להרים פרויקט ארוך טווח, שבינתיים נראה לא רע בכלל. עם מאזן 6:7, שכולל ניצחונות מרשימים על צסק"א, ריאל ופנרבחצ'ה (שלשום בחוץ) מדובר בקבוצה שעשתה בקיץ שינוי של 180 מעלות מהעונה שעברה כשבאמתחתה סגל מוכשר ודי צעיר.

המשחק הטורקי מבוסס ברובו על שלשות (40.5% קבוצתי, שלישית במפעל, 48.4% ל-2, אחרונה), שנוצרות מחסימות ותנועה ללא כדור. בנוסף, דרושאפקה, כמו הרבה קבוצות של בלאט, מנסה לרוץ בכל הזדמנות אפשרית לטבעת. מי שאחראי על ההצגה הוא בראד וונמייקר. הרכז שהגיע מבאמברג (פספוס צהוב מס' 1) מוליך את המארחים עם 14 נק', 4.2 אס', 1.5 חט' ו-42% ל-3. מדובר בשחקן עם צעד ראשון קטלני, שיודע לחדור, ליצור לחברים שלו וגם לעצמו (לסגור ימינה). שניים שעוזרים לו במיוחד הם סקוטי ווילבקין (22 נק', 5/8 ל-3 מול פנר'. רביעי בחטיפות עם 1.62 לערב) ו-וויל קלייבורן אקס חולוניה (פספוס בצהוב מס' 2) שנותן עד עכשיו יופי של עונת בכורה ביורוליג עם 13.7 נק', 4.7 ריב', 40.7% ל-3. עוד שחקן שצריך לשים אליו לב טוב הוא ג'יימס אנדרסון. הפורוורד האתלטי קולע 10.2 נק' ב 41% ל-3, אבל רק ב-50% מהעונשין (נא ללמוד את לקח היינס). לכל אלה נוסיף את דאריוס ברטנס הלטבי שיורה שלשות ב- 56.4% (שלישי ביורוליג).

בקו הקדמי אפשר למצוא את אדריאן מוורמן, שתפר את מכבי מעמדה 4 (אהמ אהמ) עם 5 מ-17 השלשות של הטורקים בהיכל, כשהג'ינג'י עוד עמד על הקווים בטרום העונה, וכן את סמיח ארדן. אקס ה-NBA אמור להיות האיש המרכזי מתחת לסל, אך קולע עד עכשיו רק 4.1 נקודות ב- 14.25 דקות ולא מורגש מספיק בסגנון של בלאט בהתקפה. כמוהו גם אוגוס סבאש ומרקוס סלוטר.

מבחינה הגנתית דרושאפקה סופגת 77.5 לערב (בדיוק כמו שהיא קולעת), אך מתקשה מאוד בריבאונד. היא מורידה רק 30.7 ריב' (אחרונה במפעל), כשיריבותיה חוגגות בריבאונד ההתקפה אפילו יותר מאשר מול מכבי (12.2 לערב, הכי הרבה ביורוליג). אולם, היא מצליחה לחפות על כך באמצעות חטיפות – 6.8 לערב (חמישית ביורוליג), כך שכדאי שהשחקנים בצהוב יתחילו להתעורר אם הם לא רוצים משחק נוסף של 20+ איבודי כדור. בלאט מרבה לשמור בעיקר איזורית ומאצ' אפ זון, מתוקף האתלטיות והזריזות של השחקנים שלו, כפי שעשה במכבי ההיא שלפני שלוש שנים. זה מאפשר לו להכריח את היריבה לזרוק מבחוץ ולהגביל אותה ל-34.2% מהטווח (שלישית מהסוף).

לסיום, ביציע יישב לו הערב אינריס בגצקיס, שעומד על התפר בין שתי הקבוצות ואמור לעזוב את תפקידו כעוזר המאמן של דיוויד לטובת סיר הלחץ בת"א. לא ברור מי הוא היה רוצה שתנצח מחר, אך בשבילו אני מקווה שמדובר בצהובים, אחרת היעד שהוצב לו להגיע להצלבה יהפוך למשימה כמעט בלתי אפשרית, עוד לפני שאפילו ניסה בכלל לעמוד בה.

בין צסק"א לדרושאפקה
Credit to "David Blatt" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח