הנה הנה הנה הוא בא – לב הארי חוזר למילאנו

מגיל קטן קראו לי בשכונה גאטוזו. הייתי המפרק הרשמי של השכונה, חמום מוח, רב בקלות, פאוליסט כמו חאלד חלאיילה, אבל עם הרבה לב. אני, שלא צפיתי ביותר מדי כדורגל, התחלתי לראות את מילאן וכשראיתי אותו ישר הבנתי מי ה-שחקן המועדף עלי. השבוע מונה למאמן מילאן וזה בשבילי כמו חג.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

ג'נארו איוון גאטוזו היה אחד מהשחקנים החשובים במילאן של שנות ה2000. נחישות, התמדה ורעב הן תכונות שאין לכל שחקן. מבקיע שערים או מבשל גדול הוא לא היה, גם לא הייתם רואים אותו מבצע דריבלים בקביעות, אבל מה שכן היה אפשר לראות זה הטירוף בעיניים והשחקנים היריבים שפחדו לשחק נגדו.

"רינו" התחיל את הקריירה בכלל בפרוג'ה ואז קרתה התפנית בקריירה – נציגים מגלאזגו באו לראות את הצעיר ומיהרו להחתימו. גאטוזו מוצא את עצמו בריינג'רס.

העונה הראשונה בריינג'רס הייתה טובה. רינו שיחק בכמה עמדות הגנתיות הבקיע קצת שערים וביחד עם מרקו נגרי, שהגיע איתו מפרוג'ה, הובילו קבוצה מצוינת שהייתה רחוקה 2 נק' מאליפות. סלרניטנה העולה החדשה לSerie A שילמה 4 מיליון יורו ולאחר עונה בסך הכל גאטוזו חזר לאיטליה. רינו, שלא הצליח לעזור לקבוצה להישאר בליגה, היה אחד מהשחקנים הטובים בסגל. גאטוזו נרכש על ידי מילאן ב-8 מיליון וההתלהבות סביבו לא הייתה גדולה כל כך, במיוחד כי אנדריי שבצ'נקו הגיע מדינמו קייב עם שק גדול של שערים.

ההצלחה הייתה גדולה. שבצ'נקו סיים כמלך השערים בעונתו הראשונה וגאטוזו שותף ברוב המשחקים והפך לאהוב הקהל בין רגע. הדרבי הראשון של 1999-00 היה אחד מהסוערים של השנים ההם. רונאלדו, שהיה אז השחקן הטוב בעולם, פגע עם המרפק ברוברטו איילה וזה הוציא את רינו מהכלים. הקהל של מילאן התאהב בו במיוחד לאחר המשחק הזה כאשר עשה חיים קשים להתקפת אינטר. מילאן ניצחה אחרי משחק מלא עבירות ומריבות 2:1.

שלוש אגדות בתמונה אחת. גאטוזו מפחיד את רונאלדו Credit to Gennaro Gattuso Official instagram

גאטוזו זומן לאליפות אירופה עד גיל 21 ולקח עם איטליה את התואר ביחד עם אנדראה פירלו שהיה גם שחקן הטורניר. ב2001 אנצ'לוטי, מאמנה החדש של מילאן, החליט להחתים את אנדראה פירלו. גאטוזו שיחק בעמדה אחורית ונתן לפירלו את האפשרות לעלות. ב2002-3 מילאן זוכה בליגת האלופות ומעניקה תואר ראשון לגאטוזו. ג'נארו היה אחד מהשחקנים האהובים על ידי אנצ'לוטי והאוהדים שפשוט התמוגגו מרוח הלחימה והשיגעון שהכניס למשחק. רינו לב הארי הופך להיות שחקן עולמי.

2003 אלופי אירופה Credit to Gennaro Gattuso Official instagram

עונה אחר כך מילאן זוכה באליפות היסטורית והיסטרית וב2005 מעפילה שוב לגמר ליגת האלופות. מילאן הובילה 3:0 במחצית הראשונה ובמחצית השניה ליברפול חזרה עם 3:3. השער ה-3 הובקע בפנדל שגרם גאטוזו כאשר תיקל את סטיבן ג'רארד שעמד להבקיע את השלישי. מילאן הפסידה את המשחק בפנדלים והבלאגן היה היסטרי.

למונדיאל 2006 זומן גאטוזו כאחד מהשחקנים החשובים בסגל. השטחים הרבים שהוא כיסה והריצה הבלתי פוסקת עזרו לאיטליה (שלא ספגה יותר מדי) לזכות בגביע העולם. גאטוזו נבחר להיות חלק מסגל הטורניר ו-10 השחקנים הטובים בטורניר. התיקולים העוצמתיים והמסירות החכמות שלו ושל פירלו עזרו לאיטליה להעמיד מרכז מגרש חזק.

אלוף עולם Credit to Gennaro Gattuso Official instagram

ב2007 מילאן שוב הייתה בגמר מול ליברפול, אך הפעם ניצחה וגאטוזו לוקח בפעם השניה את התואר.

כמובן שההצלחות לוו בהרבה בלאגן על המגרש. גאטוזו רב עם השופטים, עם אנצ'לוטי, עם נדבד, עם איברהימוביץ (סתר לו), אבל השיא היה ב2011 נגד טוטנהאם במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות. ג'ו ג'ורדן, עוזר המאמן של טוטנהאם, צעק משהו לעבר גאטוזו, רינו מחומם המוח, שלא יכל להתאפק, דחף אותו ולאחר מכן גם נגח בו. בעקבות האירועים האלה הורחק מאירופה ל-5 משחקים. בסוף העונה זכה באליפות השניה, אבל הפעם כקפטן.

בסוף עונת 2012, נפרד ממילאן ועבר לסיון מהליגה השוויצרית. בסוף העונה ההיא גם עזבו אינזאגי, זאמברוטה, נסטה, סיידורף, אודו, איברהימוביץ' וטיאגו סילבה בסוף שושלת מאוד גדולה. לאחר חצי עונה בסיון מונה גאטוזו למאמן-שחקן של המועדון ופרש בסוף העונה. בהמשך אימן את פאלרמו מהליגה השניה ופוטר בסוף העונה. כשאימן את אופי כריתים היוונית, שהייתה בפשיטת רגל, פתח במסיבת עיתונאים בעקבות פרסומים בתקשורת על התפטרות שלו בגלל הבלאגן בקבוצה. שחקני הקבוצה לא קיבלו משכורות כמה חודשים ורינו אישר כי גם הוא לא, במהלך מסיבת העיתונאים קילל באיטלקית וכאשר המתורגמן היה בהלם ולא ידע מה להגיד, קילל גאטוזו ביוונית את העיתונאים ואמר שהם כותבים שקרים.

גאטוזו עבר לפיזה מהליגה השלישית ועלה איתה מהפלייאוף לליגה השניה, בסוף העונה ירד איתה לליגה השלישית בחזרה. אירוע חריג נוסף היה כאשר הכה את העוזר שלו. העונה עבר לפרימוורה של מילאן (קבוצת הנוער) איתה פתח את העונה לא רע. השבוע לאחר פיטוריו של מונטלה, קודם רינו לעמדת המאמן הזמני בקבוצה הבוגרת. המינוי של גאטוזו היה צפוי והרבה ידעו על כך שבועות ארוכים. עליה לליגת האלופות תביא כנראה את גאטוזו לחוזה חדש. מה שבטוח הוא שכדאי לחכות למסיבות העיתונאים שלו שיהיו בוודאות צבעוניות.
גם מבחינת כדורגל מאוד מסקרן איך תראה מילאן של אחד משחקני העבר המעניינים של מילאן אי פעם.

לב הארי מראה את אהבתו Credit to Gennaro Gattuso Official instagram

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח